וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה והורדה: האסטרוגליידס נפרדים באוסף חדש

6.8.2010 / 7:51

הרכב הסרף נפרד ממעריציו עם שיר להורדה לגולשי וואלה! תרבות וראיון עם המנהיג ליאור אסטרו, על הסיכוי שהבלאק ליפס יחזרו ועל הרכב בנות שנשמע שמשלב בין השנגרילז לנעמי שמר

יח"צ - חד פעמי

(כתב: עינב שיף)

מתחילת העשור הקודם, האסטרוגליידס היו אחד הסודות המתוקים והיפים של האינדי הישראלי: להקת סרף-הארדקור קשוחה, קפיצית ופריכה ששחררה אלבומים נהדרים, שהתכתבו עם שורשי הז'אנר מימיו הגדולים בשונת ה-60, עם טוויסט עדכני ומרתק. מנהיג הלהקה והרוח החיה בה היה ליאור צבילינג, הידוע בכינויו "ליאור אסטרו", שניגן בתרמין ולצד הפעילות השוטפת של הלהקה, לקח על עצמו לא מעט בכל מה שקשור בהפצת בשורת סצנת הגראז'-Pאנק-הארדקור שפעלה אז בישראל.

בשיא התקופה, הקים אסטרו את הלייבל Sshaking Records, שהוציא מספר ריליסים והפיק הופעות בינלאומיות בישראל, הבולטת שבהן היתה הסיבוב הקצר של הבלאק ליפס, שמאז הפכו ללהקה מדוברת למדי.

כעת, מוציאה האסטרוגליידס אוסף מסכם של 20 קטעים אינסטרומנטליים, ממנו ניתן לשמוע כאן ואף להוריד בחינם את הקטע בעל השם החינני "Arab Bush", שייצא להפצה בישראל, ארה"ב ואוסטרליה. "האוסף יוצא כי כשהחלטנו לפרק את העסק, הרגשתי שהמעגל לא נסגר", אומר אסטרו לוואלה! תרבות. " יש לי תחושה לפעמים, שאם אתה לא משתין את סימן הנוכחות שלך, אז אנשים ישכחו אותך די מהר. לכן היה מקום לעשות את האוסף הזה וגם בשביל חלק מחובבי הסרף שלא צלחו את שני האלבומים הראשונים שלנו, שהיה בהם גם הרבה הארדקור לצד הסרף. עכשיו עשינו להם עבודה קלה".

האסטרוגליידס.
אומרים שלום. האסטרוגליידס, אסטרו משמאל

השיחה עם אסטרו היא גם תירוץ מצוין להיזכר בכמה מהאירועים הגדולים שאורגנו על ששייקינג, בראשם כמובן ההופעה של הבאלק ליפס: "ההופעה של הבלק ליפס היתה בדיוק בזמן", משחזר אסטרו את הסיבוב שנערך בשנת 2007. "זה היה תהליך של כמה שנים של עבודה, עם כל החבורה שמקיפה איתם והכל התלבש כמו שצריך ויצא שב-2007 הם הצליחו להגיע, בשיתוף עם חברת Vice. הצלחנו לבנות אמון איתם, כי צריך להבין שממש לא יצא להם יותר מדי כסף מזה. הלהקה באה לפה על בסיס של רצון להופיע, בתחושה של מה שיהיה יהיה"

היום, כשהם הרבה יותר מפורסמים, יש סיכוי שהם יחזרו?

"ברמת העיקרון הכל אפשרי. הם עצמם מאד רוצים לחזור, אבל זה יותר מסובך. הם פשוט צריכים לקחת את הריסק של להופיע פה בלי סוכנויות וכו', באיזשהו חלון הופעות צר שיש להם וזה נראה קצת מגוחך עכשיו במעמדם. יכול להיות שהם צריכים משהו יותר גדול, לא שוקי וייס, אבל בין לבין".

Black Lips. GettyImages
אולי יחזרו? הבלאק ליפס בפעולה/GettyImages

הופעה זכורה נוספת שאורגנה על ידי אסטרו וששייקינג היתה של קינג קאהן ו-BBQ, הרכב גאראג'-Pאנק של שני אנשים שחולל מהומות בהופעותיו בישראל. בקרוב ייצא די.וי.די שמתעד את ההופעה בישראל, לזכר אותם אירועים. "הם כבר ממש משפחה", מספר אסטרו, שהצטרף לשניים להופעות בפסטיבלים באירופה לאחר ביקורם בישראל. "כרגע הם בהפסקה אחד מהשני, אבל אין לי ספק שבשנה הבאה, מישהו מהם יגיע לארץ להופעה נוספת".

BBQ ביטל הופעה בגלל עופרת יצוקה.

"כן, אבל זה יותר בגלל המשפחה שלו שפחדה שיקרה לו משהו. זה לא היה עניין פוליטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשפחה נלחצה. BBQ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזירה המקומית, שייקינג רקורדס הוציאה כמה אלבומים, החשוב שבהם הוא אלבום הבכורה המדהים של להקת היהודונים, שהציגה תמהיל לא ייאמן של גאראג'-פאנק-סטונר רוק בהפקת צ'רלי מגירה. סולן הלהקה, קיריו, היה לא רק פרפורמר מעולה, אלא גם מייצג נאמן של כמה מהבעיות הקשות של השתלבות האוכלוסיה הרוסית בישראל ויחד עם החדשנות המוזיקלית של הלהקה, נדמה היה שהמהפכה בסוף תגיע, אבל כרגיל בישראל – השגרה נצחה. "שתדע שהיהודונים דווקא קיימים", אומר אסטרו. "הם מופיעים פחות ופחות, אבל זה תוצר של נסיבות. אני חשוב שהם לא אמרו את המילה האחרונה".

אתה מרגיש שיש בכלל עם מה לעבוד בארץ?

"תראה, היינו שם בשנות המעבר ממועדון הגדה השמאלית למועדון הפטיפון ועברנו תהליך שבו ההופעות ותהליך ההתפרעות הפך למקובל יותר, אבל אין ספק שהחל משנת 2006 יש סוג של דעיכה. לצערי, חלק מהאנשים היו צריכים להמשיך הלאה עם החיים שלהם, חלקם עזבו את הארץ. יש כמה להקות שעובדות, אבל בהחלט המצב לא מה שהיה פעם".

עם זאת, אסטרו והלייבל לא ינוחו והשנה מתוכננים שלושה ריליסים, לפחות. אחרי שהביאו השנה את להקת Chevu והיו שותפים להבאת סיקרט צ'יפס 3 עם חברת אוריס מדיה, מתכנן אסטרו להביא את האמן The Rebel לישראל (26 בנובמבר בירושלים, 27 בנובמבר בלבונטין 7) ויוציא לאור את הרכב הבנות נערות המוסך שיחל להופיע בקרוב. "שילוב בין השנגרילז לנעמי שמר המתה", הוא מגדיר את אותן וזה כבר נשמע מבטיח.

להורדת השיר

עמדו עם העכבר על הלינק, לחצו על הכפתור הימני בעכבר, ביחרו באופציה Save Target As, הורידו את השיר והאזינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully