וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: ריקי גל לא עוברת מסך

28.3.2004 / 10:33

דב הירש חושב שהשופטים של "כוכב נולד 2" עובדים עליכם בעיניים

אחד הדברים התמוהים ב"כוכב נולד" הוא העובדה שחבורה של אנשים שאינה "עוברת מסך" ובכל זאת זכתה בפרסום והגיע לנחלה הסלבריטאית, עוסקת באובססיביות בשאלה האם הנבחנים העוברים תחת מערך הסינון המפוקפק והיהיר שלה "עוברים מסך". הדבר האחרון שאפשר להגיד על הזמרת ריקי גל, שבתוכנית האחרונה לבשה ז'קט עור תורכי בוהק, שנראה כאילו גולף מעורן של זיקיות, נחשים ותנינים, הוא שהיא מקרה מובהק של "עוברת מסך". גל היא אשה בעלת מראה ממוצע, כזה שאם פוגשים בו ברחוב אינו מותיר שום רושם מיוחד. היא לבושה כצפונש-ארסית, מחומצנת בכבדות, ואם מאמצים את הזיכרון עולה כי גם בצעירותה לא ניחנה בשום חן כובש במיוחד. ובכל זאת, ככל הנראה בזכות קולה, הגיעה עד הלום והפכה לזמרת מכובדת ולקצינת המבחן של זמרים וזמרות מתחילים. מדוע, אם כן, מקפידים כל כך היא ושאר קציני המבחן של התוכנית, בהם צביקה הדר השמנמן, קורבן האופנה עמוס בן דוד, איש האמצע המוחלט יואב צפיר והרוקר - שנראה כמי ששייך לדור המייסדים של "המורדים" (אולי הוא באמת סבא של בנחמין?) - ירמי קפלן, על כך שנבחני "כוכב נולד" "יעברו מסך"?

קריטריון היופי תמוה במיוחד כשחושבים על היכל התהילה של הזמר העברי. אין צורך להצביע על מקרי קצה כקובי אוז, שאיכותו כזמר עומדת ביחס הפוך לנתוניו הפיזיים, כדי להבין עד כמה סתירתית ומבולבלת המשנה של יוצרי "כוכב נולד". צוות זה היה פוסל לא רק את לאה שבת, אלא גם את ריטה של ראשית הדרך, בתקופת הטרום-אפילציה. פסילה זו מטעמים אסתטיים עומדת בניגוד מוחלט להצהרותיהם החוזרות ונשנות של חברי הצוות על כך שאינם מחפשים דוגמניות, זמרות חתונה או גיבורות טלנובלה לעתיד. הצטרפותו של ירמי קפלן "הארטיסט" לחבר השופטים מדגישה את היומרה הזו, לגלות אמנים "אמיתיים". הבעיה היא שהצהרות אלה הן הצהרות קש, כיסוי תחת למתרחש בפועל בזירת ההתגוששות. החבורה של צביקה, שנראה כמי שמרוב מבושמות תקועה מקטרת גם באחוריו, תרה אחר שטאנץ משעמם וצר של יופי, אך מתהדרת בחתירה אחר ה"אינדיבידואלי" וה"מיוחד". כלשונם של אנשי הצוות בשעת בריינסטורמינג לגבי אחת המתמודדות, "יש פה סיפור". הבעיה היא ש"הסיפור" הוא תמיד אותו סיפור שחוק על כוכבת להקה צבאית מאנפפת שיום אחד עוד תגיע לגלגל"ץ. כלומר, ל"גל גל גל גלץ", כפי ששרה בהתלהבות ובעידוד אקסטטי של הצוות שירי אלקבץ, אחת הפיינאליסטיות התמוהות של התוכנית, שנראתה יותר מכל כמנחה זוטרה, ליגה ב', של ערוץ הילדים.

שיאו של בלבול קונספטואלי מביך זה הוא העפתה של הפנינה האמיתית של שלב מבחני הקבלה, "הספרית בדימוס", נטלי מרציאנו. מרציאנו, שהגיעה למבחנים עם גיטרה ושרה בין השאר שירים שחיברה בעצמה, היתה מיוחדת מדי עבור ריקי וצדי, שחיוכיו הזימתיים נפקדו הפעם ואת מקומם החליפו מחיאות הכפיים הגמלוניות וחסרות הקורדינציה של מנכ"ל הליקון רוני בראון. מרציאנו מיוחדת מדי עבור "כוכב נולד" משתי בחינות: סגנון שירתה אינו מתיישר עם מורשת הסול-פרסומות של דפנה ארמוני-ריקי גל-מזי כהן-אחינועם ניני, שחריגה ממנה היא מכת מוות לכל משתתפת; המראה שלה אינו מתיישב עם חזון התלתולת הארצישראלית, המזרחית במידה, כזה שיתאים גם לפרסומת של חומוס תעשייתי וגם לנוגות ייצוגית של טקס יום הזיכרון. לזכותו של הדר יאמר כי הבין את הפספוס שבהדחתה של מרציאנו הייחודית והמרגשת, אך כניעתו לצקצוקי הלשון של אנשי הצוות שפעלו לסילוקה הופכת אותו למפסידן הגדול של התוכנית.

על פסילתן של מרציאנו ודומותיה מנסים חברי הצוות לכפר בעזרת הדרמה הגדולה של העונה עד כה: טור שיניה המשוחזר של חנה גור. גור, שהגיעה לעונה הראשונה של התוכנית ונפסלה בגלל ש"לא עברה מסך", נשלחה לרופא השיניים, כדי שזה יתקין לפיה מראה הולם יותר. גור עשתה את שנצטוותה, עובדה המוזכרת במהלך התוכנית פעם אחר פעם כהפרעה כפייתית, ובעונה הנוכחית מצוידת במראה "גבולי": בעייתי, אך באופן שניתן ככל הנראה לסובלו. השאלה הגדולה העומדת כעת על הפרק היא האם הופעתה "עוברת את סף הסבל" של הצופים בבית וניתן להכשירה, או האם רופא השיניים נכשל במשימה ויש לשולחה הביתה? גם אם תנצח גור את יריבתה הצפונית המתחכמת, בת זמר האופרה מיקה שדה, דבר שבוודאי יודגש שוב ושוב כסמל למניפסט הכוזב של התוכנית, יישארו שיניה הישנות סמל לשקר הבסיסי העומד ביסוד "כוכב נולד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully