וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינדי הישראלי מגיע לעמק יזרעאל

אייל דץ

12.2.2010 / 7:30

פרויקט מוזיקלי המפגיש בין להקות צעירות מעמק יזרעאל ומוזיקאים מובילים כמו נעם רותם ודן תורן יצא לדרך. התוצאה המתוכננת: קליפים, דיסק ומופע משותף

פרויקט מוזיקלי חדש בשם "מוזיקה יזרעלית" רוקם עור וגידים בימים אלו במועצה האזורית עמק יזרעאל. הפרויקט, בניהולו האמנותי של דן תורן, כולל תשע להקות, המורכבות מבני נוער תושבי המועצה "שאומצו" על ידי מוזיקאים ותיקים. בפרויקט משתתפים בין היתר נעם רותם, יאיא כהן אהרונוב (חבר להקת הדג נחש) וגדי אלטמן (מלהקת בוטן מתוק בקרקס). הלהקות נבחרו על ידי האמנים בערב אודישנים מיוחד שהתקיים בחודש נובמבר.

במהלך הפרויקט יעברו הלהקות הכשרה מוזיקלית מקצועית בדרך ליצירת סינגל ראשון. ההכשרה כוללת לימוד עמידה על במה, סדנאות אמן ועוד. בנוסף, ישתתפו בני הנוער בהדרכות חברתיות וחינוכיות ויקבלו בכל מפגש גם תכנים חברתיים ערכיים. הפרויקט הוא יוזמה של מחלקת נוער במועצה איזורית עמק יזרעאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גדי אלטמן ולהקת גמפטרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חן טפר, רכזת נוער ביישוב אלון גליל ואחת מיוזמות הפרויקט סיפרה לוואלה! תרבות כי הפרויקט נולד מתוך רצון לתת מסגרת שתתאים לבני הנוער בעמק. "קמו אצלנו ביישוב לא מעט להקות צעירות וחשבתי שרעיון כזה יכול להוות להם מסגרת כיפית", אמרה טפר. "פניתי לדן תורן, שממש התלהב מהפרויקט וביחד גייסנו את שאר האמנים".

בשלב השני פנתה טפר למכללת כנרת והצליחה לגייס את תמיכתן של מחלקות הסאונד והקולנוע בפרויקט. סטודנטים ממחלקת הסאונד יבצעו את ההקלטות וסטודנטים ממחלקת הקולנוע יצלמו קליפ קצר על כל להקה, שיוקרן במסגרת מופע שיסכם את הפרויקט ושיתקיים במסגרת פסטיבל "חלב ודבש" בעמק יזרעאל. במהלך המופע גם יימכר דיסק עם שירי הלהקות שיופק במיוחד לאירוע.

הדר ספר, מרכזת הדרכה במחלקת הנוער במועצה הוסיפה וסיפרה, כי "הרעיון העומד מאחורי הפרויקט הוא לאפשר לבני הנוער לבטא את עצמם, ליצור, להתמקצע ולהתקדם בתחום המוזיקה כלהקה תוך חשיפה לתכנים חינוכיים, ערכיים והתנדבותיים. זו דרך להעצמת בני הנוער ומתן במה חיובית ליצירתיות שלהם. היוזמה לפרויקט הגיעה מבני הנוער שחיפשו דרך לבטא את יצירתם המוזיקלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully