וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזומבים הגיעו לטלוויזיה: "The Walking Dead" עלתה בארה"ב

עינב שיף

1.11.2010 / 6:47

הסדרה המדוברת של הזמן האחרון הציגה בפרק הבכורה עלילה מרתקת לצד עיצוב אמנותי מפחיד ומבהיל, שהביא לקונסנזוס נדיר בקרב המבקרים בארה"ב: מדובר בלהיט . זהירות, ספוילר

מי מבכירי רשת AMC שדאג כי אחרי סוף העונה של "מד מן", רמת העניין בתוכניות הרשת תרד, יכול להירגע: "The Walking Dead", סדרת המתח-אימה החדשה של הרשת שעלתה אמש (ראשון) בארה"ב, בספיישל ליל כל הקדושים כמובן, סיפקה את הסחורה לחלוטין מבחינת ההייפ והקבלה הביקורתית, כך שרק נתוני רייטינג איומים לא יהפכו את החג הזה לשמח במיוחד עבור קברניטי AMC.

ועל מה ההתלהבות? ראשית, מדובר בסדרה יחסית חדשנית, המביאה קונספט עתיק (זומבים) לטלוויזיה, בשילוב תעוזה ועיצוב אמנותי שמתאפשרים רק בסדרות עילית של המסך הקטן: "The Walking Dead" מתבססת על קומיקס באותו השם, בו מסופר על עולם שזומבים תאבי בשר השתלטו עליו ומעט מאד בני אדם נותרו על הפלנטה (או לפחות בארה"ב) כדי להילחם בהם. אחד מהם הוא שוטר בשם ריק (אנדרו לינקולן המצוין), שהתעורר מקומה לאחר שנורה בידי פושע, רק כדי לגלות שאשתו ובנו נעלמו בכאוס וכעת הוא יוצא למצוא אותם.

מתוך הסדרה "The Walking Dead". imdb
השוטר שמחפש את אשתו ובנו. אנדרו לינקולן/imdb

עתה, אחרי פרק הבכורה, ניתן לומר שההייפ סביב הסדרה היה מוצדק לחלוטין, לפחות מבחינת המבקרים. הפרק הראשון באורך של למעלה משעה זוכה לציון גבוה למדי (86) באתר ריכוז הביקורות Metacritic. "הסדרה היא ללא ספק ציון דרך בהבאת אימה קולנועית מפצחת ראשים לטלוויזיה", קבע מבקר ה-People Weekly. "מבלי צרחות, תחינות או שמאלץ, לדמויות יש רגעים בהם הם מצליחים לעורר סימפטיה מול תחושות של הרס רגשי", קבע מבקר הלוס אנג'לס טיימס, שלא שכח להחמיא למאפרים, המעצבים האמנותיים וכל התפיסה הארטיסטית שמאחורי הסדרה.

כמו כן, במאי הפרק פרנק דרבונט ("חומות של תקווה", "גרין מייל") זוכה לשבחים על השליטה בעניינים בפרק הראשון והחשוב כל כך, שמשלב אלמנטים מהמערבונים, סרטי זומבים, סרטי פוסט-אפוקליפסה ודרמות משפחתיות. כך, לצד הדיאלוגים וקו העלילה ה"רגיל" של הפרק, "The Walking Dead" עתירה ברגעים קשים של התפלשות בבשר חי, כלי דם מפוצצים ביריות מטווח אפס והרבה, הרבה מאד זומבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מתוך הסדרה "The Walking Dead". imdb
הרבה רגעים קשים לצפייה. מתוך "The Walking Dead"/imdb

מרבית המבקרים משבחים גם את משחקו של אנדרו לינקולן בתפקיד הראשי בסדרה. לינקולן האנגלי זכור בעיקר בתפקיד אג, עורך דין במשבר בסדרת המופת הבריטית "החיים האלה", ששודרה בישראל במספר גלגולים. לצדו, חוזרת לטלוויזיה שרה וויין קאליס, הזכורה לטובה בתפקיד ד"ר שרה טנקרדי, אהובתו של מייקל סקופילד ב"נמלטים". שחקנית בולטת נוספת היא לורי הולדן ("המגן", "תיקים באפלה"), ששבה לשתף פעולה עם דרבונט, שביים אותה ב"מג'סטיק" עם ג'ים קארי.

לעת עתה, העונה הראשונה של "The Walking Dead" תימשך שישה פרקים בלבד, אולם בארה"ב מעריכים שהסדרה תשוב במהרה לעונה שנייה ודרבונט אף רמז כי הנושא נסגר, אולם AMC הכחישה. בישראל הסדרה טרם נרכשה לשידור ומדובר במקרה מעניין: סרטי אימה נוטים להיכשל בישראל, כמו "פעילות על טבעית", אולם תעשיית הקולנוע המקומית עומדת בעצמה בפני רנסנס בנושא עם סרטים כמו "כלבת", "מורעלים", "חתולים על סירת פדלים" ועוד. הצלחה של סדרה כמו "The Walking Dead" בישראל יכולה להצביע על שינוי מגמה גם בקרב הקהל הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully