וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סערת יהורם גאון: המוזיקה המזרחית מגיעה לכנסת

9.3.2011 / 14:10

חברת הכנסת רונית תירוש יזמה כנס הוקרה למוזיקה המזרחית, בהשתתפות, מלחינים, כותבים ומבצעים מהז'אנר, בעקבות דבריו של הזמר, שכינה את המוזיקה המזרחית "אסון טבע"

יח"צ - חד פעמי

(האזינו לדבריו של יהורם גאון נגד המוזיקה המזרחית)

בעקבות דבריו השנויים במחלוקת של יהורם גאון הבוקר תערוך ח"כ רונית תירוש (קדימה), לשעבר מנכ"לית משרד החינוך והתרבות, כנס הוקרה למוזיקה המזרחית בכנסת. לכנס יוזמנו חברי כנסת, אמנים מהמוזיקה המזרחית, כותבים, מלחינים ועוד. הכנס ייערך ב-22 במרץ במשכן.

ח"כ תירוש גינתה הבוקר את דבריו של גאון : "אליטיזים והתנשאות הינם אם כל חטאת. לאחר שנים של מאבק למתן לגיטימציה למוזיקה המזרחית מחזיר אותנו יהורם גאון שנות דור אחורה. המוזיקה הינה אמצעי לחחיבור ולא לפילוג בין תרבויות שונות ובמדינה כמו שלנו יש לה חשיבות שבעתיים. אם יהורם גאון לא משכיל להבין זאת, הציבור שמצביע ברגליו מוכיח זאת בהופעות המלאות עד אפס מקום"

יוזמת תירוש מגיעה לאחר שהבוקר (רביעי) פורסמו דבריו של גאון, שכינה בראיון עם אלון כץ, סטודנט ביה"ס לתקשורת במרכז האוניברסיטאי באריאל, את המוזיקה המזרחית "אסון טבע" וטען כי מדובר ב"זבל" וייחל ש"הגל העכור" שבא עימה יעבור מהעולם. "אסון שהשטן לא ברא", הוסיף הזמר הוותיק.

הדברים עוררו סערה ציבורית והביאו לתגובות נגד של יוצרים בכירים מהז'אנר. "אני לא מבין למה הוא היה צריך להגיד את זה", אמר חתן פרס אקו"ם יוסי גיספן. "כל אחד שרוצה כותרות מדבר על המוזיקה המזרחית", הוסיף המעבד המוזיקלי תמיר צור, חתן פרס אקו"ם בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully