וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הפעם?

עינב שיף

31.7.2009 / 5:40

באוקטובר ימלאו 20 למותו של דן בן אמוץ, חיים חפר חושב שהגיע הזמן לעשות להנציח אותו, אפילו דרך האוכל

ב-20 באוקטובר ימלאו 20 שנים למותו של דן בן אמוץ, מהדמויות האגדיות של התרבות הישראלית. הימצאותו של התאריך במסגרת חגיגות מאה השנים לתל אביב, שהספיקה להנציח את זכרם של יוסי בנאי, חנוך לוין, נסים אלוני ועוד, מעלה את השאלה – האם יונצח סוף סוף שמו של אחד מגיבורי העיר? מבדיקת וואלה! עולה שלראשונה, ישנה תוכנית של העיריה להנציח את שמו של בן אמוץ.

"הוא בהחלט בתוכנית העבודה", אומרת ברכה נאמן, מנהלת אגף הנצחת אמנים באגף התרבות של עיריית תל אביב. "נכון לעכשיו, לא הוגשה בקשה מסודרת מאף אחד, אבל בפרויקט הנצחת אמנים – אני לא צריכה לקבל בקשות, בניגוד לתהליך של קריאת רחוב על שם אמן, למשל. מה אתה אומר התאריך הבא?"

20 באוקטובר, 20 שנים למותו.

"טוב שאתה מחדד לי את הנקודה הזו. דן בן אמוץ מופיע בין האמנים שאנחנו מתכוונים להנציח. מתי ואיך, אני עדיין לא יודעת. פשוט כל הפרויקט הזה הוא בן 9 שנים והרשימות שלנו מאד ארוכות. אנחנו צריכים לא רק סופרים, אלא יותר מגוון והקצב. הוא בהחלט מופיע ברשימות האנשים המיועדים להנצחה, אין מניעה מצידי להנצחה של דן בן אמוץ".

חביבה אבי גיא, חברת המועצה ויושבת ראש הועדה לשמות והנצחה, אמרה לוואלה! תרבות כי "לא הוגשה בקשה לקריאת רחוב על שמו של דן, אך כן יש תכנון להתקין שלט על בית ביפו שייקרא על שמו של דן". נאמן אומרת לעומת זאת "צריך לעשות סדר. בימים אלו אני עובדת על תוכנית העבודה לשנה הבאה, יש הרבה אמנים שלא נופלים ממנו כמו ע.הלל ויונתן רטוש. זה לא שאנחנו לא רוצים להנציח, אבל הרשימות הן באמת ארוכות".

"הייתי שמחה אם היו כבר מוצאים דרך להנציח אותו", אומרת בתיה אפולו, בת זוגו של בן אמוץ. "אני אשמח על כל דבר שיזכירו את דן. היחידים שעשו את זה חיים חפר ונתיבה בן יהודה שהיום מזכירים אותו. אף אחד אחר לא". "אפילו לא זכרתי שעבר כל כך הרבה זמן", אומרת בן יהודה למשמע הדברים. "אני בעדו. אני הייתי תמיד בעדו אני וחיים חפר שלא הסכמנו עם ההשמצות עליו".

"נו יפה מאד שסוף סוף הוא בתוכניות", אומר חפר. "זה היה צריך לעשות זה כבר מזמן. אני הייתי רוצה לעשות מאכל על שמו, כי הוא היה שף נהדר. אולי שתהיה תחרות אוכל עם החבר'ה האלו של 'קרב סכינים' כי הוא החזיק למעלה מ- 120 ספרים על מטבח. אפשר לעשות משהו לא רציני, כי דן רצה להיות רציני אבל לא יצא לו. יש כל כך הרבה מה לעשות עם דן כי להנציח אותו – להוציא דברים שהוא כתב, לעשות ערב ברדיו, ערב בטלוויזיה. הוא שינה את פני ההומור הישראלי הרי, הוא ולא קישון. קישון היה הונגרי דובר עברית, דן היה פולני דובר עברית".

אתה חושב שתהיה התנגדות, בגלל השם שנוצר לו עם השנים?

"אנשים שוכחים את זה. דן היה הרפתקן, איש ייצרי, עם הרבה יצרים על כל מיני דברים, בעיקר נשים וגם אוכל. הוא היה מכניס את הידיים שלו לצלחת הצ'יפס, מה שלא הפך את זה לטעים באופן מיוחד. אבל היה לו טעם נהדר והוא חסר. מתי אתה אומר שהתאריך?

20 באוקטובר.

"רשמתי. אני אדבר שם בעיריה עם מישהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully