וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי אלכס צ'ילטון (ביג סטאר) הלך לעולמו

עינב שיף

18.3.2010 / 7:17

אחד היוצרים המבריקים והמשפיעים בעולם הרוק הלך לעולמו בגיל 59, ככל הנראה כתוצאה מהתקף לב, ימים לפני הופעה מתוכננת של ההרכב בפסטיבל SXSW

אבידה קשה נוספת לעולם המוזיקה: אלכס צ'ילטון, מנהיג להקת ביג סטאר, אחת הלהקות החשובות והמשפיעות של שנות ה-70, מת אמש (רביעי) מהתקף לב בבית חולים בניו אורלינס. צ'ילטון היה בן 59 במותו והוא הותיר אחריו את לורה אשתו ובנו טימותי.

הרולינג סטון מדווח כי צ'ילטון לא חש בטוב במהלך היום. לאחר מכן הוא הובהל לבית החולים בניו אורלינס שם נקבע מותו, ימים ספורים לפני הופעתה המתוכננת של הלהקה בפסטיבל SXSW.

צ'ילטון נודע בעיקר כסולן להקת ביג סטאר המיתולוגית, שצמחה בממפיס בשנות ה-70 והוציאה שלושה אלבומי מופת. צ'ילטון היה כותב השירים הראשי בלהקה וסולנה הכריזמטי, שהצליח להשפיע על אמנים כמו מייקל סטייפ מ-REM, יו לה טנגו, דיס מורטל קויל, אליוט סמית' ועוד. הלהקה זכתה עם השנים לעשרות גרסאות כיסוי לשירים כמו "Thirteen", "Holocaust" וכמובן "In The Street", שהפך לשיר הנושא של הסדרה המצליחה "מופע שנות ה-70".

עוד לפני צאת האלבום השלישי, "Third/Sister Lovers" בשנת 1978 הלהקה למעשה התפרקה. בשנת 1993 חזרה הלהקה לעבוד עם שני חברים חדשים, קן סטרינגפלו וג'ון אואר, שניהם מלהקת The Posies. הלהקה יצאה לסיבוב הופעות אולם שחררה אלבום חדש, "In Space" רק בשנת 2005.

בשנת 2009 שחרר ההרכב את "Keep an Eye on the Sky", אוסף מקיף בן 4 דיסקים המכיל 98 קטעים נדירים, מהם למעלה -50 קטעים שפורסמו לראשונה. צ'ילטון, שהחזיק גם בקריירת סולו מוערכת, המשיך להופיע עם ביג סטאר אחרי צאת האוסף, עד למותו אמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully