וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכה מן ההפקר

עינב שיף

3.9.2008 / 8:48

מחר יופיע צ'ארלי מגירה עם הרכב חדש וחומר חדש בלבונטין 7. עינב שיף בדק איתו את מצב הרוח ומצב הבלורית

אין הרבה חדשות משמחות באינדי הישראלי, אך אם כבר הן ישנן – או-הו כמה שהן משמחות: צ'ארלי מגירה, האיש שהספיק להיות אלביס מבית שאן ואחר כך איאן קרטיס מיפו חוזר להופעות בהרכב חדש בשם "Modern Dance Club". למרבה השמחה, אליבא דמגירה וזוגתו (ושותפתו המוזיקלית הוותיקה) מיכל קהן ("נערת ההפקר"), לא מדובר באירוע חד פעמי: "אנחנו עכשיו במצב רוח של להופיע ולהוציא את הדברים", אומרת קהן. "האלבום הקודם היה תקופה של דיכי. תקופה פסיכולוגית שבה הסתגרנו ולא ממש יצאנו מהבית". "יש הרבה הופעות, אבל רובן הן לא זמינות", אומר מגירה. "אני בדרך כלל מודיע עליהן יום לפני, או במהלך היום".

מי שמכיר את התנהלותו של מגירה, לא ממש מופתע מהמשפט הקודם. ולמי שלא, רק נספר שמגירה הוא בעצם גבי אבודרהם מבית שאן, אשר מ-2001 מוציא אלבומים תחת השם "צ'ארלי מגירה". השם, כך מסתבר, הוא בעצם הומאז' כפול של מגירה ליצירה של מאוריציו קטלאן מצד הצ'ארלי ולשם נעוריה של אמו מצד המגירה. "כל העסק של שם הבמה נועד כדי ליצור שקיפות" , אומר מגירה. "זה נועד להפוך אותך שקוף, וכך בעצם אתה מקבל מרווח זמן מאלה שרודפים אחריך. זה דומה לפורעי חוק שבורחים ומשנים את השם כדי שלא יתפסו אותם, עניין של הישרדות".

אתה נוהג לשנות סגנונות לא מעט, איך זה שלא שינית גם את הכינוי?

מגירה: " קודם כל כי רוב האנשים רגילים לקרוא לי ככה, ושנית – אני כן משנה שמות, מבפנים. צ'ארלי למעשה מת".

קהן: "לי יש שם במה חדש אגב, מימי שאנל. על שם בעלת הבית שלי, ולא הייתה הנחה בשכר הדירה בגלל זה. אבל זה שם כל כך מנצח שאין מה לעשות מולו".

צ'ארלי, אתה יודע מתי גבי מתחיל וצ'ארלי נגמר?

מגירה: "מאן, כל תשובה שלי על השאלה הזו יכולה לגרום לי לפרק את העסק, אפילו להתקף אפילפסיה. בסך הכל אלו דמויות קרטון, אין בהם שום מימד של עומק. אלו רק פלקטים. אני יודע בדיוק מתי להפסיק ולהתחיל".


אין למגירה כל סיבה להפסיק להשתמש במותג הנ"ל, שהניב לו עד כה שלושה אלבומים מצוינים: בשנת 2001 הוציא מגירה את "דה אבטומטיק מיסטרזינגר ממבו שיק", אלבום מוזיקת פיפטיז נפלא לכל נער ונערה; בשנת 2003 הוציא את "פרגמנטיים רוק'נ'רוליים", שהמשיך את הקו של אלבום הבכורה וב-2007 הוא הוציא את יצירת המופת שלו, "Charlie Megira und Hefker Girl", אלבום קודר ומבריק שהצדיע באהבה עצומה לניו וייב של שנות ה-80. כעת מגירה שוב עובר פאזה, או כפי שהוא מסביר: "האלבום הקודם היה הצדעה לניו וייב של הרכב שכלתני עם קור גיאוגרפי. Modern Dance Club הוא הרכב פופ. לא מתוך המילה פופלארי, יותר בסגנון של pop out!".

אתה אדם שחייב לזוז גם בחיים, או רק על הבמות?

"אני יותר רואה את עצמי כפרה שמנה למרחקים ארוכים, שקשורה בחוט לחבורה של ממתקים, שקשורה בחוט לחבל דיכאוני"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בחיים לא הייתי מאמין שתצטט את נושאי המגבעת. לא חשבתי שיש קשר כלשהו בינך ובין מוזיקה ישראלית, אפילו נושאי המגבעת.

"מאן, אולי הסיבה שאני עושה מוזיקה זה פאקינג תמיר אלברט. תמיד אהבתי מוזיקה, אבל אחרי שראיתי את נושאי המגבעת על הבמה, הבנתי שאני רוצה לעשות אותה".

היה מעניין אותך להיות משפיע כמו נושאי המגבעת? אולי לצאת לחו"ל עם החומרים שלך?

"מאן, אני בקושי זוכר את הדרך לעבודה שלי"



*צ'ארלי מגירה וה -Modern Dance Club יופיעו ביום חמישי במועדון לבונטין 7 בת"א, בשעה 23:00. מופע פותח: אכזבות'. בין ההופעות יתקלט DJ LIOR VON ASTRO . מחיר כניסה: 30 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully