וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט מייקל ג'קסון: עשרה דברים שלמדנו מפתיחת הדיונים

אביגיל אייזנבך

2.10.2011 / 7:04

תמונת המוות של מייקל ג'קסון דחקה את הגילויים החדשים במשפט ההריגה של מלך הפופ, מקולו המסומם של ג'קסון ועד הראיות שטושטשו. אספנו לכם 10 בולטים מתוכם

התמונה הגדולה

מייקל ג'קסון אחרי מותו. רויטרס
יש דברים מעבר למציצנות. מייקל ג'קסון לאחר מותו/רויטרס

אמנם העולם כולו מתמקד בתמונה המזעזעת של מייקל ג'קסון לאחר מותו, אולם ממשפטו של ד"ר קונראד מוריי, המואשם בהריגתו מלך הפופ, אפשר ללמוד דברים רבים נוספים וחדשים על הפרשה המסובכת. הנה עשרה כאלה, וזה רק מארבעת הימים הראשונים של המשפט, שיצא להפסקת סוף השבוע.

משפט מייקל ג'קסון - כותרות נוספות:
מייקל ג'קסון נחשף בתמונה לאחר מותו
ילדיו של מייקל ג'קסון ראו את אביהם מוטל בחדרו
רופאו של מייקל ג'קסון אשם בהריגתו? דברו על זה בפייסבוק

מתי מייקל ג'קסון בעצם מת?

קונראד מוריי. Al Seib, AP
מתי הוא שם לב למצב? ד"ר קונראד מוריי במשפט/AP, Al Seib

1. מייקל ג'קסון כבר היה מת כאשר הפרמדיקים הגיעו לחדרו. הם מצאו אותו כשהוא עם עיניים פקוחות ואישונים מורחבים, הוא היה קר למגע וללא דופק. הפרמדיקים קיבלו הוראה להכריז על המוות עוד ב-12:57 בצהריים אך ד"ר מוריי לא הסכים והתעקש להביאו לבית חולים. שם, לבסוף, הכריזו על מותו ב-14:26.

2. ד"ר מוריי מודה כי נתן לו מנת פרופופול, אותו סם הרדמה רב עצמה שנמצא בדמו של ג'קסון, בשעה 10:40 אך לטענתו זה לא מה שהרג אותו. מהמשפט עולה כי מוריי היה עסוק בשיחות טלפון ולא השגיח על ג'קסון כמו שצריך והבחין בכך שהוא אינו נושם רק יותר משעה לאחר מכן. מרישומי השיחות שלו עולה ששם לב למצבו רק בסביבות 11:57.

3. מוריי לא התקשר ל-911 כשגילה שג'קסון אינו נושם. הוא חיכה לפחות 20 דקות לפני שבוצעה שיחת טלפון למוקד חירום ובזמן זה קרא קודם כל למספר אנשי אבטחה ואף לבנו של ג'קסון, פרינס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מי גילה את ג'קסון המת?

פרינס עם פריס ג'קסון. GettyImages
טראומה שלא תישכח. פרינס ופריס ג'קסון בתמונה שהוצגה במשפט/GettyImages

4. מוריי התקשר ל-911 רק לאחר שאסף כל מיני בקבוקי תרופות מהחדר. מספר עדים, ביניהם הפרמדיקים, תיארו את מוריי אוסף בקבוקים של תרופות הרדמה ושומר הראש של ג'קסון תיאר איך התבקש על ידי הרופא להכניס בקבוקונים של פרופופול, ממנו מת ג'קסון, לשקית ולהכניס עירוי ובו פרופופול לתיק.

5. פרינס, בנו של ג'קסון, היה האדם הראשון מלבד הרופא שראה את מלך הפופ מת. לאחר מכן גם אחותו, פאריס, ראתה את אביה בעודו שוכב על המיטה מת עם עיניים פקוחות ופה פתוח.

6. בנאומי הפתיחה של התביעה הושמעה הקלטה בה נשמע ג'קסון מטושטש בכבדות, ככל הנראה תחת השפעה של סמים חזקים. זו הקלטה שנעשתה על ידי הרופא שלו מספר חודשים לפני מותו. הוא מדבר שם על הציפיות שלו מהמופע ועל כך שהוא רוצה להשתמש בכסף כדי להקים בית חולים לילדים על שמו.

הרופא טשטש ראיות?

דיוויד וולגרין במשפט מייקל ג'קסון. GettyImages
הסם שהרג את ג'קסון? התובע במשפט עם בקבוק פרופופול/GettyImages

7. מוריי ביצע בג'קסון החייאה בצורה רשלנית ביותר. הוא עשה את ההחייאה על מיטה בעוד ההוראות דורשות שהחייאה תתבצע על משטח קשוח, ובנוסף ביצע זאת באמצעות יד אחת למרת שכל מי שעבר קורס עזרה ראשונה בתיכון יודע שחובה היא להשתמש בשתי ידיים.

8. רופאו של ג'קסון לא סיפר לפרמדיקים שהגיעו לחדרו ולרופאים שטיפלו בו בבית החולים שנתן לו פרופופול. במשך כל אותן שעות בהן ניסו להחיות את ג'קסון הוא סיפר רק שנתן לו תרופה להרגעה וכן עירוי לטיפול בהתייבשות.

9. רופאו של ג'קסון נתן לו סם הרדמה מבלי שהשתמש בציוד כלשהו שיעקוב אחרי סימני החיים שלו כפי שנדרש במצבים כאלה. בחדרו של ג'קסון לא נמצא שום מוניטור מעקב כגון EKG – אשר נדרש כאשר מרדימים מטופל. בנוסף לא היה בחדר שום ציוד החייאה וציוד להנשמה מלאכותית למרות שאחד מתופעות הלוואי הכי נפוצות של שימוש בפרופופול היא הפסקת נשימה.


10. מוריי חיבר את ג'קסון למד דופק רק לאחר שכבר נכנס לדום לב והמכשיר בו השתמש היה המכשיר הכי פחות משוכלל שקיים. בהוראות של מכשיר זה כתוב במפורש שהוא אינו מיועד לשימוש במקרים של מעקב ממושך אחרי פציינט וכן שאין במכשיר זה אזעקה – שתקרא לרופא במידה והוא יוצא מהחדר.

סיכום: האם היתה קונספירציה?

ד"ר קונראד מוריי. GettyImages
דמעות תנין? ד"ר מוריי בבית המשפט/GettyImages

כל הכשלים המתוארים לעיל בהתנהגות של ד"ר מוריי התגלו כבר בשבוע הראשון של המשפט, כך שעם התנהגות רשלנית כזאת קשה להאמין שבכמעט 20 השנים בהן הוא עובד לא קרו תקלות דומות. מכיוון שלא ידוע על מקרים אחרים כאלו, בהם נהג ד"ר מוריי בזלזול כה חמור בחייו של אדם, יש הרואים ברצף האירועים שאירעו ב-25 ביוני הרבה יותר מרשלנות ובמעשיו של מוריי הרבה מעבר להריגה שלא בזדון – הסעיף בו הוא מואשם. מה שבטוח הוא שלפי החוק האמריקאי והפרטים האלו, ניתן היה להאשים את מוריי ברצח מדרגה שנייה – סעיף אישום שלא מצריך הוכחת מניע וכוונה להרוג. האם היה במקרה זה סעיף חמור אף יותר? רוב הסיכויים שאף פעם לא נדע.

אביגייל אייזנבך היא מנהלת פורום מייקל ג'קסון באתר תפוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully