וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדי ג'יי הדסון מוהוק: "יש בסמפול משהו מרדני"

1.8.2012 / 15:49

הדסון מוהוק השיג כל מה שמפיק היפ הופ יכול לחלום עליו ועוד לפני גיל 25. אם בכל זאת לחלום - אז על קניה ווסט: ראיון לקראת הסט בארץ

הדסון מוהוק, רוס בירצ'ארד במקור, הוא ללא ספק אחד האמנים המסקרנים ביותר במוזיקה האלקטרונית כרגע. לצד Flying Lotus ו-Rustie הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהתנועה המוזיקלית החדשנית, המשלבת מקצבי היפ הופ ודאב סטפ עם אלקטרוניקה ניסיונית. אך בניגוד לדומיו, מוהוק הסקוטי מפורסם בראש ובראשונה בזכות יכולות התקלוט המעוררות התפעלות שלו ועל כן את רוב יצירותיו המוכרות סביר יותר יהיה לפגוש במועדון מאשר ברדיו. לקראת ביקורו במועדון הבלוק בשישי הקרוב (במסגרת ליין המסיבות טבק) תפסנו את העילוי לשיחת חולין על גילו הצעיר (בן 26), אפקס טווין, קניה ווסט ומה שביניהם.

מתי אפשר יהיה להפסיק להתייחס אליך כינוקא?

"שאלה שמטרידה אותי יותר מאשר אותך נראה לי. יש היום טרנד חולני של מפיקים סופר-צעירים שאני מאוד מקווה שאני לא נחשב לחלק ממנו. יש כל מיני חברות תקליטים שמוציאות מוזיקה של ילדים בני 14, שזה מגניב והכל אבל בסופו של דבר ברוב הפעמים מדובר במוזיקה שאם לא היית יודע שהיא נעשתה על ידי ילד לא היית טורח להקשיב לה כי היא חרא. לי בהחלט נמאס משאלות על הגיל שלי".

נהדר. אז איך ההרגשה להיות האמן הכי צעיר בתולדות הלייבל Warp?

"(צוחק) האמת שאני עדיין לא מעכל שזה באמת קרה. למרות מה שרבים אולי נוטים לחשוב, אני מעריץ אדיר של הלייבל הזה מגיל צעיר. אפקס טווין ובורדס אוב קנדה היו ללא ספק השראה אדירה בשבילי בימים ההם. ההרגשה להיות שם היא של זכות גדולה וחלום בלתי אפשרי שהתגשם".

אחד מהקטעים שמוהוק ינגן בבלוק:

מוהוק אמנם מצוות ללייבל שמפורסם בעיקר באלבומי האלקטרוניקה הניסיונית קאנוניים, אבל הוא לא בהכרח מגדיר את המוזיקה שלו כאקספרימנטלית. "אפשר בהחלט להרגיש ברוח של תעוזה במוזיקה של Flying Lotus, זאת בהחלט לא מוזיקה מסחרית או קונבנציונאלית", הוא מספר, " אבל לגביי אני מוכרח להודות שאני ממש לא מכוון לניסיוניות. חשוב לי מאוד שלמוזיקה שלי יהיה ערך מוסף, זה אתגר גדול לתפוס את תשומת ליבו של המאזין עם מוזיקה אינסטרומנטלית ואני מקווה שאני מצליח להשיג את זה".

ובכל זאת גם אתה מפורסם הרבה בזכות רימיקסים עצמאיים שערכת לשירי אר אנ' בי.

"זה נכון. בדיוק היתה לי שיחה עם לוניס (שותפו של מוהוק לצמד TNGHT: י"א) על כל הרעיון של לעבד מחדש אקפלות של שירים מוכרים והגענו למסקנה שמלבד האתגר שבלהלחין אחרת שיר קלאסי, יש בזה גם הרבה מן ההומור - קצת כמו שמאש-אפ לפעמים מנסה להיות".

שזה בעצם מתחבר באיזשהו אופן לאלקטרוניקה נסיונית.

"לגמרי. אפקס טווין וסקרפושר הם קומיקאים עצובים".

הדסון מוהוק. Creative Commons
חולם על קנייה ווסט. הדסון מוהוק בפעולה/Creative Commons

אז עכשיו שאתה כוכב-על שיכול להרשות לעצמו לארח זמרים, לא תדגום יותר שירים קיימים?

"זה טבעי לחלוטין שבאמת עכשיו כשהשם שלי קצת יותר מוכר יש לי את הזכות לעבוד עם זמרים באולפן, וזה באמת דבר שקורה וזה מדהים. אבל לא נראה לי שהייתי מוותר על דגימות. מעבר לכיף הגדול של להפיק בעצמך לחן לשירים שגדלת עליהם יש בסמפול גם משהו מרדני. כנראה הרבה בזכות זה שזה לא מעשה חוקי במיוחד. תבין, בשביל מפיקי היפ הופ הצליל של דגימה הוא הדיסטורשן של הגיטרה שאין לנו, ובכלל זה לא באמת היפ הופ בלי תקליטים".

אם היית צריך לבחור אחד עם מי היית רוצה לעבוד יותר קניה ווסט או אפקס טווין?

"אוי שיט. נראה לי שקניה. אפקס הוא מדהים והיה לגיבור מוזיקלי אדיר בשבילי, אבל נראה לי שעם קניה יהיה יותר צחוקים באולפן".

הדסון מוהוק יופיע ביום שישי ה-3 באוגוסט במועדון הבלוק

עוד ארבעה קטעים שמוהוק ינגן בהופעה:
Zebra Katz X Boyfriend - Winter Titty (Lenkemz Remix)
Waka Flocka Flame - Rooster In My Rari (TNGHT Remix)
Torsion Force - Stabber
(Lunice - Believe Dat (Brand New 2012

הדסון מוהוק - האם תלכו להופעה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully