וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "גרין לנטרן" במקום הראשון, אבל עם מספרים לא מרשימים

19.6.2011 / 18:37

סרט גיבורי-העל בכיכובו של ריאן ריינולדס גרף כ-52 מיליון דולר ולא הצליח להתעלות מעל ההישגים של "תור". "מר פופר והפינגויינים" של ג'ים קארי מדשדש עוד יותר

לאחר "תור" ו"אקס-מן: ההתחלה", הגיע תורו של סרט גיבורי-העל השלישי של עונת הקיץ להיכנס למירוץ הקופתי. מדובר ב"גרין לנטרן – מגן הכוח", עיבוד קולנועי ראשון לסדרת חוברות קומיקס ותיקות ואהודות דווקא, והוא גרף 52 מיליון דולר.

הסכום הזה קטן רק במעט מהספתח של "תור" ושל "אקס-מן: ההתחלה", אבל בניגוד אליהם, "גרין לנטרן" נחשב אכזבה מסוימת. הסיבה לכך היא שלעומת שני קודמיו, עמד לרשותו שחקן מהדרג הראשון בתפקיד הראשי – ריאן ריינולדס. כמו כן, בניגוד לפרק הרביעי בסדרת "אקס-מן", סרט זה מוקרן גם בפורמט תלת-ממדי, כך שהוא מסתייע במחירי כרטיסים גבוהים יותר.

כל זה לא עזר ל"גרין לנטרן" להתגבר על המכשולים שעמדו בפניו: הדיבור סביבו היה שלילי מלכתחילה ומסע הפרסום שלו היה בלגן אחד גדול, שגרם למוצר להיראות כמו עיסת ירוקת לא ברורה. בהמשך לכך, הביקורות עליו היו קטלניות במיוחד – בין השאר, נכתב כי אי אפשר אפילו להבין איזה כוחות-על יש לגיבור. גם ההתלהבות הגדולה מהצפוי מ"תור" ומ"אקס-מן: ההתחלה" לא עזרה לסרט: תזמון הפצתו הוביל לכך שהוא הגיע לשוק בשעה שקהל היעד שלו כבר מעט רווי.

למרות כל זה, אולפני וורנר פינטזו על כך שחובבי הקומיקס והסופר-הירוז לא יעמדו בפיתוי וינהרו בהמוניהם לאולמות, אבל הנס לא קרה. נוסף לכך, "גרין לנטרן" מדשדש מעבר לים, והדבר לא צפוי להשתנות לאחר הרחבת הפצתו העולמית (לארץ הוא יגיע בתחילת אוגוסט). לא בטוח שבסופו של דבר פנטזיית הפעולה הזו תכסה את ההשקעה בה, ובכל מקרה לאף אחד כרגע לא בוער להכין לה סרט המשך. הבמאי הניו-זילנדי מרטין קמפבל, מצדו, כבר רמז שהוא לא בעניין.

עוד מפח נפש לג'ים קארי

גם הסרט החדש הנוסף שהגיע לבתי הקולנוע בסוף השבוע האחרון לא הוציא את הצופים מגדרם. במקרה זה מדובר בקומדיה המשפחתית "מר פופר והפינגווינים" בכיכובו של הכוכב הדועך ג'ים קארי, שבחמש השנים האחרונות ידע בעיקר מפחי נפש קופתיים. לכל הפחות, מוצר זה עמד בציפיות ממנו, אם כי במקרה שלו הן היו נמוכות מלכתחילה – הכנסות של 18.2 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון.

מה שהיה פחות צפוי הוא שבשל המומנטום הטוב של הפנטזיה המהוללת "סופר 8", שהשבוע נודע כי היא תפתח את פסטיבל הקולנוע הירושלמי הקרוב, הכנסות אלו יספיקו ל"מר פופר והפינגויינים" רק כדי להתייצב במקום השלישי. וכך, את המקום השני תופס הלהיט של ג'יי ג'י אברהמס, שגרף 21.3 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והעלה את מאזנו המצטבר ל-72.8 מיליון דולר.

במקום הרביעי נמצא סרט גיבורי-העל ש"גרין לנטרן" יכול רק לקנא בו: "אקס-מן: ההתחלה", שגרף 11.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון והעלה את מאזנו ל-120 מיליון דולר. מעט אחריו צועד הלהיט הענק שמפצה את אולפני וורנר על המספרים הנמוכים של אותו "גרין לנטרן" – "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק", שליקט 9.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון וכך העלה את מאזנו הכללי המרהיב ל-232.7 מיליון דולר.

את המקום השישי מייאש "קונג-פו פנדה 2", עם הכנסות של 8.7 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 143 מיליון דולר, ובשביעי ניצבת הקומדיה הנשית "מסיבת רווקות", שגרפה בסוף השבוע האחרון 7.2 מיליון דולרים והעלתה את מאזנה הכללי ל-136 מיליון דולר.

"שודדי הקריביים 4" מרסק שיאים עולמיים

בשלהי הטבלה, ראוי להתעכב על שני הישגים ראויים לציון. קודם כל, במקום השמיני עומד "שודדי הקריביים: זרמים זרים", שהכניס בארצות הברית 6.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון והעלה בכך את מאזנו הכללי במדינה ל-220 מיליון דולר, אבל הסיפור האמיתי בקשר אליו זה הבזיזה הבינלאומית שעשו הפיראטים שלו.

וכך, הסרט גרף ברחבי העולם כבר כ-710 מיליון דולר, מה שהופך אותו לפרק המצליח בסדרה ובכלל שובר הקופות הבינלאומי הרביעי הגדול אי פעם. רק "שר הטבעות: שיבת המלך", "טיטניק" ו"אווטאר" מקדימים אותו (והוא לעולם לא יצליח לעבור אותם, אבל זו באמת משימה כמעט בלתי אפשרית).

נקודת ציון צנועה יותר אפשר לרשום לזכות "חצות בפריז", שהתפשט ליותר מאלף אולמות והפך בכך להפצה הרחבה בקריירה של וודי אלן. זה לא אומר בהכרח שהסרט יהיה ההצלחה הכלכלית הגדולה בתולדות הבמאי הוותיק, אבל בהתחשב בכך שהוא פונה לקהל בוגר בלבד, "חצות בפריז" בהחלט ראוי להיחשב להיט. בסוף השבוע האחרון גרפה הקומדיה חמישה מיליון דולרים, כך שעד עתה הצטברו בקופתה לא פחות מ-21.5 מיליון דולר.

את הטבלה סוגר סרט הילדים הכושל "Judy Moody", עם הכנסות דלות של 2.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 11.4 מיליון דולר. וכיוון שהתחלנו בגיבורי-על, אז גם נסיים בהם: מחוץ לטבלה עדיין מתגלגל "תור", שהכנסותיו הגיעו בסוף השבוע האחרון לקצת יותר מ-175 מיליון דולר. זה הופך אותו לסרט הסופר-הירוז המצליח של הקיץ, תואר ש"אקס-מן: ההתחלה" ו"גרין לנטרן" יתקשו לגזול ממנו. היחיד שעוד יוכל לעשות זאת הוא "קפטן אמריקה", שיגיע לאקרנים ב-22 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully