וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס: "יש לבטל את כל המחסומים"

עינב שיף

1.6.2009 / 20:24

מנהיג פינק פלויד הגיע לישראל כדי לקדם פרויקט קולנועי ואמר לסטודנטים "אתם צריכים לגרום לראש הממשלה שלכם לזוז שמאלה"

(צילום: רויטרס, דייב שחר, עריכת וידאו: רן צימט)

מנהיג להקת פינק פלויד, רוג'ר ווטרס, תקף הערב (שני) את הממשלה ואת העומד בראשה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים שנערכה בירושלים, במסגרת קידום פרויקט קולנועי. ווטרס שהגיע לביקור מפתיע בישראל אמר כי "נתניהו צריך למתן את דעותיו". לסטודנט ישראלי אמר ווטרס כי "אתם צריכים לגרום לרה"מ שלכם לזוז שמאלה ולכל הציבור לזוז שמאלה, כשאתם פלשתם לעזה זו לא הייתה עין תחת עין אלא מאה עיניים תחת עין אחת".

עוד אמר ווטרס כי "הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה לבטל את כל המחסומים. המחסומים הם מכניזם של שליטה לא רק על הפלסטינים, אלא גם על הציבור בישראל". ווטרס ביקר בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה ולפני כן בג'נין. מטרת הביקור על פי בית הספר היא קידום הפרויקט "סינמה ג'נין", שמטרתו היא שיפוץ ושחזור בית הקולנוע בעיר שפעילותו הופסקה בשנת 1987.

ווטרס הגיע לאירוע יחד עם הבמאי הגרמני מרכוס ווטר, שהציג את הפרויקט והרחיב על סרטו "הלב של ג'נין", בעקבותיו נוצר הקשר עם ווטרס. השניים, יחד עם מנהל בית הספר סם שפיגל רנן שור, ציינו את היעדרו של ראש המרכז הקהילתי בג'נין ואיש הקשר של הפרויקט בעיר, בעקבות איסור כניסתו לישראל על ידי הצבא הישראלי. היעדר חופש התנועה היה נושא אותו העלה ווטרס בחריפות בדבריו וטען כי עד שלא יינתן חופש תנועה והצבעה לכל תושבי הארץ, לא יושג שינוי באזור.

ווטרס הפתיע כשענה במשך כמעט שעה על שאלות רוב הסטודנטים והעיתונאים במקום באריכות ובכנות. בין השאר סיפר ווטרס כי התרשם מהביקור במחנה הפליטים בג'נין וכי המקום עדיין סובל מ"פוסט טראומה", כפי שהגדיר זאת, בעקבות פלישת צה"ל למחנה הפליטים בעיר במהלך מבצע "חומת מגן" בשנת 2002. בתגובה לסטודנט נרגש שניסה להסביר לו כי אינו רואה מקבילה תרבותית למסר שהוא מנסה להפיץ בצד הפלסטיני, אמר ווטרס כי "לאנשים האלו אין סיר להשתין בו, לך תדבר איתם על מנהיגים אמנותיים. הם אוכלוסיה מדוכאת".

לאחר מכן פנה ווטרס לתקוף את סולן יו-2 בונו. "אני לא רשום לבית הספר של בונו", אמר ווטרס. "לעולם לא תתפסו אותו אומר מילה רעה. לי יש הרבה דברים רעים להגיד על הרבה אנשים. יש לי גם דברים טובים לומר כשאפשר".

לקראת סיום דבריו, נשאל ווטרס האם יסכים לאחד את הפינק פלויד למען השלום. "אנחנו אינדיבידואלים" ענה ווטרס, "דיוויד גילמור גר בניו יורק, אני באנגליה, הלכנו לכיוונים שונים בחיים". סטודנט בקהל השיב לווטרס כי גם הישראלים הם אינדיבידואלים, ווטרס השיב לו כי "יש הבדל, אתם לא הקמתם להקת רוק. אני ודיוויד לא הפצצנו אחד את השני". כשנשאל האם בכוונתו להופיע בג'נין או ירושלים, הפתיע ווטרס ואמר כי הוא אינו מתכנן לשוב בקרוב, אך אם יחליט להופיע, יהיה זה כנראה ברמאללה.

זהו ביקור ראשון של ווטרס בישראל מאז הופעתו בחודש יוני 2006 בנווה שלום מול 50 אלף צופים. לפני הביקור הופעל לחץ רב על ווטרס מטעם ארגונים פלסטינים שלא להגיע לישראל, אולם הוא הצהיר כי יעשה זאת למען היחסים בין שני העמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully