וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ירושלים 2011: "בוקר טוב אדון פידלמן" זכה בפרס הראשון

שני גורקביץ'

15.7.2011 / 17:28

סרטו של יוסי מדמוני זכה בפרס היוקרתי לסרט העלילתי הטוב ביותר, בטקס שהעיקר בו היתה המלחמה בחזרות של אייל גולן

"בוקר טוב אדון פידלמן" הוא הזוכה הגדול של פסטיבל ירושלים 2011, כך הוכרז היום (שישי) בטקס הנעילה של הפסטיבל שנערך במדשאת הסינמטק בעיר. סרטו של יוסי מדמוני זכה בפרס חג'ג' לסרט העלילתי הטוב ביותר וגבר על מועמדים כמו "השוטר" של נדב לפיד ו"אורחים לרגע". זהו פרס שני רצוף ל"בוקר טוב אדון פידלמן", שזכה בשבוע שעבר בפרס הראשון בפסטיבל קרלובי וארי בצ'כיה.

בשולי הפרס, חזרות של אייל גולן להופעתו בבריכת השולטן העיבו על הטקס והוציאו גם את ליה ון ליר, מייסדת הפסטיבל, משלוותה. חיים שריר, מפיק "בוקר טוב אדון פידלמן" אמר "צריך לתת פרס לתסריטאי הגאון שבנה את הסצנה בה שארית הפליטה יושבת בטקס ונלחמת בקונצרט של אייל גולן".

"בוקר טוב אדון פידלמן" זכה גם בפרס הפסקול, אותו יצר אבי בללי מנקמת הטרקטור, ובפרס העריכה שהוענק לאיילה בן גד. בפרס הבמאי הטוב ביותר זכתה הגר בן אשר על "הנותנת", שהתמודד בפסטיבל קאן. "השוטר" אמנם לא זכה בפרס הראשון, אבל לא יצא מקופח כלל וכלל: אחד הסרטים המדוברים והמוערכים בפסטיבל זכה בפרס התסריט ובפרס הצילום שהוענק לשי גולדמן. בפרס לסרט הביכורים זכה "עמק תפארת" של הדר פרידליך.

בפרס השחקן הטוב ביותר הפתיע גור בנטביץ', שזכה על תפקידו ב"אורחים לרגע" וגבר על ששון גבאי ("בוקר טוב אדון פידלמן") שנחשב למועמד מוביל. בפרס השחקנית זכו במשותף נטלי עטיה ומורן רוזנבלט מהסרט "אודם" של יונתן סגל. בפרס חביב הקהל בפסטיבל זכה הסרט "אוסטרליה שלי".

בפרס לסרט התעודה הטוב ביותר זכה "שלטון החוק" של רענן אלכסנדרוביץ', שהקדיש את הפרס לכל מי שיפר חוקים כמו חוק הנאמנות, חוק החרם, חוק ועדות הקבלה ועוד. "אני מקדיש את הפרס למי שמפר חוקים שמפרידים בין בני אדם ומקדמים אידיאולוגיה במסווה של חוק", אמר אלכסנדרוביץ'. בפרס לבימוי סרט תעודה זכה ארנון גולדפינגר על "הדירה". בציון לשבח בקטגורית התעודה זכו "בני דודים לנשק" של נעמי לב ארי ו"הדולפין" של דני מנקין.

בקטגוריות אחרות זכה הסרט "בטון" של נורית קידר באזכור מיוחד, כמו גם הסרט האירני "הגל הירוק".מפיק "בטון", יהודה ביטון, הביע תקווה שהזכייה תאפשר לערוצים המסחריים להקרין את הסרט, העוסק בעדויות לוחמים ממבצע "עופרת יצוקה". הסרט הישראלי הקצר הטוב ביותר בפסטיבל הוא "ברבי בלוז" של עדי קוטנר ואילו בקטגורית הסרט הקצר לסטודנטים זכה "חסימות" של רייז גולן, הסרט הראשון של בית ספר במעלה הזוכה בפרס בפסטיבל. בפרס נוסף זכה אוהד פישוף על הווידאו ארט הטוב בפסטיבל, וגם בציון לשבח על הפסקול שחיבר לו.


פסטיבל ירושלים 2011: סיקור מיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully