וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניבי אלרואי וטל אמיתי זכו בפרסים ב"צבע טרי 3"

אייל דץ

5.5.2010 / 13:05

אלרואי היא הזוכה בפרס האמן המבטיח ביריד צבע טרי 3. אמיתי זכתה ב"פרס הפטיש" לאמן עצמאי על יצירתה "פגיעה ישירה, הבית ברחוב נהלל, חיפה. מלחמת לבנון השניה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודתה של ניבי אלרואי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניבי אלרואי היא הזוכה בפרס אוסף יגאל אהובי לאמן מבטיח ביריד "צבע טרי 3". בעקבות זכייתה תזכה אלרואי להציג תערוכת יחיד ביריד "צבע טרי" בשנה הבאה ובפרס כספי על סך 20 אלף שקלים.

ועדת פרס אוסף יגאל אהובי מונה את אהובי עצמו, אחד מאספני האמנות הגדולים בישראל, יו"ר הוועדה דניאלה לוקסמבורג, מייסדת "דניאלה לוקסמבורג אמנות", דיויד ניומן, מנהל ומייסד מוזיאון Magasin 3 בשטוקהולם, שי רוזן, מנהל אוסף יגאל אהובי ושרית שפירא, אוצרת אוסף יגאל אהובי.

"עבודותיה של אלרואי מפגינות שימוש נרחב במגוון רב של חומרים ואמצעים: רישום, פיסול, מבנים אדריכליים, וגם וידיאו ואנימציה שתכופות נעשות על ידי אמנים אחרים. את כל אלה אלרואי מרכיבה לאסמבלאג'ים ולמיצבים מקוריים", כתבו בין היתר חברי הוועדה בנימוקיהם .

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבודתה של טל אמיתי "פגיעה ישירה, הבית ברחוב נהלל, חיפה. מלחמת לבנון השניה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס נוסף הוענק ביריד לטל אמיתי על יצירתה "פגיעה ישירה, הבית ברחוב נהלל, חיפה. מלחמת לבנון השניה". בית המכירות הפומביות הבינלאומי סותבי'ס הכריז על יצירתה של אמיתי כזוכה בפרס "בחירת הפטיש". עבודה זו נבחרה מבין כ- 1500 יצירות של אמנים עצמאיים המציגים בחממת האמנים העצמאיים ביריד והיא תוצע במכירה הפומבית של אמנות ישראלית בסותבי'ס ניו יורק בדצמבר 2010.

"טל אמיתי מצליחה להציג יצירה מרגשת ושברירית על הריסה והתפרקות חלום הבית והמשפחה הישראלית דרך יצירת דימוי של בית בחיפה שנהרס במלחמת לבנון השניה" נימקה ועדת הפרס את בחירתה באמיתי."הקומפוזיציה בנויה מרצועות של חוטי תפירה שחורים, וכמו במעשה רקמה או תפירה, האמנית ספק נוטעת תקווה שהבית 'נתפר' ויכול להיבנות מחדש".

ההכנסות מהמכירה יועברו במלואן לאמנית. חברי ועדת הפרס כללו את סיגל מרדכי, מנכ"לית סותבי'ס ישראל, דריה גליק, מומחית סותבי'ס לאמנות ישראלית וסוניה בקרמן, מנהלת המחלקה לאמנות רוסית בסותבי'ס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully