וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל היוצרים של ארי גורלי

עינב שיף

23.7.2010 / 9:20

יוזמה חדשה מחברת יוצרים צעירים לסדרת ערבים המוקדשת בכל פעם למוזיקאי ותיק במטרה להעניק להם חשיפה. "יש בארץ הרבה כישרון שאין לו ביטוי", מסביר גורלי, שמנחה את הסדרה

בספטמבר האחרון, הופתע שלומי שבן לראות חבורת מוזיקאים שלקחו ברצינות את המושג "ערב לזכרי", אותו תבע בשיר בעל אותו שם באלבום הבכורה שלו. היו שם מספר יוצרים, ביניהם ענת חיטמן, ליאור אלבו ואסי אברג'יל, שהתכנסו לערב מעגל יוצרים בהנחיית ארי גורלי. שבן היה אורח הערב ושמע אותם מבצעים את שיריו ולבסוף אף הצטרף אליהם.

בעקבות הצלחת האירוע, הקונספט שיזם המוזיקאי צפריר ליכטנשטיין תופס תאוצה וערב נוסף של המעגל יתקיים ב-31 ביולי במועדון הסלונה ביפו, כשהאורח הפעם הוא אלון אולארצ'יק. בכוונת המארגנים לקיים ערבים נוספים, שנועדו להעניק חשיפה ליוצרים פחות מוכרים דרך יצירתם של אמנים ותיקים יותר ודרך יצירה מקורית שלהם, המוצגת בחלק הראשון של הערב. "יש כל כך הרבה כישרון בארץ שאין לו כל כך ביטוי ובשנים האחרונות יש לו עוד פחות", מסביר גורלי לוואלה! תרבות. "המרכז במוזיקה הישראלית נעשה יותר של זמרים ופחות של מוזיקאים והפורמט הזה מאפשר ליוצרים להישמע באופן פתוח ומגוון יותר".

על פי ניסוי הכלים הראשון, זה עובד לדעתך?

"מאד חששתי מזה והופתעתי לטובה. במהלך הערב נוצר הרבה תוכן על הבמה, נוצר מתח בריא מתוך כל ההתרחשות וגם נוצרו חיבורים מאד מעניינים, שחצו גם את גבולות הערב עצמו. אני באופן אגואיסטי נחשף להרבה יותר מוזיקה חדשה כמו שאני אוהב. בהתחלה, כשביקשו ממני להנחות, לא הבנתי מה לי ולהנחיה, אבל כשראיתי איזה כיף זה, התגייסתי לגמרי לפרויקט".

מה ייחשב בעיניך להצלחה של הפרויקט הזה?

"בעיקר אם נעורר עניין ונצליח לגרום לאנשים להבין כמה כישרון יש בארץ. באופן אישי, החלק המורכב של הערב הוא למעשה העריכה והניווט בין המוזיקאים השונים, שגם מציגים חומר מקורי וגם מבצעים שירים של אחרים בעיבודים חדשים. אם מתוך כל זה נצליח ליצור עניין, אז ניצחנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully