וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "רנגו" של ג'וני דפ כבש את הפסגה

6.3.2011 / 18:16

סרט האנימציה לקח את הבכורה עם הכנסות גבוהות מהצפוי של 38 מיליון דולר. במקום השני: "כנגד כל הסיכויים", המותחן העתידני בכיכובו של מאט דיימון

אוסקר בא ואוסקר הולך, אבל דבר אחד לא משתנה: ג'וני דפ שוב כובש את טבלת שוברי הקופות בתחילת חודש מרץ. בשנה שעברה הוא עשה זאת עם "אליס בארץ הפלאות" והשנה הוא הסתער על הצמרת בסרט האנימציה "רנגו". אמנם הלהיט החדש של דפ לא שיחזר את ההישגים המונומנטליים שהיו לפנטזיה של טים ברטון, אבל הוא בכל זאת נהנה מהכנסות יפות בסוף השבוע הראשון להפצתו – 38 מיליון דולר.

אלה אינם מספרי שיא, אבל הם טובים בכל קנה מידה ובעיקר אם לוקחים בחשבון כמה עובדות: ראשית, בניגוד לרוב סרטי האנימציה בימינו, "רנגו" מוקרן אך ורק בדו מימד. כמו כן, הוא הגיע לאקרנים בשעה שבה לתלמידי בית הספר אין חופשה, וחשוב מכל – השימוש שלו בשפה בוטה למדי, תכנים הזויים במקצת ומחוות למערבונים שרק עכברי קולנוע יכולים להעריך אותן, היו עלולים לצמצם את הפוטנציאל המסחרי שלו.

נוסף לכך, כישלון "התייר" בארצות הברית לפני כמה חודשים הוכיח שדפ אינו קלף קופתי בטוח, כך שהמספרים של "רנגו" בהחלט אינם מובנים מאליהם. חשוב מכך, כיאה לז'אנר, צפוי סרט האנימציה לשמור ואף להגביר את המומנטום שלו בשבועות הבאים, כך שהכנסותיו לבטח יעקפו בקלילות ובמהרה את רף מאה מיליון הדולר. לארץ הוא יתגלגל בשבוע הבא.

גם הסרט שבמקום השני הפגין ביצועים מרשימים. הפעם מדובר במותחן "כנגד כל הסיכויים" (" The Adjustment Bureau"), המבוסס על כתביו עתירי המוטיבים העתידניים של פיליפ קי.דיק, שכבר היו השראה לסרטים רבים, ובהם "בלייד ראנר" ו"דו"ח מיוחד". לאור השילוב בין ז'אנר המותחן לסוגת המד"ב עלתה למפיצי הסרט ההברקה לשווק אותו כמעין גרסה חורפית של "התחלה", ואף שלמען האמת הקישור בין השניים מופרך למדי, הטריק עבד.

וכך, "כנגד כל הסיכויים", תפס את המקום השני עם הכנסות גבוהות מהצפוי של 20.9 מיליון דולר. הדבר החזיר את הצבע ללחיים של הכוכב שלו, מאט דיימון, שסבל בשנים האחרונות מכמה אכזבות קופתיות. בניגוד ל"רנגו", סרט זה פונה לקהל בוגר ולכן לא מובטחת לו המשכיות, כך שהמבחן הכלכלי האמיתי שלו יגיע בשבועות הקרובים. לארץ הוא יגיע בסוף מרץ.

הצלחה יחסית נוספת עומדת במקום השלישי – דרמת הנעורים "Beastly", מעין גרסה מודרנית של "היפה והחיה", שהתגברה על התחזיות הקודרות וגרפה סכום צנוע אך נאה של 10.1 מיליון דולרים. הסרט מגיע מחטיבת הקולנוע החדשה והמפוקפקת של CBS, שלא נתנה בו אמון וגם כיבדה אותו בהפצה מצומצמת יחסית.

אך למרות זאת, "Beastly" השכיל לגרוף הכנסות דו-ספרתיות, והכוכב שלו, אלכס פטיפר, יכול לרשום לעצמו הישג שאף שחקן אחר לא יכול להתהדר בו כרגע: יש לו שני סרטים בעשירייה. המוצר השני שלו, "אני מספר 4", הידרדר השבוע למקום התשיעי עם הכנסות של 5.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 46.4 מיליון דולר. ההבדל הוא שבניגוד ל"Beastly", מהסרט הזה דווקא ציפו לגדולות ולנצורות.

"נאום המלך": עם פרסים כן הולכים למכולת

כיאה לסוף השבוע העמוס שמשלים באופן מסורתי את המעבר מתקופת האוסקרים לעונת הקיץ, הגיע לשוק סרט רביעי במספר, קומדיית הנעורים " Take Me Home Tonight". במקרה זה, מדובר בכישלון: הסרט הכניס 3.5 מיליון דולרים ונותר מחוץ לעשירייה. התוצאות החלשות הללו לא הפתיעו איש: אחרי הכל, הסרט פנה בעיקר לתלמידי קולג', קהל יעד מצומצם מדי בימינו לקומדיה מסחרית. גם העובדה שהוא מתרחש בשנות השמונים לא סייעה לו, והכוכבים שלו, טופר גרייס ואנה פאריס, אינם חזקים מספיק כדי להתגבר על כל המכשלות הללו ועל הביקורות הפושרות.

ההתרסקות של הקומדיה הטרייה השאירה אוויר לנשימה ל"רווקים לשבוע", שסבלה בשבוע השני לצאתה מירידה נמוכה מהצפוי של כ-33 אחוז בלבד בהכנסותיה. וכך, היא גרפה בסוף שבוע זה תשעה מיליון דולרים והעלתה את מאזנה הכללי ל-27 מיליון דולר – זה לא משהו, אבל היה יכול להיות רע יותר, וכרגע הסרט ניצב במקום הרביעי.

"לזרום עם זה", הקומדיה שבמקום השביעי, מתפארת במספרים גבוהים בהרבה – בסוף השבוע האחרון היא הכניסה 6.5 מיליון דולרים והעלתה את מאזנה הכללי ל-88.2 מיליון דולר. עוד להיט הוא "נומיאו ויוליה", שלמרות התחרות מצד "רנגו" הצליח לשמור על מקומו בחמישייה הראשונה, והוא נועל אותה עם הכנסות של 6.9 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 83.6 מיליון דולר.

בהמשך הרשימה אנו פוגשים את "זהות לא ידועה". המותחן בכיכובו של ליאם ניסן עומד במקום השישי עם הכנסות של 6.6 מיליון דולרים ומאזן כללי של 53.1 מיליון דולר, ובקרוב ייעלם קרוב לוודאי מן הטבלה.

מי שככל הנראה יישאר בסביבה גם בעתיד הקרוב הוא הזוכה הגדול של האוסקר, "נאום המלך", שגם בשבוע ה-15 להפצתו עדיין מחזיק מעמד בעשירייה, והוא עומד במקום השביעי עם הכנסות של 6.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 123.8 מיליון דולר. את הטבלה סוגר "Never Say Never" של ג'סטין ביבר, שהכניס 4.3 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ובכך העלה את מאזנו הכללי המרשים ל-68.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully