וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיגלית לנדאו תייצג את ישראל בביאנלה בוונציה

אייל דץ

5.4.2010 / 22:44

ועדה מיוחדת החליטה כי לנדאו תייצג את ישראל בביאנלה לאמנות בוונציה שתיערך בקיץ 2011. לבנת: "ההשתתפות בביאנלה חיונית לפיתוח ולקידום התרבות הישראלית"

האמנית סיגלית לנדאו תייצג את ישראל בביאנלה לאמנות בוונציה שתיערך בקיץ 2011. כך החליטה השבוע ועדה מיוחדת הפועלת תחת המועצה לתרבות ולאמנות, שכללה את נעמי אביב, דוד גינתון, ורד גני, יצחק ליבנה, שלומית שקד ונציגת משרד התרבות, עידית עמיחי.

בנימוק לבחירה כתבו השופטים, כי "סיגלית לנדאו סיפקה די והותר הוכחות ליכולתה העצומה לכונן עולם אנרגטי, קוהרנטי, חוויתי ומרתקות. יצירותיה הטוטאליות עתירות פריטים, שכל אחד מהם נברא באיבחה חזיונית ומתוך עומק תרבותי-היסטורי, ומעוצב ביד מיומנת ותוך כדי המצאות חומריות השוקקות סקרנות, השראה ותבונת כפיים. תערוכותיה המרשימות מתוכננות כמיצבי ענק המתייחסים אל חלל התצוגה ועושים שימוש מושכל בתנאי ונתוניו. כל אחד מהעולמות שיצרה עד כה מעיד על תשוקה ובעירה תמידית ועל הכוח לתעל את חרדותיה כאישה וכישראלית אל סוגיות אקטואליות, אוניברסליות ומחוזיות".

"אין לנו ספק כי סיגלית לנדאו תשכיל לייצג את עצמה ולהפיק מנסיבות האירוע הבינלאומי הזה את המיטב", כתבו השופטים. "צוות השופטים סבור כי אין למדינה, לכל מדינה, שגריר מעולה יותר מאדם המציע איכות אישית סגולית וניחן ביכולת להשפיע שפע על קהלו".

שרת התרבות. לימור לבנת, ברכה על הבחירה ואמרה כי נציגותה של לנדאו בביאנלה מייצגת נאמנה את זירת האמנות הישראלית אותה הגדירה כרוחשת. "השתתפות ישראל באירועים תרבותיים כה איכותיים כמו הביאנלה בוונציה הינה חיונית לפיתוח ולקידום התרבות הישראלית, שכבר הפכה לשם דבר בעולם", הוסיפה השרה לבנת.

סיגלית לנדאו נולדה ב-1969 בירושלים וגדלה בה. היא מתגוררת ועובדת כיום בתל אביב. בוגרת האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל וזוכת פרסים רבים, בין השאר פרס אנסלם קיפר לאמנים צעירים של קרן וולף 1996, פרס רכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות 2001 , פרס גוטסדינר מטעם מוזיאון ת"א 2004, פרס שרת התרבות 2006 ועוד. ב- 2008 זכתה סיגלית לתערוכת יחיד במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (MoMA) וכיום מציגה באחת התערוכות החשובות בנושא נשים באמנות במרכז לאמנות פומפידו שבפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully