וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אקו"ם למפעל חיים יוענק לחוה אלברשטיין

שני גורקביץ'

13.1.2011 / 7:00

המוזיקאית הוותיקה תצטרף לצביקה פיק לקבלת הפרס היוקרתי: "קולה הוא הקול של המוזיקה הישראלית כבר שנים רבות", נימקו השופטים. אלברשטיין: "אני גאה ושמחה"

פרס אקו"ם על מפעל חיים בתחום הזמר העברי יוענק השנה למוזיקאית חוה אלברשטיין. הפרס יוענק לאלברשטיין ב-28 בפברואר, בטקס פרסי אקו"ם למוזיקה פופולרית, במסגרתו יוענק הפרס גם לצביקה פיק, כפי שפורסם בשבוע שעבר.

"אי אפשר להסתכל על עולם התרבות הישראלי ולא לראות שם את חוה אלברשטיין במקום מרכזי", נימק חבר השופטים (שנותר אלמוני עד להכרזת הזוכים הנוספים בפרסי אקו"ם לשנה זו) את הבחירה. "קולה הוא הקול של המוזיקה הישראלית כבר שנים רבות ושיריה הם במידה רבה פסקול החיים שלנו כאן".

"במהלך הקריירה שלה, שכוללת למעלה מ-50 אלבומים, הגיעה חוה למחוזות רבים וביניהם שירת הארץ, שירי ילדים, מופעי במה ותכניות יחיד, שירי משוררים, שירים באידיש, באנגלית ושירים מתורגמים משפות זרות", הוסיפו השופטים.

אלברשטיין ביצעה במשך שנים שירים שכתבו יוצרים אחרים, רבים מהם המשוררים העבריים הגדולים ביותר. ביניהם ניתן למנות את: "פרח הלילך", "מקהלה עליזה", "פנס בודד", "את חרותי", "שיר סיום", "כמו עשב בניסן", "את תלכי בשדה", "שיר משמר", "לו יהי", "החיטה צומחת שוב", "החול יזכור", "כמו צמח בר" ו"אדבר איתך".

מאוחר יותר החלה לכתוב את שיריה בעצמה, כתיבה אותה הגדירו מעניקי פרס אקו"ם "מרעננת ומגוונת". "ברגישות ובאומץ רב היא כותבת לא רק על עצמה ועל סביבתה הקרובה אלא גם על פניה המשתנות של הארץ ועל תופעות חברתיות שהיא לא יכולה להתעלם מהן", נימקו השופטים. "יכולת ההבחנה וההתבוננות שלה מוצאת ביטוי בכתיבתה הייחודית שמצטיינת בלשון בהירה, מדויקת ועשירה בדימויים". בין השירים שכתבה אלברשטיין בעצמה ניתן למנות את "יש לי זמן" ו"כבר שנתיים".

רוב יצירתה של אלברשטיין נעשתה בשפה העברית, אולם הפינה החמה ששמורה בליבה ליידיש מצאה את מקומה בשמונה אלבומים של מוזיקה יידית. ב-2004 הוענק ליוצרת פרס אקו"ם לביצוע, הפצה וקידום הפזמון הישראלי. שנה אחר כך זכתה בתואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב. אלברשטיין ממשיכה להוציא אלבומים באופן סדיר וכן להופיע בהצלחה. בקרוב יצא אלבום משירי מופע מחווה שנערך לה בפסטיבל תל אביב ב-2009.

"מעולם לא חשבתי על עבודתי כעל מפעל"

"אמנם הביטוי 'פס הקול של חיינו' נשחק קצת בשנים האחרונות כמו ביטוים יפים אחרים", אמרה אלברשטיין כשהתבשרה על זכייתה "אבל אני בכל זאת גאה ושמחה כשאני שומעת את הביטוי הזה בקשר אלי".

"להיות זמרת היה בעיניי תמיד לא רק קול יפה אלא דרך ליצור קשר עם אנשים, להתבונן בהם להקשיב להם ולהשיב להם, אנשים מכל גיל, מכל מוצא ומכל מקצוע", הוסיפה אלברשטיין. "לספר את הסיפורים של היחיד ושל הכלל, תלוי כמובן בתקופה בה נכתבו השירים".

"זכיתי לעבוד עם גדולי היוצרים בארץ", סיפרה, "מוילנסקי, ארגוב ונעמי שמר, נחום היימן, תרצה אתר, יורם טהרלב, דרך מתי כספי, רחל שפירא, ועד יהודית רביץ, עובד אפרת, אריאל הורוביץ ועוד ועוד אנשים מוכשרים ונפלאים. מעולם לא חשבתי על עבודתי כעל מפעל, אבל מה לעשות, לפחות מבחינת הכמות הוא בהחלט כזה. אז תודה רבה על הבחירה ועל הפרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully