וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למלא את החלל" כבש את פרסי אופיר

רוני אפרת

21.9.2012 / 15:48

סרטה של רמה בורשטיין זכה בפרסי הסרט, הבמאית והתסריט הטובים ביותר, פרס השחקנית הטובה ביותר להדס ירון ושלושה פרסים נוספים - המסע לאוסקר מתחיל

"למלא את החלל" הוא הזוכה הגדול השנה של פרסי אופיר, שחולקו היום (שישי) בחיפה על ידי האקדמיה הישראלית לקולנוע.

סרטה של רמה בורשטיין, העוסק בצעירה חרדית שנקרעת בין לבה ומחויבותה למשפחתה, הגיע לטקס לאחר הקרנות בכורה עולמיות מוצלחות בטורונטו ובוונציה, שם כוכבתו הדס ירון קטפה את פרס השחקנית הראשית הטובה ביותר. היום התגלה כי לפעמים כן יש נביא בעירו, ובהתאם לכך "למלא את החלל" התכבד בשבעה פרסי אופיר: לסרט עצמו בקטגוריית הסרט הטוב ביותר; לבורשטיין בקטגוריות הבימוי והתסריט, לירון בקטגוריית השחקנית הראשית, לעירית שלג בקטגוריית שחקנית המשנה, לאסף סודרי בקטגוריית הצילום ולאתי בן-נון בקטגוריית האיפור (פרס שחולק השנה בפעם השנייה בלבד, וגם בפעם הקודמת בן-נון זכתה בו).

הבכורה המקומית של "למלא את החלל" תתקיים במהלך סוכות, במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל חיפה, שבה יקווה לזכות גם כן. לאחר מכן, יעלה בהפצה מסחרית באקרנים ברחבי הארץ החל מה-11.10, והוא יגיע אליהם במומנטום טוב כדי להפוך לא רק לזוכה הגדול של פרסי אופיר, אלא גם לשובר הקופות הישראלי הגדול של השנה.

הדס ירון. Tullio M. Puglia, GettyImages
הדס ירון, כוכבת "למלא את החלל"/GettyImages, Tullio M. Puglia

"המשגיחים", סרטו של מני יעיש על צעיר שמבקש לאכוף כפייה דתית ובעצמו נקלע למשבר אמונה, קטף את שני הפרסים בקטגוריות המשחק הגבריות – רועי אסף זכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר, גל פרידמן בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר. אסף גבר על מתחרים בסדר הגודל של אורי גבריאל, יוסף כרמון ואלי פיניש, ופרדימן על כאלה בסדר הגודל של אלון אבוטבול, דני שטג ודב נבון. זהו אם כך הישג גדול לשני השחקנים הצעירים.

רועי אסף. ערן גילווארג
רועי אסף מקבל את פרס השחקן הטוב ביותר על "המשגיחים"/ערן גילווארג

"בלדה לאביב הבוכה", שבו בני תורתי מטפל בהיסטוריה של המוזיקה הקווקזית בכלים של מערבון ספגטי, זכה בארבעה פרסים, כולם במה שנהוג לכנות "הקטגוריות הטכניות" – העיצוב האמנותי הטוב ביותר (איל אלחדד) עיצוב התלבושות הטוב ביותר (דבורה אוחנה), המוזיקה המקורית הטובה ביותר (מרק אליהו) ועיצוב הפסקול הטוב ביותר (דוד ליס וגיל תורן). בסך הכל, הוא יצא עם פרסים בארבע מתשע הקטגוריות שבהן היה מועמד, ויכול בהחלט להיות מרוצה.

בפרס סרט התעודה הטוב ביותר זכה "הצלמניה", שבהתאם לשמו מציג את סיפורה של חנות צילום מיתולוגית. סרטה של תמר טל, שהיה להיט בסינמטקים ברחבי הארץ, הפתיע את "שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ', שקטף פרסים יוקרתיים רבים מעבר לים אך הפסיד במגרש הביתי שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה פרסים. "בלדה לאביב הבוכה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוכה אחד כבר היה ידוע לפני הטקס – התסריטאי הוותיק אלי תבור, שקיבל את פרס מפעל החיים. זה הוענק לו מידיו של זאב רווח, שכיכב בכמה מלהיטי הפולחן שכתב, למשל "צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר". במעמד הענקת הפסלון, אמר הכוכב הוותיק: "למרות שאלי בא מבית פולני, בתוך תוכו הוא ספרדי של כבוד". חתן השמחה, מצדו, הצהיר כי "אני שייך לא לדור אחר, אלא לעידן אחר בקולנוע הישראלי. המטרה היתה לא לזכות בפרסים בפסטיבלים, אלא למשוך קהל ולהיות מסחריים"

אלי תבור: התסריטאי המצליח שמעולם לא למד קולנוע

אלי תבור וזאב רווח. ערן גילווארג
רצו למשך קהל. אלי תבור מקבל מזאב רווח פרס על מפעל חיים/ערן גילווארג

המפסיד הגדול של הטקס הוא "העולם מצחיק" עטור הכוכבים פרי עטו של שמי זרחין. אף שהוביל במספר המועמדויות עם לא פחות מ-15 כאלה, יצא הסרט הטברייני מן הטקס עם פסלון אחד בלבד – לאורית אזולאי בקטגוריית הליהוק, שלראשונה השנה הוענקו בה פרסים. יש לציין כי דבר דומה קרה באופיר לפני שנתיים, אז "הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן הוביל עם 12 מועמדויות, ולא זכה באף אחת מהן ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" היה כזכור המנצח הגדול באותה עת). "העולם מצחיק" יסתפק עתה בהצלחתו הקופתית והביקורתית בישראל ובהקרנותיו הקרובות בפסטיבלים של שיקגו ושל פאלם ספרינגס.

המשמעות המיידית הראשונה של הטקס היא כי "למלא את החלל" ייצג את ישראל בתחרות על מקום בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, ובכך ינסה להיות הסרט המקומי החמישי בשנים האחרונות שמועמד לאוסקר. בסוף השבוע הקרוב עוד יוכלו התסריטאית-במאית רמה בורשטיין והמפיק אסף אמיר לחגוג, אך בקרוב ייאלצו לשנס מותנים ולהכין את הקמפיין לכיבוש הוליווד.

טקס פרסי אופיר ישודר הערב (שישי) בערוץ 2 בשעה 22:30

מתרגשים לקראת המירוץ הישראלי לאוסקר? דברו על זה בפייסבוק

רשימת הזוכים המלאה

הסרט הטוב ביותר: "למלא את החלל"
הבימוי הטוב ביותר: רמה בורשטיין, "למלא את החלל"
התסריט הטוב ביותר: רמה בורשטיין, "למלא את החלל"
השחקן הטוב ביותר: רועי אסף, "המשגיחים"
השחקנית הטובה ביותר: הדס ירון, "למלא את החלל"
שחקן המשנה הטוב ביותר: גל פרידמן, "המשגיחים"
שחקנית המשנה הטובה ביותר: עירית שלג, "למלא את החלל"
העריכה הטובה ביותר: יצחק צחייק, "רוק בקסבה"
הצילום הטוב ביותר: אסף סודרי, "למלא את החלל"
העיצוב האמנותי הטוב ביותר: איל אלחדד, "בלדה לאביב הבוכה"
עיצוב התלבושות הטובות ביותר: דבורה אוחנה, "בלדה לאביב הבוכה"
האיפור הטוב ביותר: אתי בן נון, "למלא את את החלל"
המוזיקה המקורית הטובה ביותר: מרק אליהו, "בלדה לאביב הבוכה"
עיצוב הפסקול הטוב ביותר: דוד ליס, גיל תורן, "בלדה לאביב הבוכה"
הליהוק הטוב ביותר: אורית אזולאי, "העולם מצחיק"
סרט התעודה הטוב ביותר: "הצלמניה", תמר טל
פרס מפעל חיים: אלי תבור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully