וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עג'מי נוסע לאוסקר

עינב שיף

2.2.2010 / 15:35

סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי הוא הסרט הישראלי השלישי ברציפות המתמודד על האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. מפיק הסרט, מוש דנון: "במשרד אצלנו טירוף, זה לא ייאמן". "אווטאר" ו"מטען הכאב" מובילים עם 9 מועמדויות כל אחד

רויטרס

צילום: רויטרס

הקולנוע הישראלי עשה זאת שוב. האקדמיה האמריקאית הודיעה היום (שלישי) כי "עג'מי" יתמודד על האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. בכך, הפך סרטם של סכנדר קובטי וירון שני לסרט הישראלי השלישי ברציפות המועמד לפרס האוסקר בקטגורייה הזו, אחרי "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן ו"בופור" של יוסף סידר.

ההישג של "עג'מי" נחשב ליוצא דופן משתי בחינות. ראשית, בשל היותו פיינליסט באחת השנים החזקות ביותר שידע הקולנוע הלא-אמריקאי, ושנית, בשל היותו, כאמור, מועמד שלישי ברציפות מאותה מדינה. סרטם של קובטי ושני יתמודד מול "סרט לבן" של מיכאל האנקה מגרמניה, "חלב הצער" של קלאודיה יוסה מפרו, "הסוד שבעיניים" מארגנטינה ו"נביא" של אודיאר מצרפת.

"לא הרבה האמינו ולכן לא התעסקתי בזה יותר מדי, אני שמח שהאמריקאים אוהבים את הסרט הזה. זה סרט כל כך מיוחד ואחר", אמר מפיק הסרט מוש דנון. "במשרד אצלנו טירוף, זה לא ייאמן, כולם קופצים כאן".

ביתר הקטיגוריות

את רשימת המועמדים הציגו השחקנית אן האת'ווי ונשיא האקדמיה לקולנוע טום שרק. בשונה משנים קודמות, השנה הוצגו עשרה סרטים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר. המועמדים הם: "אווטאר", "מטען הכאב", "הזדמנות שניה" ("The Blind Side"), "תלוי באוויר", "יהודי טוב", "ממזרים חסרי כבוד", "Precious", "מחוז 9" ו"אינוויקטוס" ו"למעלה".

לפרס הבמאי הטוב ביותר מועמדים זוכת פרס גילדת הבמאים, קת'רין ביגלו ("מטען הכאב"), ג'יימס קמרון ("אווטאר"), לי דניאלס ("Precious"), קוונטין טרנטינו ("ממזרים חסרי כבוד") וג'ייסון רייטמן ("תלוי באוויר").

לצד קטגוריות הסרטים בהם מתרחש קרב ענקים בין "מטען הכאב" ל"אווטאר", קטגוריות המשחק הן שחזור של המועמדים בטקסים האחרונים וייתכן שאלה מצביעים גם על הזוכים האפשריים - ג'ף ברידג'ס (השחקן הטוב ביותר), סנדרה בולוק (השחקנית הטובה ביותר), מוניק (שחקנית המשנה הטובה ביותר) וכריסטוף וולץ (שחקן המשנה הטוב ביותר).

המועמדים לפרס השחקן הטוב ביותר הם זוכה גלובוס הזהב ופרס ה-SAG ג'ף ברידג'ס ("Crazy Heart"), ג'ורג' קלוני ("תלוי באוויר"), מורגן פרימן ("אינוויקטוס"), זוכה פרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל ונציה קולין פירת' ("סינגל מן") וג'רמי רנר ("מטען הכאב").

המועמדות בקטגורית השחקנית הטובה ביותר הן זוכת גלובוס הזהב וה-SAG סנדרה בולוק ("The Blind Side") מריל סטריפ ("ג'ולי וג'וליה"), גבורי סידיבה ("Precious"), קארי מוליגן ("לחנך את ג'ני") והלן מירן ("תחנה אחרונה").

המועמדים בקטיגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר הם כריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד"), מאט דיימון ("אינוויקטוס"), סטנלי טוצ'י ("The Lovely Bones"), וודי הרלסון על תפקידו בסרט של הישראלי לשעבר אורן מוברמן "השליח", וכריסטופר פלאמר ("תחנה אחרונה"). מוברמן אף מועמד לפרס על התסריט המקורי של "השליח", שם יתמודד מול טרנטינו ("ממזרים חסרי כבוד") והאחים כהן ("יהודי טוב").

גם בקטגוריית שחקנית המשנה נראה שזכייתה של מוניק ("Precious"), זוכת פרס גלובוס הזהב וה-SAG בטוחה מתמיד, לצד מועמדות של אנה קנדריק וורה פרמיגה ("תלוי באוויר"), מגי ג'ילנהול ("Crazy Heart") וזוכת האוסקר בשנה שעברה, פנלופה קרוז ("NINE").

קטגוריות מעניינות נוספות הם פרס לסרט האנימציה, שם הפתיע הסרט "The Secret of Kells" עם מועמדות לצד "למעלה", "מר שועל המהולל", "קוראליין" ו"הנסיכה והצפרדע". סרטים כמו "פוניו" ו"גשם של פלאפל" נותרו בחוץ.

טקס האוסקר ה-82 ייערך בלוס אנג'לס ויועבר בשידור ישיר בערוצי הסרטים של yes. את הטקס ינחו השנה אלק בולדווין וסטיב מרטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully