וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: The Witcher

דידי חנוך

11.11.2007 / 15:46

האם מפולין תבוא בשורת משחקי התפקידים? לא ברור. מה שכן ברור הוא שהמשחק הזה לא ישב לבד, בחושך

ניתן בהחלט לטעון ש-The Witcher הוא המשחק הפולני ביותר שאי פעם שיחקתי בו. מפתחים פולניים כתבו בפולנית משחק שמבוסס על ספריו המצליחים - בעיקר בפולין - של סופר פולני (אנדז'אי ספקובסקי). יש יותר פולני מזה? לפיכך, החלטתי לבחון את המשחק באמת המידה המקובלת בישראל לפולנים, ולהשוות אותו עם כמה ממיטב אוצר האמירות הפולניות המקומית.

תעשה מה שאתה רוצה

מפתחי The Witcher אומרים את המשפט הזה, ולא מתכוונים אליו בפולניות. The Witcher הוא משחק שחופש הפעולה משמעותי בו מאד, והוא עושה את זה בגישה הפוכה לזאת של משחקים כמו Oblivion. אובליביון (המצוין בפני עצמו) היה משחק עם עולם פתוח וגדול שבו יכול השחקן לבחור לעשות כמעט כל מה שהוא רוצה, אבל בסה"כ לרוב הקווסטים היו תוצאות ידועות מראש, והבחירה היא האם לעשות אותם או לא ואיך לעשות אותם. לגיבור The Witcher, גראלט מריביה, יש עולם מוגבל בהרבה להסתובב בו, אבל הבחירות שלו משמעותיות באמת. ולא מדובר תמיד בבחירות שתוצאותיהן ידועות מיד. ההשלכות של בחירה בפרק השני יכולות להתגלות רק בפרק הרביעי. הבחירות האלה משולבות בסיפור שהוא לא פחות ממצוין. מעטים המשחקים שהייתי רוצה לקרוא ספר שמבוסס על העלילה שלהם. במקרה הזה, המשחק גרם לי לרצות לקרוא את הספרים עליהם הוא מבוסס.

הבן שלי יגדל להיות רופא

טוב, גראלט הוא לא רופא, אבל הוא מתעסק הרבה בשיקויים. האלכימיה מחליפה במשחק הזה את מגוון כלי הנשק בתור השדרוג הבלתי פוסק של השחקן. ובניגוד למשחקים אחרים (Neverwinter Nights 2, לדוגמה) מדובר בעיסוק שהוא גם מהנה וגם באמת משדרג את הדמות. אם לא תרקחו את השיקויים הנכונים ותשתמשו בהם בזמנים הנכונים, כמה מהקרבות במשחק יהפכו לבלתי אפשריים. אבל לא ניתן לשתות כמה שיקויים שבא לכם. כל שיקוי מרעיל קצת את הגוף, כך שתאלצו לבחור את השיקויים המתאימים למצב.

אל תמהר, רק אם יש לך זמן

את האמירה הזאת הפנימו יוצרי The Witcher קצת יותר מדי. מסכי הטעינה של המשחק הם מהמעצבנים ביותר שאי פעם נתקלתי בהם. בכל פעם שתצאו מבית כלשהו במשחק, כדאי שיהיה לכם בצד חומר קריאה מעניין לזמן שתמתינו בעוד המשחק מעלה את האיזור הבא וגם מוסיף איזו שמירה אוטומטית על הדרך.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אני אנוח כבר בקבר

גם בקבר גראלט לא נח. בפעמים היחידות בהן גיבורנו מבקר במיטה, הוא לא עושה זאת לצורכי שינה כי אם לצורך אחד ממגוון המפגשים המיניים עליהם נדבר בהמשך. בקברים הוא מבקר דווקא די הרבה, אבל קשה לנוח כשמגוון אל-מתים מנסים להרוג אותך.

במקום מנוחה, גראלט עושה מדיטציה לצד מדורות או בפונדקים או בבתים של אנשים. זה הזמן שבו הוא מחלק את היכולות החדשות בהן זכה כשעלה רמה ורוקח את השיקויים שלו. המדיטציה גם מנקה את גופו מהרעלים שספג בשתיית שיקויים.

אולי נצבע את התקרה בבז'

זה משפט שלא סביר שגראלט ישמע. אחד העיסוקים האופציונליים במשחק הוא חיי המין הפעלתנים של צייד המכשפות. הוא יכול להתחיל עם בחורות, לשלם לזונות, וזה מבלי לדבר על שתי הבחורות שמתחרות על לבו ושגם הבחירה ביניהן היא בחירה שמשפיעה באופן דראסטי על המשך המשחק. יותר מהאלימות הגראפית (ויש אלימות גראפית) המפגשים המיניים האלה אחראיים לכך שמדובר במשחק עם דירוג לבוגרים בלבד. בכלל, יש במשחק הרבה יותר כיף ממה שנהוג לייחס לפולניות כתופעה. יש גם פוקר קוביות חביב וקרבות אגרוף בפאבים שמאפשרים לגראלט להרוויח עוד קצת כסף.

הוא "משלנו"?

גזענות היא נושא משמעותי מאד ב-The Witcher, צעד אמיץ ליוצרי משחק ממדינה עם היסטוריה בעייתית בתחום זה. יש גזענות קשה כנגד האלפים והגמדים, שמצידם מקימים ארגון שניתן לכנותו ארגון לוחמי חופש וניתן גם לכנותו ארגון טרור. שני המונחים מופיעים במשחק. הבחירה בין מלחמה כנגד הגזעים האחרים או מלחמה לצדם היא אחת הבחירות החשובות במשחק ואחד הדברים שמעניקים ל-The Witcher עומק עלילתי שכמותו קשה למצוא בתעשיית המשחקים. הבחירה מסתבכת מכיוון שגראלט עצמו הוא אדם שעבר מוטציה, ולכן גם כלפיו יש גילויי גזענות, פחד ושנאה מצד האוכלוסייה האנושית עליה הוא אמור להגן.

מצידי תהרגו אותי כאן ועכשיו

הרבה אנשים, מפלצות ואל מתים רוצים להרוג את גראלט כאן ועכשיו. אבל הוא לא חזק בפולניות ובפאסיב אגרסיב. הוא הרבה יותר בצד של האגרסיב, מה שמביא אותנו לשיטת הקרב של המשחק, שמצליחה להיות גם פשוטה וגם מספקת ומאתגרת. לגראלט יש שתי חרבות, האחת מכסף והשנייה מפלדה. החרב מכסף אפקטיבית נגד מפלצות, והשנייה נגד בני אנוש. בקרב, מתקפה בחרב נשלטת על ידי הלחצן השמאלי של העכבר, כשעל השחקן לתזמן את הלחיצות שלו כדי להמשיך את צירופי המהלומות של הדמות. כדי לסייע לכך, משתנה הסמן של החרב לאייקון בוער כשמגיע הרגע ללחיצה נוספת. לחיצה על הלחצן הימני של העכבר מפעילה את אחד מכוחות הקסם של גראלט, שיכולים לשרוף אויבים, להמם ולהדוף אותם ועוד מגוון אפקטים. ההגנה מתבצעת באופן אוטומטי, ורצפי מהלומות מוצלחים פשוט לא נותנים ליריבים הזדמנות לתקוף. ככל שתלמדו לשלוט בטכניקות הקרב של הפולני לבן השער, כך יהיו הקרבות מהנים יותר. בסה"כ, מדובר במכניקת קרבות טובה מאד, שגם מוצגת היטב על המסך.

אני את שלי אמרתי

לסיכום, The Witcher הוא אחד ממשחקי התפקידים הממוחשבים הטובים ביותר בהם נתקלתי בשנים האחרונות. ניכר בו שהוא נוצר על ידי אנשים שממש אוהבים את ז'אנר משחקי התפקידים וממש אוהבים את העולם בו הוא משוחק. הוא מעוצב לעילא, ומספק חוויית משחק טובה מאד במשך עשרות שעות. חבל, אמנם, שחלק מהשעות עוברות בצפייה במסך הטעינה, אבל מדובר בפגם שולי יחסית למכלול המרשים של המשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully