וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאי התיאטרון מתאגדים מחדש

עינב שיף

1.5.2009 / 13:07

בכנס יסוד שנערך היום ביפו, הוקם מחדש איגוד במאי התיאטרון בישראל לאחר שנים של חוסר פעילות ולאור פגיעה הולכת וגוברת במעמדם

איגוד במאי התיאטרון הישראלי הכריז היום (ו') על הקמתו מחדש. האיגוד, שנוסד בראשונה בשנת 1983, לא היה פעיל באופן אינטנסיבי עד כה, אולם בכנס סגור שערכו הבמאים בתיאטרון הערבי-יהודי ביפו הוחלט לכונן מחדש את האיגוד וכן נקבעו מטרותיו.

ההחלטה על הקמת האיגוד מחדש נתקבלה "לאור פגיעה הולכת ומתמשכת במקומו של התהליך האמנותי ובאמנים, פגיעה מהותית בזכויות היוצרים, אי כיבוד הסכמים, העדר נורמות מחייבות ואי קביעת כללים נאותים להפקה", כפי שנכתב בהודעת היסוד של האיגוד, שעל צוות הקמתו נמנים שמות כמו עודד קוטלר, סיני פתר, מיכה לוינסון ונעם שמואל.

בין השאר הוחלט לפעול לניסוח מחדש של חוזי ההעסקה בין הבמאים בתיאטראות, להקים קרן שתפעל למען במאים הנמצאים במצוקה כלכלית, מתן ייעוץ משפטי, קביעת עמדה של במאי האיגוד כלפי השלכות המשבר הכלכלי והקיצוצים בתחום התיאטרון ויצירת קוד התנהגות אתי להגדרת כללי "התנהלות קולגיאלית" בקרב חברי האיגוד.

בנוסף יתבעו חברי האיגוד "מעורבות וייצוג הולם של נציגי האיגוד בכל מוסד, גוף או וועדה הדנים או מקבלים החלטות בתחום התיאטרון". הכוונה היא להגברת מעורבותם של הבמאים בהשפעה על הרפרטואר שמציגים התיאטראות השונים, על רקע טענות הולכות וגוברות של אנשי תיאטרון בנוגע להורדת הרמה והשקעת יתר בהצגות בידור בשל השתלמותן הכלכלית.

לתפקיד יושב הראש הזמני של האיגוד מונה עודד קוטלר. "ההנהגה של התיאטרון הישראלי נמצאת בחדר הזה", אמר קוטלר לחברי האיגוד. "אמני תיאטרון, שחקנים, טכנאים, אנשי תפאורה, הולכים מאחורינו קבוצות קבוצות וגם קהלים. אנחנו אמורים לחוש מנהיגות, אולם כאשר אנו באים במגע עם ההיררכיה הגבוהה של התיאטרון, אנחנו נאלמים דום".

"ממשלות ישראל לדורותיהן נטו ונוטות לזלזל באמנות בישראל", הוסיף קוטלר. "לא התנהל דו שיח אמיתי ורציני לקביעת היחסים בין השלטון לממסד האמנותי. השיתו עלינו קריטריונים, אך המימוש שלהם שואף לפחות ופחות".

לאחר מכן הלכו חברי האיגוד לצילום משותף והיסטורי. קוטלר התייחס בדבריו להיותם של רוב החברים באיגוד אינדיבידואלים, אך העמיד את דמותו של חנוך לוין ז"ל כדוגמה ליוצר ששילב בין האינדיבידואליזם לפעלתנות באיגוד הבמאים בגלגולו הקודם. "מעבר לכל המחלוקות, וישנן מחלוקות", אמר קוטלר, "אנחנו משוכנעים שאנחנו מאוגדים בנקודות רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully