וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "זהות לא ידועה" של ליאם ניסן כבש את הפסגה

20.2.2011 / 18:10

מותחן הפעולה ניצל את החולשה של פנטזיית הנעורים "אני מספר ארבע" כדי להפתיע ולהתייצב במקום הראשון עם הכנסות מוערכות של 21 מיליון דולר

כמה מסובך זה כבר יכול להיות לחקות את ההצלחה של "דמדומים"? כל מה שצריך זה לקחת סיפור שמערבב בין פנטזיה ודרמת התבגרות, ללהק אליו כמה יפיופים, לרפד הכל באפקטים מיוחדים בסיסיים ובמוזיקה מעודכנת, להוציא את זה לשוק בקמפיין אגרסיבי ולהתחיל לספור את הדולרים.

כך לפחות חשבו מפיקים "אני מספר 4", שהתיימר להיות היורש של סדרת "דמדומים" העומדת לבוא לסיומה. החייזרים החליפו כאן את הערפדים ואנשי הזאב, אלכס פטיפר הבלונדיני בא במקום רוברט פטינסון ודיאנה ארגון נכנסה לנעליה של קריסטן סטיוארט, והמוצר הטרי שעט לאקרנים בסוף השבוע האחרון בתקווה להתגלות כיריית הפתיחה של סדרת סרטים מצליחה. אבל ברגע שנחשפו הנתונים הקופתיים המוקדמים, התברר שזה בעצם לא כל כך קל לחקות את "דמדומים": וכך, "אני מספר 4" צפוי לאגור לקופתו בסוף השבוע של פרזידנטס דיי 19.5 מיליון דולר בלבד.

הסכומים הללו תואמים את התחזיות הקודרות ביותר, והן הספיקו לסרט הנעורים להתמקם אך ורק במקום השני. גרוע מכך, כרגע עושה רושם שהוא גם לא זוכה לאהדה בזירה הבינלאומית, ואין שום סיבה שהוא יצבור תאוצה בשבועות הקרובים. זו מכה לא נעימה לדרימוורקס, ש"אני מספר 4" הוא המוצר הראשון שהם מפיצים דרך אולפני דיסני. אמנם הסרט עלה רק 50 מיליון, כך שהוא לא יגרום לנזק כספי, אבל נכון לרגע זה נסתם הגולל על התוכניות להפיק לו המשכונים.

החולשה של "אני מספר 4", שהיה המועמד המוביל לתפוס את הבכורה בסוף השבוע, איפשרה ל"זהות לא ידועה" לעשות זאת. מותחן הפעולה בכיכובו של ליאם ניסן נעשה כדי לשחזר את הצלחת "חטופה", להיט הפעולה שלו שריסק במפתיע את הקופות לפני שנתיים, והוא עמד במשימה. למעשה, הסרט אף התעלה על הציפיות, והוא אמור לכבוש את הפסגה עם הכנסות של 21.8 מיליון דולר בסוף השבוע. הסיבה העיקרית להישגים הללו היתה קמפיין שיווקי ממוקד שכוון אל עבר קהל יעד בוגר בהקרנות של להיטים שפונים לקהל זה מלכתחילה, למשל "אומץ אמיתי", וכן באירועים ספורטיביים שונים. בישראל נוכל לראות את מותחן הפעולה בשלהי מרץ.

לעומת זאת, המוצר הטרי השלישי של השבוע, "ביג מאמא 3", הסתפק לפי ההערכות בהכנסות של 17 מיליון דולר, שהיה בהם די רק למקום החמישי. הנתונים הבינוניים הללו לא הפתיעו איש, שכן הפרק השלישי בסדרת קומדיות הפעולה בכיכובה של השמנדוזה האפרו-אמריקאית הגיע לאקרנים חמש שנים לאחר הפרק הקודם. בזמן זה, זוהרה המפוקפק מלכתחילה של הסדרה דעך עוד יותר, וכך גם כוכבו של השחקן הראשי, מרטין לורנס. בהתחשב בכך, רואי החשבון של "ביג מאמא 3" יכולים להיות מרוצים. סביר להניח כי בשבוע הבא הסרט כבר ימצא את דרכו מחוץ לטבלה ויילך להרוויח את הונו האמיתי בפורמטים ביתיים למיניהם, אליהם יגיע בלי בושה.

מהו להיט האנימציה של החורף?

האמת היא שהסיפור הגדול האמיתי של טבלת הקופות כרגע הוא "נומיאו ויוליה", שבשבוע השני להפצתו גרף 19.4 מיליון דולר לפי ההערכות, ובכך הגדיל את מאזנו המצטבר ל-50.4 מיליון דולר. זה איפשר לו לתפוס את המקום השלישי, ולאחר פרסום הנתונים הסופיים של ארבעת ימי סוף השבוע החגיגי הוא עוד עשוי לנצל את הפופולריות המתמשכת שלו בקרב המשפחות כדי לטטפס לפסגה. המחשבה היתה שסרט האנימציה יהיה להיט במולדתו בריטניה אך יתקשה לסחוף את הקהל האמריקאי. אולם, "נומיאו ויוליה" שמר על מומנטום נהדר לאחר הספתח המצוין מלכתחילה שלו, וכעת נראה שהוא יטפס בקרוב בקלילות מעל רף מאה מיליון הדולר.

גם "לזרום עם זה" של אדם סנדלר מחזיק מעמד היטב, ולפי ההערכות הוא הכניס בסוף השבוע 18.2 מיליון דולר, מה שמציב אותו במקום הרביעי עם הכנסות של 60.8 מיליון דולר, והוא במסלול הנכון להיות אחד הקומדיות המצליחות בקריירה המפוארת של סנדלר. לעומת זאת, "Never Say Never" של ג'סטין ביבר ספג צניחה גדולה מהצפוי, והוא סבל בסוף השבוע השני להפצתו מירידה של כ-54 אחוז בהכנסותיו. מתברר כי הרוב המוחלט של מי שחשב אפילו על לראות איך הנער הקנדי מתפשט גם למסך הגדול עשה זאת מיד, כך שהסרט הכניס לפי ההערכות 13.6 מיליון דולר בלבד, והוא עומד במקום השישי עם מאזן כללי של 48.4 מיליון דולר.

גם סרט ההרפתקאות ההיסטורי "The Eagle" ספג צניחה של מעל 50 אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו, והוא גרף לפי ההערכות 3.5 מיליון דולרים בלבד, מה שהעלה את מאזנו המצטבר ל-15 מיליון דולר והפיל אותו למקום התשיעי. בניגוד לכך, סרט בריטי אחר, "נאום המלך" רשם השבוע הישג: הוא הכניס לפי ההערכות 6.5 מיליון דולרים, מה שהספיק לו לעקוף את רף מאה מיליון הדולר, והוא ניצב במקום השביעי עם הכנסות של 103.2 מיליון דולר.

ועוד בשולי הטבלה: "The Roommate", שעובד יפה מהצפוי, הכניס לפי ההערכות 4.1 מיליון דולרים בסוף השבוע הארוך, והוא מתמקם שמיני עם הכנסות כלליות של 32.7 מיליון דולר. גם "קשר לא מחייב" מצא אהדה בקרב הקהל הצעיר, והוא סוגר את הטבלה עם הכנסות של 3.1 מיליון דולרים לפי ההערכות, ומאזן מצטבר של 66 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully