וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודסטוק בפסטיבל חיפה

עינב שיף

30.8.2009 / 15:27

סרטו המדובר של אנג לי נבחר לפתוח את הפסטיבל היוקרתי, שיתקיים בחול המועד סוכות בפעם ה- 25

"לקחת את וודסטוק", סרטו המדובר של הבמאי זוכה האוסקר אנג לי, יפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה שייערך בפעם ה-25 בחול המועד סוכות (3-10 באוקטובר). הסרט, שהיה מועמד לפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון, עוקב אחר ההכנות לאירוע ההיסטורי שחוגג השנה 40 שנים לקיומו בשלל אירועים מסביב לעולם.

כמו כן נחשפת היום חלק מהתוכניה העשירה של הפסטיבל בניהולה האמנותי של פנינה בלייר. השנה יוקרנו כ-150 סרטים חדשים מ-40 מדינות, ביניהם "מה שעובד" של וודי אלן עם לארי דיוויד, "פקד מושחת" של וורנר הרצוג עם "ניקולס קייג', "ג'ולי וג'וליה" של נורה אפרון בכיכובה של מריל סטריפ, "ערפל חשמלי" של ברטראן טברנייה עם טומי לי ג'ונס ו"קנה הסוף" של אנדז'יי ויידה.

גם "המודיע!", הסרט החדש של סטיבן סודרברג עם מאט דיימון יוקרן בפסטיבל, כמו גם "מסביב להר קטן" של ז'אק ריוורט. בפסטיבל תיפתח השנה משבצת חדשה בשם "שנוי במחלוקת", המיועדת לסרטים מעוררי דיון ציבורי. הסרט שיחנוך את המסגרת החדשה הוא "אנטי כרייסט", הסרט החדש והמדובר של לארס פון טרייר ("לשבור את הגלים", "דוגוויל") בכיכובם של ווילם דפו ושרלוט גינסבורג, שזכתה על תפקידה בסרט בפרס השחקנית המצטיינת של פסטיבל קאן 2009.

סרט שבוודאי יעורר מחלוקת עם הקרנתו הוא "לחפש את אריק" של קן לואץ' בכיכובו של כוכב מנצ'סטר יונייטד בעבר, אריק קנטונה. לואץ' משך בעבר את הסרט מפסטיבלים אשר ניתן להם סיוע במימון ממשלת ישראל, במחאה נגד הכיבוש. כעת נותר לראות כיצד ינהג עם הקרנת הסרט בישראל עצמה, בפסטיבל שבוודאי נעזר במימון ישראלי.

בפסטיבל תיפתח השנה גם מסגרת אנימציה, אשר תארח את האנימטורית הצ'כית אירנה פאבלטובה, שתקיים כיתת אמן בפסטיבל ותציג תכנית מסרטיה. מהפקת הפסטיבל נמסר כי 3 סרטי אנימציה ידועים באורך מלא יוקרנו בפסטיבל. ברחבת הפסטיבל תיערך הקרנה לסרטים אילמים של צ'ארלי צ'אפלין, בציון 120 שנים להולדתו בבית קפה שיוקם במקום.

טרם פורסמה תוכניית הסרטים הישראלים הצפויים להקרנה בפסטיבל. מהערכות של גורמים בתעשייה נראה כי הסרטים "בנא" של ניב קליינר, "פובידיליה" של דורון ויואב פז ו"5 שעות מפריז" של לאון פרודובסקי יוקרנו בפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully