וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה: אין תערוכה ישראלית בבלגיה

עינב שיף

9.2.2009 / 10:56

התערוכה "לגור על החולות" היתה אמורה להציג שבוע הבא בבריסל, אך מרכז התרבות CIVA החליט לבטל בגלל המלחמה. "זו תערוכה ללא קשר לפוליטיקה", אומרת האוצרת

תערוכת "לגור על החולות", שהייתה אמורה להיות מוצגת בבלגיה, לא תוצג בשל פעולת צה"ל בעזה במבצע "עופרת יצוקה". "בעקבות המלחמה נאמר לנו פשוט לעצור הכל", מספרת לוואלה! תרבות אוצרת התערוכה, הארכיטקטית פרופ' ניצה סמוק. "התערוכה הייתה אמורה להיפתח ב- 19 בפברואר במרכז התרבות והארכיטקטורה CIVA בשיתוף בית הספר La Cambe, אבל כבר ב- 13 בינואר קיבלנו מכתב שמבקש מאיתנו להקפיא את הקמת התערוכה, שגם ככה ההעמדה שלה היא עניין מסובך".

במכתב שהגיע מאנשי הקשר של מרכז CIVA לעיריית תל אביב שיזמה את התערוכה, נאמר כי "נוכח המצב הפוליטי בישראל, CIVA נתבקשה לארגן פגישת הנהלה דחופה. לכן, עליי לבקש מכם להקפיא את הפרויקט עד השבוע הבא". ב- 26 בינואר קיבלה העירייה מכתב נוסף, ארוך יותר ובשפה הצרפתית, שבו מוסבר כי CIVA משעה באופן סופי את פעילות הפרויקט עד לבירור המצב הפוליטי בישראל, והתערוכה לא תיפתח למעשה במועדה המקורי. "בחוצפתם", אומרת סמוק, "הם שלחו את המכתב הסופי בצרפתית לאחר שכל ההתכתבויות בינינו, כולל מכתב ההשעיה הראשון, היו באנגלית. הם פשוט ידעו שאני לא יודעת צרפתית ושהצוות שלי גם לא ושייקח לנו זמן לעכל את זה".

עולם האמנות מתגייס

לאחר קבלת המכתב, זכתה התערוכה לתמיכה מפתיעה מכ- 50 ארכיטקטים בלגיים, שחתמו על עצומה המוחה על השעיית התערוכה. בנוסף, מעיריית תל אביב נמסר כי "שגרירת ישראל ונספחת התרבות בבריסל גינו את ביטול התערוכה ועושות מאמצים לשינוי ההחלטה". ראש העיר רון חולדאי הוסיף ומסר כי "צר לי על המוסר הכפול וחוסר היכולת לראות את הצדק של מי שמותקף לאורך שנים ומגן על עצמו".

תערוכת "לגור על החולות" מתעדת את התפתחות האדריכלות המודרנית בתל אביב-יפו ותולדות "העיר הלבנה". התערוכה קיימת משנת 2004 ומוצגת במקומות שונים בעולם כשהשנה, שנת ה-100 לתל אביב, נקבעו לתערוכה הצגות בשלוש בירות אירופאיות, הראשונה שבהן הייתה אמורה להיות בריסל. "עכשיו אני בכלל לא רוצה להציג שם, גם אם יבקשו ממני", אומרת סמוק. "זו תערוכה אריכטקטונית ותרבותית טהורה, ללא קשר לפוליטיקה. אין לי עניין להציג אצל מי שמערבב בין השניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully