וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת'רסטון מור וקים גורדון מסוניק יות' נפרדו, עתיד הלהקה בספק

15.10.2011 / 2:46

אחד הזוגות המלכותיים של הרוקנרול ומייסדי ההרכב החשוב הודיעו על סיום נישואיהם אחרי 27 שנים וייתכן כי ההרכב יתפרק

העתיד של סוניק יות', מהרכבי הרוק החשובים והמשפיעים ברוקנרול, לוט בערפל. זאת, לאחר שסולן ההרכב ת'רסטון מור ואשתו, בסיסטית הלהקה קים גורדון, הודיעו על סיום נישואיהם לאחר 27 שנה. "הלהקה, כולל ת'רסטון וקים, תמשיך בסיבוב ההופעות הדרום אמריקאי שנקבע לה", נמסר מחברת התקליטים מטאדור בה חתומים השניים. "תוכניות מעבר לכך נמצאות בספק. השניים מבקשים לכבד את פרטיותם". לזוג בת אחת בת 17, קוקו.

מור וגורדון נחשבים לאחד הזוגות המלכותיים של הרוקנרול והזוגיות של השניים היא המפתח לקיומה של סוניק יות', ששינתה את פני האינדי מאז הוקמה בניו יורק ב-1981. בלהקה חברים גם הגיטריסט לי רנאלדו והמתופף סטיב שלי, כשאליהם הצטרף ב-2006 מארק אייבולד. יחד, הם הכניסו לסצנת ה-Pאנק וההארדקור האמריקאים אלמנטיים אקספירמנטליים וארטיסטיים רבים שהפכו אותם לשם דבר.

ת'רסטון, קים והבת קוקו בהופעה ב"בנות גילמור":

אלבומיה הראשונים של סוניק יות' התאפיינו בצליל רועש וסמיך שנבע מאהבתה של הלהקה לגראז' וארט-Pאנק, ויצרו מבנים חדשים ולא מוכרים. מור היה לרוב כותב השירים והמבצע שלהם, אולם גם גורדון עמדה בפרונט בלא מעט משירי הלהקה, בהם שירים מוכרים כמו "Tunic" שהוקדש לקארן קרפנטר ו-"Kool Thing" מהאלבום "Goo", האלבום הראשון של הלהקה בחברת הענק גפן שגם הציג את הצליל היחסית מסחרי שלה.

הלהקה צברה מעמד והשפעה ראשית בקרב אמנים ויוצרים, ולאחר מכן גם בקרב הקהל הרחב. בין מעריציה היו ניל יאנג (שטען כי "Express Way to Yr. Skull" הוא שיר גיטרה מושלם), איגי פופ שהלהקה ביצעה בראשית דרכה את "I Wanna Be Your Dog" שלו וגם דיוויד בואי, עמו בצעה הלהקה את "I'm Afraid of Americans" בהופעת יום ההולדת ה-50 המפורסמת של בואי בניו יורק.

סוניק יות' עושים לדיוויד בואי יום הולדת שמח:

בסך הכל הוציאה סוניק יות' 16 אלבומי אולפן ועוד אלבומים בפרויקטים צדדיים תחת המותג SYR, הלייבל שהקימה הלהקה. לת'רסטון מור שלושה אלבומי סולו, האחרון שבהם הוא "Demolished Thoughts" המצוין. גורדון לעומת זאת, ניהלה קריירה כאשת אמנות שכללה כתיבת ביקורות, אצירת תערוכות ועוד. השניים אף היו אחראים על החתמת נירוונה בחברת גפן, בשל חברותם הקרובה עם קורט קוביין.

סוניק יות' באלבום האולפן האחרון:

אלבום האולפן האחרון של סוניק יות', "The Eternel" יצא ב-2009 וכמו כל אלבומי הלהקה באותו עשור, הציג אותם בשיא כושרם. הלהקה קידמה את האלבום בהופעות, שאמנם הלכו והתמעטו, אך לא נראה כי הסיבה היתה יחסים עכורים בין גורדון למור. באחרונה אף יצא אוסף ללהקה המורכב מ-16 שירים שנבחרו עלי ידי אמנים ויוצרים אחרים, בהם רדיוהד, אדי ודר, פלמינג ליפס ועוד. עתה, לא ברור אם הקהל יזכה לעוד אלבום מאחת הלהקות החשובות והמוערכות בהיסטוריה של הרוקנרול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully