וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגני התזמורת האנדלוסית מתבצרים במשרדי ההנהלה

עינב שיף

25.1.2009 / 12:02

ועד העובדים של התזמורת מסרב לתת למנהלים להכנס למקום ובנוסף, הכריז על שביתה ועל ביטול קונצרט הערב

בשעה זו מתבצרים כ-50 נגני התזמורת האנדלוסית במשרדי ההנהלה באשדוד ומסרבים לתת להנהלה, בראשה המנכ"ל מוטי מלכה, להיכנס לבניין. בנוסף, פתחו הנגנים בשביתה שאינה מוגבלת בזמן, כולל ביטול קונצרט שתוכנן להתקיים היום בירושלים.

שורת הצעדים הללו מגיעה לאחר שהמשא ומתן בין ועד העובדים של התזמורת להנהלה בנוגע לתנאי השכר של הנגנים הגיע שוב למבוי סתום, כשהנגנים דרשו לחתום עמם הסכם קיבוצי ואילו הנהלת התזמורת הודיעה ביום חמישי כי היא מסרבת לכך. "המצב בתזמורת מאד עגום", אמר תום כהן, נגן בתזמורת וחבר הועד, לוואלה! תרבות. "יש דיספרופורציה משוועת בין שכר ההנהלה לשכר הנגנים, התנהלות כוחנית וקלוקלת של ההנהלה והתנכלות מתמדת לכלל הנגנים וחברי הועד בפרט, כולל פיטורים של אנשים המזוהים עם המאבק. עד היום התאפקנו מתוך שמירה על המנויים ומעבר לביטול קונצרט אחד כמחאה, לא נקטנו פעולות. ההנהלה, בראשות המנכ"ל מוטי מלכה, מנסים למשוך אותנו באף, לא היתה לנו ברירה".

מאיגוד האמנים בהסתדרות העובדים הכללית בראשות דוד גלנוס נמסר כי ב"שנה האחרונה קוצץ שכרם של הנגנים ב- 40%, עד כי חלק מהעובדים משתכרים רק כ- 1200 שקלים בחודש". מלבד זאת, העובדים טוענים כי ההנהלה מאיימת כל הזמן בפיטוריהם, כי הם לא מקבלים מים ואוכל לחזרות וכי לאחר יום שלם של הופעות ההנהלה מעכבת את ההסעות שלהם במוניות הביתה.

ממשרד יחסי הציבור של התזמורת מסרו בשם ההנהלה ובשמו של מוטי מלכה כי: "שני הצעדים אשר נקטו הבוקר מקצת מנגני התזמורת בעידודם של פקידי הסתדרות מתל-אביב – חסימת הכניסה למשרדי התזמורת במרכז 'מונארט' באשדוד וביטול הקונצרט למנויים שהיה אמור להתקיים הערב בירושלים – הם ניסיונות נוספים לכפות בכוח על הנהלת התזמורת האנדלוסית חתימת הסכם קיבוצי, דבר שהתזמורת לא ערוכה אליו עדיין.

ברצוננו להדגיש כי לאורך כל המו"מ שלנו מול אותם עובדים ונציגיהם מההסתדרות, כולל בישיבה האחרונה שנערכה ביום חמישי ואשר פוצצה על-ידי דוד גלנוס מההסתדרות בתל-אביב, שבנו והבהרנו כי אנו קשובים לטענות של אותם נגנים ומעוניינים לפתוח את החוזים האישיים ולשפר את תנאיהם. למרבה הצער, ההצעות החוזרות שלנו זכו לתשובה שלילית, בעקבות זאת נאלצנו להפעיל היום את אנשי הטלמרקטינג שלנו כדי שיודיעו למנויי התזמורת בירושלים על ביטול הקונצרט הערב.

אנו מכנסים את חברי ההנהלה המורחבת של התזמורת לדיון דחוף בו יתקבלו החלטות על המשך דרכה של התזמורת. ברצוננו לציין בצער כי ההשבתות החוזרות ונשנות של פעילות התזמורת מצד ההסתדרות בתל-אביב, פגעה קשות בהכנסות התזמורת בשנה הנוכחית, והסכסוך הנוכחי מהווה איום רציני על המשך קיומה של התזמורת וחשש לאובדן מקור פרנסתם של יותר מ-50 עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully