וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי אופיר 2013: "בית לחם" יהיה נציג ישראל לאוסקר הזר

28.9.2013 / 23:24

סרטו של יובל אדלר גרף גם את פרסי הבימוי, התסריט והעריכה. מכרם חורי ("הבן של אלוהים") וסיון לוי ("שש פעמים") זכו בפרסים לשחקנים הראשיים, ופרס מפעל חיים הוענק לגששים

יח"צ - חד פעמי

(צילום: באדיבות ערוץ 10)

"בית לחם הוא הזוכה הגדול בטקס האוסקר הישראלי, לאחר שזכה בשורת פרסים, כך הוכרז היום (שבת) בטקס פרסי אופיר שנערך בתיאטרון חיפה. הסרט הביס את המתמודדים "הבן של אלוהים", "לצוד פילים", "סוכריות" ו"שש פעמים", ולצידם "אני ביאליק" ו"פנתר לבן", שני סרטים שהגיעו אל התחרות באמצעות מסלול הפרינג' המיוחד של האקדמיה לקולנוע, ויקבל את ההזדמנות להתחרות בתחרות האוסקר על פרס הסרט הזר הטוב ביותר. בסך הכל, זכה "בית לחם" ב- 6 פרסים מלבד הפרס המרכזי בטקס, בקטגוריות שחקן המשנה לצחי הלוי, העריכה, התסריט, הליהוק והבימוי.

"תודה ליובל שנתן לי את הטלפון הראשון והוציא אותי מהמקפיא", אמר וואקד בנאומו לאחר קבלת הפרס על התסריט. "תודה לצוות המדהים ולשחקנים אחד אחד. היה מאוד כיף לעבוד על הסרט המאתגר הזה ואני גם קצת אעשה לו תעמולה – לכו תראו אותו". את פרס הבמאי הטוב העניקו השחקנים דבל'ה גליקמן ומוני מושונוב (שניהם היו מועמדים לפרס שחקן המשנה אותו הפסידו להלוי, נ.ה) לבמאי יובל אדלר על בימוי אותו הסרט.

ההצלחה של "בית לחם" - סיקור נרחב בוואלה! תרבות
מה סיכויי הזוכה בפרס אופיר לקבל מועמדות לאוסקר?
"בית לחם": הסכסוך הישראלי-פלסטיני בסרט אקשן מצוין
מבט בטחוני: "בית לחם" יביא לתור מתגייסים בכניסה לשב"כ
"בית לחם" היה גם הזוכה הגדול של פסטיבל חיפה

המותחן הקומי "מי מפחד מהזאב הרע" של אהרון קשלס ונבות פפושדו היה מועמד ב- 11 קטגוריות, וזכה בחמש בסך הכל - בעיקר באלו הקשורות באסתטיקה הכה מיוחדת שלו שהפכה אותו למדובר ולמצליח גם בחו"ל – המוזיקה המקורית, הפסקול, העיצוב האמנותי, הצילום והאיפור.

המפסיד הגדול של הערב הוא "מקום בגן עדן" של הבמאי יוסי מדמוני, שהיה מועמד לעשרה פרסים ולא זכה באף אחת מן הקטגוריות להן היה מועמד. הסרט "לצוד פילים" של רשף לוי היה מועמד בשבע קטגוריה ואף הוא חזר הביתה בידיים ריקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יובל אדלר ועלי ואקד מקבלים את פרס התסריט על "בית לחם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרס השחקן הראשי זכה השחקן מכרם חורי על תפקידו בסרט "הבן של אלוהים". "כשהסרט הוקרן לאשונה בפסטיבל חיפה, לאחר ההקרנה ניגשה אלי אישה יקרה ואמרה לי 'תשמע, אנו חיים באזור כל כך מטורף ולראות סרט כזה זה מחזיר קצת תקווה ואנושיות. זה לא רק אור בקצה המנהרה אלא הרבה תקווה'", כך אמר חורי. "אני רוצה להודות לחברי האקדמיה ובעיקר לשני הבמאים שהאמינו בי, ארז תדמור וגיא נתיב. תודה לפרטנר האדיר שהיה לי, זהר שטראוס".

פרס השחקנית הראשית הוענק לסיון לוי על תפקידה בסרט "שש פעמים". "תודה, אני לא האמנתי שאי פעם בחיים שלי אני אקבל כל כך הרבה אהבה והערכה מאנים שאני כל כך מעריצה כל כך הרבה זמן ואני כל כך הרבה זמן ואני גאה להיות בשורה אחת עם שחקניות כל כך גדולות שנמצאות איתי באותה הקטגוריה". עוד הודתה השחקנית הצעירה לבמאי הסרט יונתן גורפינקל, על התפקיד אותו כינתה "תפקיד חיי". זה הפרס היחיד שגרף הסרט הדרמטי, שעוסק במיניותם של בני נוער באופן קיצוני והיה מועמד השנה לעשרה פרסים.

פרסי אופיר 2013: האקדמיה הישראלית לקולנוע חייבת לצאת מהסרט שלה

פרסי אופיר 2013, מכרם חורי, השחקן הטוב ביותר, הבן של אלוהים. בן קלמר
מכרם חורי/בן קלמר
פרסי אופיר 2013, סיון לוי, השחקנית הטובה ביותר, שש פעמים. בן קלמר
סיון לוי/בן קלמר

בקטגוריית שחקן המשנה זכה כאמור צחי הלוי על תפקידו בסרט "בית לחם". "זה באמת מרגש ומפתיע כל מה שקורה סביב הסרט הזה", אמר הלוי בעת קבלת הפרס. "כבוד גדול להיות נוכח בכזה דבר מדהים, תודה רבה לחברי האקדמיה". פרס שחקנית המשנה הוענק ללאורה ריבלין על תפקידה בסרט "ההיא שחוזרת הביתה" של הבימאית המבטיחה מאיה דרייפוס. "מאיה דרייפוס, זה בזכותך, ואת יודעת שאני לא ממש רציתי, והתלבטתי", אמרה ריבלין על הבמה. "הבמה היא בנשמתי. אני אוהבת להיות על הבמה הזאת פה בתיאטרון חיפה. אני אוהבת את התהליך שיש לי בתיאטרון ובקולנוע אין לי את אותו הרומן. וזה לא שלא רציתי. אני מעריצה את מה שקורה היום בקולנוע הישראלי ואת באת מאיה ובשכל שלך ובכישרון שלך ובהבנה שלך בקיצוניות של בני אדם דיגדגת משהו בתוכי ופתאום הרגשתי שאני קיימת. ולטלי שרון (שמשחקת בסרט בתפקיד הראשי עליו זכתה בפרס בפסטיבל ירושלים, נ.ה), את נדירה".

למה האוסקר הישראלי פונה לתעשייה ולא לקהל? דעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבמה היא בנשמתי". ליאורה ריבלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר זכה הסרט "שומרי הסף" שביים דרור מורה ואף היה מועמד לפרס האוסקר בשנה שעברה (לצד "חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי שאף הוא היה מועמד בקטגוריה זו, נ.ה). את הפרס עלתה לקבל המפיקה פיליפה קוברסקי שהפיקה את הסרט. "דרור לא נמצא פה היום כי בעוד כמה שעות הוא הולך להראות את הסרט בקונגרס האמריקאי, אבל אני בטוחה שהוא נרגש כמוני", אמרה בעת קבלת הפרס. "תודה מיוחדת לראשי השב"כ על הכנות והאמת שחצתה מחנות ושברה מסכים פה ובכל העולם". בפרס הסרט העלילתי הקצר זכה הסרט "איה" של הבימאים עודד בן נון ומיכל ברזיס.

בנוסף לחלוקת הפרסים בטקס, שלישיית הגשש החיוור, החוגגים השנה יובל שנים להיווסדם, זכתה בפרס מפעל חיים על תרומתם המתמשכת לקולנוע הישראלי. שלישיית הגשש החיוור כיכבה בין היתר בסרטים "גבעת חלפון אינה עונה", "שלאגר", "הקרב על הוועד" ועוד. את הפרס קיבלו שייקה לוי וגברי בנאי, לאחר שהוקרן סרטון מיוחד מטעם האקדמיה על תרומתם של הגשש לתרבות הישראלית בכלל ולקומדיה הישראלית בפרט, כאשר בקהל יושבות אלמנתו של ישראל (פולי) פוליאקוב, שוש, ובתו יעל. לאחר מכן עלו לבמה אלי פיניש ומריאנו אידלמן למחרוזת משירי הגשש, כאשר לוי היושב בקהל מוחה דמעה.

פרסי אופיר 2013, הגשש החיוור, מפעל חיים. בן קלמר
הגששים חוגגים/בן קלמר
פרסי אופיר 2013, אלי פיניש ומריאנו אידלמן במחווה לגשש החיוור. בן קלמר
ואלי מריאנו שרים להם/בן קלמר

פוליאקוב הבת עלתה עם בנאי ולוי לקבלת הפרס בשם אביה. "אני נורא מתרגש", אמר לוי. "מזמן לא ראיתי אולמות מלאים", המשיך ואמר לקול תרועות הקהל שעמד על רגליו ומחא כפיים. "במעמדים כאלה, קודם כל מודים להוריי שהביאוני ושמביאוני ומסתכלים למעלה ואומרים מקווה שהם רואים אותי וגאים בי... אבל צריך להודות... אני רוצה להודות בהזדמנות זאת לאמא שלי שהעלתה אותי לארץ אחרת אני חושב שהייתי נשאר שם עד היום והיו רואים אותי זורק אבנים בכיכר תחריר. תודה ענקית לאבינו שבשמיים, פשנל הגדול, שידע להחזיק אותנו, האמין בנו ונתן לנו מרחב חופשי מדאגות. תודה לכל הגאונים שעבדו איתנו, שייקה אופיר הענק, ניסים אלוני האחד והיחיד, יוסי בנאי שהיה הר געש של תרבות והומור, אין מילים לתאר את התענוג שהיה לעבוד איתו וכמה למדנו ממנו. הוא היה בשבילנו האח הגדול. תודה למוטי קירשנבאום ולדני רווה שיצרו איתנו תכנית אדירה, תודה אישית לנעמי פולני שרק בצמתה אבחר כחבל התלייה. וכמובן נמשיך להתגעגע לפולי שחסר לנו כל כך ויחסר לנו לנצח. הוא היה פשוט קומיקאי בחסד אלוהים, לכן אולי הוא לקח אותו מאיתנו לעצמו. אורי זוהר הצדיק, שכשהיינו הולכים לעשות סרט איתו היינו אומרים לעצמנו 'פה תצמח שממה'. כל תסריט אצלו היה בגדר המלצה. זו אולי הוכחה שיש אלוהים. קישון היה ההיפך הגמור – מדויק, מתוקתק. אם חלילה מילה מהתסריט היתה הולכת לאיבוד, או פסיק, הוא היה זורק את עצמו מהגג, נקודה. וכמובן, אסי דיין. זן נדיר של גאונים. אבי כהן היה ונשאר חבר".

פוליאקוב הבת לקחה את רשות הדיבור אחריו ואמרה "נורא מצטערים להיות פה במקום פולי. הלוואי שיצירה והפה שנטמעה לנו בשפה וההומור והמערכונים ימשיכו הלאה לדורות הבאים תודה רבה". לסיום דיבר בנאי, שאמר "תודה רבה, מאוד מתרגש, פשוט עמדה לי פה דמעה כשראיתי את פולי וזה משגע אותי אז תודה רבה".

ומה אתם חושבים על התוצאות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully