וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי גבול אין גבול

עינב שיף. דרום הר חברון

19.8.2008 / 11:30

מה גרם לאהוד בנאי לבטל הופעה בפני מתנחלים בדרום הר חברון? עינב שיף מערבב את הטיח ומדווח מהשטח

ידידיה לייבוביץ' מתפלל בבית הכנסת של אהוד בנאי בגבעתיים. לפני יותר משנה הזמין את בנאי להופיע באירוע השנתי לזכרם של סמ"ר אלעזר שמאי לייבוביץ' ז"ל ומשפחת דיקשטיין, שנרצחו בפיגוע בדרום הר חברון בשנת 2002. באותו זמן התאריך לא הסתדר עבור בנאי, אך לדברי לייבוביץ' "בנאי הבטיח שיגיע לאירוע של השנה, כטובה אישית שביקשתי ממנו מה שלא היה קל בפני עצמו". האירוע התקיים אתמול לעיני מאות צופים (ובוודאי לא "אלפים" כפי שנכתב), אלא שבנאי ביטל את בואו ביום האירוע, ולמרות ניסיונות שכנוע רבים סירב לחזור בו ואף לא ניתן היה להשיגו בשלב מסוים.

מדוע ביטל בנאי את הופעתו באירוע המוזיקה היהודית שתוכנן במקום? לדברי אביו של ידידיה, יוסי לייבוביץ', מעל במת האירוע, "סיכמנו עם אהוד כבר את כל הפרטים ואף נפגשנו איתו. אמרנו לו שזה ערב זיכרון והוא ידע גם מי יופיע. כרעם ביום בהיר התקשר אהוד והודיע שהוא לא יכול להופיע כאן, ולמרות ניסיונות שכנוע רבים שלי, של המועצה המקומית ושל הרב פרומן (הכוונה לרב מנחם פרומן, רבה של תקוע המקורב לבנאי – ע.ש), שאף הציע שיבוא עמו לאירוע. ההערכה שלנו היא שהופעל עליו לחץ כבד מארגוני השמאל המיליטנטיים המלאים בכסף, ואילו הציבור שלנו מוגבל. אבל אנחנו לאין ערוך חזקים מהם. וודאי וודאי שאנחנו מאוכזבים, אבל הערב הזה יהיה מוצלח מאד".

"אני מאמין שאם אהוד ייסע לשם, זה יהיה כדי לשיר את השירים שלו, שמביעים את האמונה שלו" סיפר בבוקר האירוע סאלם דארוויש, חצי מהצמד ג'ורג' וסאלם, המנגן עם בנאי למעלה מ-20 שנים בהזדמנויות כאלו ואחרות. "הלוואי וכל המאמינים בעולם היו כמו אהוד, ואני אומר לך רק דבר אחד: הוא יודע מה הוא עושה". כשעתיים אחר כך מתקשר דארוויש ומספר בהתרגשות שיצר קשר עם בנאי, והאחרון אמר לו כי ביטל את השתתפותו באירוע, כיוון ש"זה לא האירוע שאמרו לו עליו, השתמשו בשם שלו ליחסי ציבור. הוא בכלל בים עכשיו. אמרתי לך, אהוד יודע מה הוא עושה" אמר דארוויש בחיוך.

כואב לי בלב, באמת

אך האם בנאי באמת יודע מה הוא עושה? באירוע עצמו עובר נער בשם יצחק בין הנוכחים ומוכר להם דיסק לזכרו של אלעזר לייבוביץ' ז"ל (שנרצח ובהלווייתו התפרעו מתנחלים באירוע שנגמר בעצורים ופצועים), הכולל שיר של בנאי. לדברי אחד הנוכחים, ענר שמו, מארגני האירוע אשי הורוביץ ושיראל בלייכר "ישבו לבנאי על הראש עד שהסכים להכליל את השיר באוסף". יצחק הוסיף כי "בנאי כבר הופיע במקומות כאלו בעבר, בבית חגי למשל. זו לא תהיה הפעם הראשונה שלו". למעשה, אחת הסיבת בגינן נתקבל באכזבה ביטולו של בנאי היה כי בנאי הופיע באירועים פרטיים בעבר במערת המכפלה ותקוע. אלא שכאמור, בערך ב-10:00 בבוקר התקשר בנאי לידידיה לייבוביץ' והודיע לו כי הוא מבטל את השתתפותו. "הוא אמר לי שהוא לא בימין והוא לא בשמאל, שהאירוע יצא מפרופורציה וכל ירושלים מלאה בפליירים, ושזהו מפגן כוח פוליטי. לדעתי, גורמים בהפקה שלו עשו לו בעיות, כמו שעשו לו בעבר על הופעה כזו. חבל לי, כואב לי בלב, באמת".

לנערים והמשפחות שהגיעו למקום, נראה שהביטול לא ממש מפריע. לשיריו של בנאי כמו "ערבב את הטיח" או "גבולות" הם לא מודעים גם כך, או כמו שאמר אחד מהם "הוא חזר בתשובה, הוא לא שמאלן". לאחר הודעת הביטול עלה אדם שהציג עצמו מ"חבריו של אלעזר" והודיע "השמאלנים לא רוצים שנהיה פה, ואנחנו נהיה פה בכל אופן, עם אהוד בנאי ובלעדיו. אף אחד לא יצטער שהוא הגיע, ובעזרת ה' בשנה הבאה יקום כאן יישוב חדש על שמו של אלעזר". איתמר בן גביר אמר לי כי "זה באמת לא לעניין שאמן מבטל בבוקר האירוע, אחרי שכבר הודיע שיבוא, אבל זה בסדר. היינו כאן לפני אהוד בנאי ונישאר גם אחריו". עדי רן עלה לבמה והרקיד את הקהל, אך מאחורי הבמה רק ידידיה נראה מעט אבוד. שאלתי אותו מה יגיד לבנאי בבית הכנסת ולייבוביץ' לא ידע מה לענות: "יהיה לו מאד לא נעים", הוא אמר במבוכה.

מההפקה של אהוד בנאי נמסר כי את תגובתו לא ניתן להשיג

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד בנאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully