וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: העברית - "היא היתה בת 20"

14.11.2010 / 7:30

חמש שנים אחרי הבכורה המדוברת, אחת הלהקות המרעננות של העשור האחרון חוזרת עם "היא היתה בת 20", סינגל ראשון מתוך אלבום שני. "אנחנו בשלים יותר", מסבירים חבריה בראיון

יח"צ - חד פעמי

קשה להאמין שעברו כמעט חמש שנים מאז שלהקת העברית הפציעה בחיינו ושירים כמו "בוא" ו"מסיבת כיתה" איימו להפוך אותה לדבר החם של המוזיקה הישראלית בזכות החיבור המבוקש בין לונדון וניו יורק לתל אביב שהסצנה כה היתה זקוקה לו. אבל כפי שתל אביב עצמה, שאלבום הבכורה של העברית ("חיי הזוהר של תל אביב") היה עניין פנימי שלה, השתנתה כהרף עין, גם הזמן של העברית חלף במהירות.

עכשיו, הם סוף סוף חוזרים: היום (ראשון) יוצא "היא היתה בת 20", הסינגל הראשון של הלהקה מתוך אלבומה השני שייצא בקרוב, "רגשות מודרניים". השיר מדגים את העברית החדשה – עשירה יותר, בטוחה יותר בעצמה וגם הרבה פחות נאיבית לגבי העולם שאמור לקבל אותה.

להקת העברית.
סוף סוף כאן. אורון שרי

"אנחנו מרגישים בשלים יותר", אומר ערן פרץ, שיחד עם אורון שרי מובילים את הלהקה שכוללת את עמית הראל (תופים), עלם שליט (בס) ואורי מילשטיין (קלידים). "הזמן שבו אתה מסתגר בתוך עצמך ומבשיל, עושה מעין מדיטציה אמנותית כזו, העלה את הרמה שלנו מכל הבחינות ואני מקווה שאנשים ישמעו את זה בתוך האלבום".

"אני חושב שהזמן שעבר והעבודה שהשקענו באלבום החדש הוציאה מאיתנו סאונד צלול יותר ואלבום מפוקס בהרבה מהראשון שלנו", אומר שרי. "האלבום הקודם היה מעורפל יותר".

אולי התאכזבתם מאיך שהדברים התגלגלו באלבום הראשון ולקח לכם זמן פשוט לעכל.

שרי: "אני חושב שמה שקרה שם היה חלק מתהליך טבעי – זה היה מפגש ראשון עם המדיה ועם הקהל והוא היה מפגש מאוד חשוב. אהבנו את התגובות החמות וזה נתן לנו את הכוחות ליצור את האלבום הזה. ותאמין לי, היה צריך כוחות".

פרץ: "כן, להיות צמודים אחד לשני במשך שנים ולעבוד כל יום ביחד זה מצריך כוחות. צריך המון תעצומות נפש כדי להרים אלבום שכזה, צריך נורא להתמסר, עד השעות הקטנות של הלילה. זה כמו ילד. לא כולם יכולים לשרוד את כמות האחריות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתאבדים על החזון. העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היא היתה בת 20" הוא רק חלק מהבשורה של העברית באלבום החדש, כך יודע כל מי שהיה בהופעות של הלהקה בחצי השנה האחרונה. הלהקה בהחלט משופשפת יותר על הבמה וגם שירי אלבום הבכורה זוכים לשדרוג משמעותי. התחושה היא שהלהקה, בדומה להשפעות הגדולות שלה מאז (החל מאינטרפול ועד הסטרוקס), הבינה שהזמן עובר ורק דבר אחד לא משתנה – הצורך להיות שם.

"אנחנו מתאבדים על האידיאולוגיה ועל החזון האמנותי שלנו", מספר פרץ. "יש לנו מין שפה וסאונד שהם רק שלנו ואנחנו, הלהקה. זו מין דת כזו שפיתחנו לעצמנו. אנחנו לא חושבים אם זה מגניב או לא מגניב. כלומר אנחנו כן מקווים שזה מגניב, אבל בסופו של דבר אנחנו עושים את מה שאנחנו אוהבים".

למה קראתם לאלבום "רגשות מודרניים"?

שרי: "כי זה איכשהו שם שמסכם את כל המשמעות של האלבום הזה, זה מה שהאלבום עוסק בו – היבטים של אדם בתוך עצמו, אדם במערכת יחסים, של כל העידן הזה שאנחנו חיים בו. העידן הזה הוא רגשות מודרניים".

העברית יופיעו במועדון לבונטין 7 בתל אביב ב-17 בנובמבר

  • עוד באותו נושא:
  • העברית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully