וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס תמיכה בסל תרבות יתקיים מחר בכנסת

אייל דץ

23.2.2010 / 18:05

על רקע הדיונים על עתידו של סל התרבות, יתקיים מחר בכנסת כנס שמטרתו שמירה על מעמדו הציבורי ועצמאות הרפרטואר של הסל. במשרד החינוך אישרו כי אכן מתקדמים דיונים על עתידו של המפעל

סל התרבות הארצי שוב בכותרות: במשרד החינוך דנים בימים אלו בעתידו של אחד המפעלים התרבותיים החשובים בישראל והעולם הפוליטי נכנס לכוננות. מחר (רביעי) יתקיים בכנסת כנס תמיכה בסל תרבות ארצי, המאורגן על ידי חברי הכנסת יולי תמיר (עבודה), זאב בילסקי (קדימה) וזבולון אורלב (הבית היהודי). בכנס עתידים להשתתף שר החינוך גדעון סער, חברי כנסת, ראשי ערים ונציגים בולטים של מוסדות תרבות מרחבי הארץ. כמו כן, יופיעו בכנס הזמר ערן צור והמוזיקאי חן צימבליסטה.

לטענת מארגני הכנס, מטרתו היא שמירה על מעמדו הציבורי ועצמאותו הרפרטוארית של סל תרבות ארצי ומניעת הפרטתו. בימים אלו עולה מחדש השאלה לגבי עתידו של סל התרבות ומארגני הכנס פועלים על מנת לשמר את הנורמה, שלפיה את התכנים של הסל קובעים אנשי מקצוע ולא גורמים פוליטיים.

נושא נוסף שיעלה בכנס הוא הצורך בהגדלה הדרגתית של המימון הממשלתי לצורך הרחבת תוכנית סל התרבות. במשרד החינוך אישרו לוואלה! תרבות כי מתנהלים דיונים בנוגע לעתיד של סל התרבות אולם סירבו לאשר או להכחיש כי הדיונים נוגעים לתכניו עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully