וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לפרס הבוקר

אייל דץ

7.9.2010 / 17:25

שופטי התחרות הגדולה של עולם הספרות הכריזו על הפיינליסטים לזכייה. בין המועמדים נמצא הסופר האוסטרלי פיטר קארי שבמידה ויזכה, יהיה הראשון לגרוף את הפרס 3 פעמים

האם הסופר האוסטרלי פיטר קארי יעשה היסטוריה ויהיה לסופר הראשון שזוכה בפרס בוקר בפעם השלישית? שופטי התחרות הגדולה של עולם הספרות הכריזו היום ( שלישי) על המועמדים השנה לזכייה כשביניהם גם קארי, שזכה בעבר פעמים בפרס היוקרתי. קארי עשה זאת בשנת 1988 עם ספרו "אוסקר ולוסינדה" וב-2001 עם ספרו The True History of the Kelly Gang". במידה וקארי, המועמד השנה לפרס עם ספרו "Parrot and Olivier in America", יזכה, הוא יהיה כאמור הסופר הראשון הזוכה שלוש פעמים בפרס.

הדרך של קארי לעשות היסטוריה לא תהיה פשוטה. הוא מתמודד על התואר הנכסף עם חמישה סופרים נוספים שמועמדים לפרס: טום מקארתי וספרו "C", אמה דונהיו וספרה "roon", הסופר הדרום אפריקאי דיימון גלגוט וספרו "In a Strange Room", הווארד ג'ייקובסון עם הספר "The Finkler Question" ואנדריאה לוי עם ספרה החדש "The Long Song". הזוכה יוכרז בטקס חגיגי בלונדון ב-12 באוקטובר.

פרס בוקר הבריטי, או בשמו המלא פרס מאן בוקר, הוא אחד הפרסים היוקרתיים בעולם בתחום הספרות. בעבר הוענק הפרס אך ורק לסופרים בריטים, אך החל משנת 2004 הפרס מוענק גם לסופרים זרים שיצירותיהם תורגמו לאנגלית. הפרס לזוכה המאושר השנה עומד על 50 אלף לירות שטרלינג.

  • עוד באותו נושא:
  • פרס בוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully