וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים במרכז פרויקט קולנועי ענק

עינב שיף

12.9.2009 / 13:24

פרויקט "Cities of Love" שהחל בפריז וניו יורק יגיע גם לירושלים ואיתו צמרת הבמאים והשחקנים של תעשיית הקולנוע. יש גם מקום לשלושה במאים ישראלים

פרויקט חדש עשוי להביא לירושלים את מיטב הבמאים בעולם הקולנוע, במסגרת פרויקט "Cities of Love". זאת, לאחר שעיר הבירה של ישראל הוכרזה כיעד הבא בסדרה, לאחר סרטים שצולמו בנושא פריז וניו יורק ולקראת סרטים שיעסקו בריו ושנגחאי.

ההוליווד ריפורטר מדווח כי ההפקה תנוהל במשותף על ידי מפיקים פלסטינים וישראלים באמצעות הקרן לקולנוע וטלוויזיה – ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים. המפיק סקוט ברי רכש את הזיכיון להפעלת הפרויקט מעמנואל בנביהי, שישמש כמפיק ראשי של הפרויקט, שבדרך כלל מחולק לקטעים המבוימים בכל פעם על ידי במאי אחר. בפרויקטים קודמים השתתפו האחים כהן, ז'רארד דפרדייה, ווס קרייבן, גאס ואן סנט, מירה נאיר ועוד. בין השחקנים שהשתתפו עד כה בפרויקטים על ניו יורק ופריז היו נטלי פורטמן, אית'ן הוק, ג'ולייט בינוש, פאני ארדנט, שיה לבוף ושחקנים נוספים.

"ירושלים היא פשוט אוצר של סיפורים משם במאי צמרת יכולים להוציא את המיטב והוא לספר סיפורים אודות האנושיות", אמר ברי בראיון. "זה חשוב שהסרט הזה ישקף את כל הדתות השונות והאספירציות הלאומיות, שיספר את הסיפורי של האנשים שחיים שם. הקונפליקט תמיד יהיה ברקע, אך לא יהיה הפוקוס המרכזי של הסרט. אנחנו חייבים לייצג את האנשים שחיים בירושלים – יהודים, נוצרים, מוסלמים, אתיופים, חברי הכנסייה הקופטית – כולם. סרט הוא דרך מצוינת להבין את מה שקורה שם היום".

לדברי ברי, בסרט ישתתפו שחקנים מצמרת הוליווד שימוקמו בשכונות השונות של ירושלים. הבימוי יתחלק בין שלושה במאים ישראלים, ארבעה במאים אמריקאים ושלושה במאים מארצות שונות. "הבמאים הישראלים שנבחרו ייצגו את אוכלוסיית ירושלים, בין אם הם יהודים או פלסטינים. גיוון הוא המחוייבוות הראשונה של המותג, אנחנו מכוונים לבמאים מהקליבר הגבוה ביותר שיביאו את הסיפורים הטובים ביותר בפרויקט", אומר ברי.

הפקת הסרט צפויה להתחיל רק במהלך שנת 2010 ועלייתו לאקרנים צפויה במהלך שנת 2012. ב- 16 באוקטובר יעלה לאקרנים בארצות הברית הסרט "New York, I Love You", הסרט השני בסדרה. "הייחוד של הפורמט הוא שאנחנו מחכים עד שכל נושא המימון יסתיים לפני שאנחנו מתחילים לחפש כישרונות", אמר בנביהי, שפרויקט ירושלים יהיה האחרון שלו כמפיק ראשי. לאחר מכן, הוא מתכוון להתערב "רק אם יהיו בעיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully