וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "הופ ארנב" קיפץ למקום הראשון

3.4.2011 / 18:10

סרט האנימציה כבש את הפסגה עם הכנסות גבוהות מהצפוי של 38 מיליון דולר. גם "Insidious" בהפקת אורן פאלי הפתיע

השבוע הראשון של אפריל מסמל את תחילת הרבעון השני בעונה הקופתית, והוליווד קיוותה כי הוא יסמן גם את תחילת היציאה מן הבצורת שבה היתה שרויה התעשייה בין ינואר למרץ.

תקווה זו התגשמה מעבר לכל הציפיות: "הופ ארנב", סרט האנימציה שהגיע לבתי הקולנוע בסוף השבוע האחרון, כבש את הפסגה עם הכנסות של 38 מיליון דולר - בערך שליש יותר ממה שציפו לו, ובכלל הפתיחה הכי טובה עד כה ב-2011. וכך, לאחר שבשלושת החודשים האחרונים הסרטים הטריים איכזבו במקרה הרע או סתם עשו את המצופה מהם במקרה הטוב, סוף כל סוף התכבד השוק בסנסציה קופתית אמיתית.

"הופ ארנב" הצליח להתגבר על הדיבור השלילי הממושך סביבו ועל הביקורות הקטלניות לאחר יציאתו הודות לכמה גורמים: החסינות של סרטי אנימציה בפני ביקורות; השמות המושכים של המעורבים בעשייתו - הבמאי של "אלווין והצ'יפמנקס" והמפיקים של "גנוב על הירח", שני להיטים שצימחו להם קהל מעריצים נאמן; וגם העיסוק שלו בחג הפסחא, נושא שאיכשהו לא נטחן בשנים האחרונות, מה שהפך את הסרט למקורי יחסית, ולאור העובדה שחלק מהילדים כבר בחופשה, גם למתוזמן היטב.

כל הגורמים הללו חברו יחד והפכו את "הופ ארנב" לאטרקטיבי בהרבה מכפי שחשבו בתחילה, ועכשיו יש לו כשבוע וחצי ליהנות מהתהילה לפני יציאתו של "ריו", סרט האנימציה המפומפם היטב שיגנוב לו את קהל המשפחות. לארץ יגיע "הופ ארנב" בשבוע הבא.

ג'ייק ג'ילנהול ניצל מהתרסקות

את המקום השני תפס מותחן הפעולה הבדיוני "קוד מקור" (שגם לישראל הגיע בסוף השבוע האחרון), ובניגוד ל"הופ ארנב", הוא הכניס פחות או יותר כמצופה - 15 מיליון דולר. אלה לא נתונים גבוהים, אבל הם מרשימים יחסית למוצר הפונה בעיקר לקהל יעד בוגר. חשוב מכך, הסרט לפחות הפריך את החשש שיתגלה כאסון כלכלי בגלל האלמוניות של היוצר, דנקן ג'ונס הבריטי, וכוח המשיכה החלש של כוכבו, ג'ייק ג'ילנהול, שמעולם לא הצליח לשאת שובר קופות על כתפיו.

לעומת זאת, הסרט שבמקום השלישי גרם גם הוא לחזאים לאכול את הכובע. מדובר ב"Insidious", הזוועתון החדש בהפקתו של אורן פאלי. הישראלי לשעבר הוכיח כבר בשני פרקי "פעילות על-טבעית" כי הוא גאון שיווקי שמסוגל לקחת סרט אימה דל-תקציב ולהפוך אותו למצרך חובה בקרב חובבי הז'אנר, והוא עשה זאת שוב - "Insidious" הכניס 13.2 מיליון דולר ונרשם במאזנים כרווחי כבר לאחר שלושת ימי הפצתו הראשונים. למרות שמו של פאלי, סביר להניח כי המפיצים בישראל יגנזו את הסרט כפי שהם עושים עם רוב הזוועתונים.

סאקר פאנץ' ממשיך לספוג מהלומות

במקום הרביעי ניצב "יומנו של חנון 2", שכצפוי סבל מהשתלטות "הופ ארנב" על קהל היעד שלו, וספג ירידה של 57 אחוז בהכנסותיו. וכך, הוא גרף בסוף השבוע האחרון 10.2 מיליון דולרים בלבד, מה שהעלה את מאזנו ל-38.3 מיליון דולר. מיד אחריו עומדים שני סרטי מתח למבוגרים שהפתיעו עם ספתח יפה ועתה ממשיכים אותו במומנטום טוב - "ללא גבולות" שבמקום החמישי הכניס 9.3 מיליון דולרים והעלה את מאזנו המצטבר ל-55.7 מיליון דולר, ו"סניגור במבחן" שבמקום השישי גרף 7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון, ובקופתו נצברו עד כה 39.7 מיליון דולרים.

שני סרטים אלה הם הצלחות, אך "סאקר פאנץ'" שבמקום השביעי הוא כישלון מר. הפנטזיה האלימה של זאק סניידר, שתפסה את הסגנות בשבוע שעבר בפתיחה מאכזבת, צללה בשבוע השני להפצתה עד המקום השביעי, עם הכנסות של שישה מיליון דולרים בלבד ומאזן כללי עגום של 29.8 מיליון דולרים.

את הטבלה סוגרים שלושה סרטים נוספים עם ממד פנטסטי - "רנגו" שבמקום השמיני נהנה בסוף השבוע האחרון מהכנסות של חמישה מיליון דולרים והעלה את מאזנו הכללי ל-114.5 מיליון דולר, "פול" שעומד במקום התשיעי ליקט ארבעה מיליון דולרים והעלה את מאזנו המצטבר ל-31.6 מיליון דולר, ו"פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס" סוגר את העשירייה עם הכנסות של 3.5 מיליון דולרים ומאזן כללי של 78.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully