וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדים אצלנו מנותקים"

עינב שיף

14.4.2010 / 7:30

מזי כהן מעניקה לכם את "חיים מקולפים", שיר הנושא של סדרת המקור "כשהכאב גדול מנשוא", להורדה חינם ומדברת על התאבדויות, על הרצון לראות זמרות מחקות אותה ועל הסיכוי לעוד אלבום של גזוז

הארץ מוטי קמחי

רבים מחכים לשמוע שיר חדש של מזי כהן, אחד הקולות הבולטים והמרגשים בתולדות המוזיקה הישראלית ("גזוז", "מאמי") אבל ספק אם הם חשבו להיתקל בה דרך "חיים מקולפים". לא מדובר בעוד הפקה ג'אזיסטית, כפי שכהן נוהגת לבצע בשנים האחרונות בעיקר בהופעות, אלא בשיר עצוב ויפה שמבצעת כהן בסדרת התעודה של אורנה בן-דור "כשהכאב גדול מנשוא" (החל מה-16 במאי, ערוץ 8 של HOT), העוסקת בהתאבדויות בחברה הישראלית והסיבות המובילות אליהן.

השיר של כהן, שהולחן על ידי ליאור סקר, נכתב על ידי דפנה אסף, אמה של דורון אסף שהתאבדה לפני שלוש שנים במהלך שירותה הצבאי. "ליאור הביא לי את השיר", מספרת כהן שלא מרבה להתראיין אך הסכימה לדבר הפעם, לדבריה בשל חשיבות הנושא. "ואיך שראיתי אותו מיד התפעלתי מהמילים הרגישות שלו ומכמה שהוא מדבר באופן ישיר על הדברים. תסתכל על שורה כמו 'ולכאורה הכל פשוט, פשוט שבפשוטים, כאילו לא היה פה חורף', איזה יופי עצוב זה".

מה חשבת כשהכרת את הסיפור שמאחורי הזה?

"שזה פשוט טרגדיה איומה. אמנם לא פגשתי את דפני, אמא של דורון שכתבה את השיר, אבל הכרתי אישה מקסימה וחכמה, שהסבירה לי איזו ילדה נפלאה היתה דורון ועד כמה היא אהבה מוזיקה. כשהיא שמעה את הביצוע שלי היא שמחה מאד ואמרה שזה מאוד יפה ואני הייתי מאושרת שהיא אהבה את זה".

"אנחנו חייבים להעלות את המודעות לנושא הזה", ממשיכה כהן. "יש לנו נשמות אבודות שם שצריך לעזור להם, גם על ידי הקרנת סדרות כאלו, על ידי שיחה וגם על ידי מוזיקה. הילדים אצלנו הם מנותקים, הם יושבים מול המחשב ונמצאים בתוך העולם שלהם ואנחנו צריכים לעזור להם. אתה יודע איפה המקום היחיד שעדיין אפשר למצוא בו ילדים ברחוב?"

איפה?

"אצל הערבים, ביפו"

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היופי העצוב של המילים. על קברה של דורון אסף ז"ל, מתוך הסדרה "כשהכאב גדול מנשוא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה מעט אירוני שהאירועים היחידים בהם כהן חוזרת לבצע מוזיקה שהיא לא ג'אז, הם שיר של נערה שהתאבדה ושיר של אם לאוטיסט, כחלק מפרויקט בו השתתפה לפני פחות משנה. "הכאב נמשך אליי", היא אומרת. "אני רק יודעת לשיר עליו, זה מה שיוצא".

את תמיד יכולה לשנות את זה.

"איך?"

להוציא אלבום חדש, של שירי פופ.

"כן, הא? אני צריכה לעשות את זה כבר. לאו דווקא שירי פופ, כי הרבה פעמים אחרי הופעות הג'אז שאני עושה כבר חמש וחצי שנים עם ההרכב שלי, מבקשים ממני דיסק שיהיה לשמוע גם בבית ואין לי לתת להם, למרות שהקלטתי כבר הרבה שירים בבית אבל אני צריכה לעשות מיקסים וזה פשוט לא יוצא. אבל כן, הגיע הזמן שזה יקרה כבר. אני רק צריכה להיכנס לזה ואז שום דבר לא יעצור אותי".

את יודעת, את זמרת שלא נוהגים לחקות. זמרות מנסות לחקות את ריטה ואת חוה אלברשטיין, אבל לא אותך.

"כן, ודווקא אני מתה שיחקו אותי קצת, שיעשו שירים ב'כוכב נולד' כמו שאני הייתי עושה פעם. אני כל הזמן חושבת שאולי כנראה משהו לא עבד שם ולכן זה כנראה לא נדבק".

או שפשוט יש רק מזי כהן אחת.

"גם זה יכול להיות"

מזי כהן. הארץ מוטי קמחי
יש רק אחת כמוה. מזי כהן/הארץ מוטי קמחי

אם אני נותן לך תקציב בלתי מוגבל, אבל מחייב אותך להוציא אלבום תוך חצי שנה, אם מי היית רוצה לעבוד?

"וואו, יש מלא. יושי שדה, בן זוגי היקר, וכמובן סיון שביט המופלאה, כותבת השירים הכי טובה שיש. אתה יודע, היא התחילה כעיתונאית, הגיעה אליי ואז הראתה לי שירים ולא האמנתי שזו היא. הייתי עושה אלבום שלם מהשירים שלה. גם הייתי עובדת עם דני סנדרסון, בוודאי"

נו, ועכשיו מגיעה השאלה המתבקשת.

"והיא?"

אולי יהיה אלבום שלישי שלכם בתור גזוז.

"שמע, זה רעיון די מגניב. אני מופיעה עם גידי ודני ב'דני, גידי וחברים' מדי פעם וזה נורא כיף ודני הוא כותב נפלא והאלבום האחרון שלו מאוד מרגש ויפה, אני תמיד אשמח לעבוד איתו. אולי תרים אליו טלפון ותשאל אותו אם הוא רוצה?"

דני סנדרסון. אביב חופי
חכה לטלפון. דני סנדרסון/אביב חופי

להורדת השיר

עמדו עם העכבר על הלינק המצורף, לחצו על הכפתור הימני, בחרו באופציית "Save Target As", שמרו את השיר על המחשב ולאחר מכן האזינו לו.

השיר ניתן להורדה למשך יום אחד בלבד, באדיבות משפחת אסף והמלחין ליאור סקר.

"כשהכאב גדול מנשוא", סדרה בת שלושה פרקים של אורנה בן-דור, תעלה בערוץ 8 של HOT ב-16 במאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully