וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: החנונים ניצחו את הגיקים

27.3.2011 / 16:32

הפרק השני בסדרת "יומנו של חנון" הפתיע ותפס את המקום הראשון על חשבון הפנטזיה הגיקית המדוברת "סאקר פאנץ'". וגם: "רנגו" ו"לזרום עם זה" הפכו רשמית לשוברי קופות

בכל הקשור למספרים בקופות, הוליווד לא התחילה את 2011 ברגל ימין: בתקופה זו בשנה שעברה היא נהנתה, בין השאר, מן המומנטום של "אווטאר" ומהפריצה של "אליס בארץ הפלאות", אבל החורף אין שום דבר שמתקרב לזה.

כראיה לכך, רק השבוע, יותר משלושה חודשים לאחר תחילת השנה, השכילו סרטים שהופצו ב-2011 לעקוף את רף ההכנסות של מאה מיליון דולר, וגם הם לא הצלחות מי יודע מה. הראשון שבהם היה להיט האנימציה "רנגו", הניצב במקום החמישי בטבלת שוברי הקופות עם הכנסות של 9.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 106.4 מיליון דולר. השני היה "לזרום עם זה", הקומדיה של אדם סנדלר שכבר נמצאת מחוץ לטבלה, אבל הכניסה די כדי לעבור במעט את הקו הנחשק.

לעומת זאת, בהתאם לאפרוריות העכשווית של השוק, הסרט שהסתער על האולמות בסוף השבוע האחרון בתקווה להפוך לשובר הקופות הגדול הבא הפגין ביצועים בינוניים, וקשה לראות איך בסיכומו של דבר הוא יצליח לדגדג את רף המאה מיליון. זהו "סאקר פאנץ'", הפנטזיה הציורית החדשה של זאק סניידר, מי שחתום על ההצלחות של "שחר המתים" ושל "300", אבל גם על האכזבות של "השומרים" ושל "אגדה עם כנפיים".

הפעם עסק סניידר בסיפורה של נערה שכלואה במוסד, הבורחת במוחה למציאות אלטרנטיבית שבה היא וכמה מן האסירות האחרות מוציאות לפועל מבצע בריחה עתיר אלימות. למרות הקמפיין המסיבי מצד אחד וממוקד מצד אחר של הסרט, הוא הכניס רק 19 מיליון דולר והסתפק במקום השני בלבד. שוב התגלה כי בימינו קשה לשווק סרטים מסוג זה אם אינם מבוססים על מותג קיים, ובדומה ל"קיק-אס" ול"סקוט פילגרים", "סאקר פאנץ'" נפל למשבצת "הסרט שכולם מדברים עליו, אבל רק גיקים שבגיקים הולכים לראות אותו".

כל זה כבר לא ימנע מסניידר לאחוז בשרביט הבימוי של הסרט החדש בסדרת "סופרמן", והשאלה היא אם החליפה של גיבור-העל תסייע לו להצדיק את מעמדו כאחד היוצרים הצעירים המבטיחים בהוליווד, או שמא יתקבע מעמדו כהבטחה שהכזיבה. למרות כל זה, "סאקר פאנץ'", עדיין מתוכנן לצאת בישראל ב-21 באפריל.

נקמת היורמים 2

החולשה היחסית של "סאקר פאנץ'" הותירה את הפסגה ל"יומנו של חנון 2", הפרק השני בסדרת העיבודים לרב-המכר לבני הנעורים. הסרט כבש את הבכורה עם הכנסות של 24.4 מיליון דולר. הקומדיה לכל המשפחה נהנתה מהפופולריות של קודמה, וחשוב מכך, מכמה תוספות בתסריט ובליהוק שאיפשרו לה להרחיב את קהל היעד שלה ולפנות לצופים בוגרים יותר וכן לקהל הנערות. עכשיו השאלה היא אם בניגוד לפרק הראשון, סרט זה יינצל מגניזה מסחרית תמוהה בישראל.

בהמשך הטבלה דוהרות שתי הצלחות צנועות ונאות, יחסית לתקציבן, שהצליחו לשמור על מומנטום טוב בשבוע השני להפצתן וספגו ירידה של 20 אחוז בלבד בהכנסותיהן. הכוונה ל"ללא גבולות" שבמקום השלישי, שגרף 15.2 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ובכך העלה את מאזנו הכללי ל-41.3 מיליון דולר, ול"סניגור במבחן" שבמקום הרביעי, שהכניס 11 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ובכך העלה את מאזנו המצטבר ל-29 מיליון דולר.

לעומת זאת, "פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס" ממשיך לדעוך, והוא מדשדש במקום השישי עם הכנסות של 7.6 מיליון דולרים, מאזן כללי של 72.5 מיליון דולר ואפס סיכויים להגיע לקו מאה מיליון הדולרים. מובן כי הדברים אמורים גם לגבי שני הסרטים הבאים בעשירייה – "פול", קומדיית המד"ב האמריקאית-בריטית, ניצב שביעי עם הכנסות של 7.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 24.6 מיליון דולר, ו"ירח אדום", העיבוד סטייל "דמדומים" ל"כיפה אדומה", עומד במקום השמיני עם הכנסות של 4.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 32.4 מיליון דולר.

את הטבלה סוגרים שני סרטים עם מוטיבים עתידניים – "כנגד כל הסיכויים" בכיכובו של מאט דיימון, שמשלים קמפיין סביר עם הכנסות של 4.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 54.8 מיליון דולר, ו"דרושות אמהות במאדים", שחותם את הכישלון ההיסטורי שלו עם הכנסות של 2.1 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 19.1 מיליון דולר, בערך שבריר אחוז ממה שהיה זקוק לו כדי לכסות את ההשקעה בו. בשולי החדשות (באמריקה), גם "מיראל", הסרט השערורייתי על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הגיע השבוע לבתי הקולנוע לארצות הברית. הוא ספג ביקורות בינוניות, ואגר 65 אלף דולר בארבע האולמות שבהם הוקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully