וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאריקה באדו - לקולולוש

עינב שיף

17.12.2008 / 12:32

דיוויד אייבורי, מפיק על שעמד מאחורי הרוטס ואריקה באדו, הפיק אלבום ללהקה ישראלית די אנונימית. "חשבתי שאני יכול לעזור" הוא אומר לעינב שיף

בתרבות שבה המפיק המוזיקלי הוא בדרך כלל זה שאחראי לטפוח לאמן על השכם ולהגיד לו "תודה שלקחת אותי ולא את לואי להב", המקרה של קולולוש ודיוויד אייבורי הוא יוצא דופן. מצד אחד, להקה ישראלית ללא שם גדול בעולם ומצד שני אחד מפיק מוזיקלי מוערך ומבוקש, מועמד לגראמי ואישיות בפני עצמה. לכן, ללא קשר לתוצאה הסופית, עצם העובדה שאלבומה השני של קולולוש זכה לטיפול שכזה מעיד כי יש בלהקה משהו. גם אייבורי חשב כך, אבל מכיוון אחר לגמרי. "הקשבתי לחומרים של הלהקה", אומר אייבורי בראיון מיוחד לוואלה! תרבות, "וחשבתי שאני באמת יכול לעזור ללהקה הזו". בחירת המילים של אייבורי מעניינת. הוא לא מעוניין להשתתף בתהליך באופן פאסיבי, הוא כאן כדי לעזור. איך בדיוק? "המעורבות שלי כוללת הכל", אומר אייבורי. "החל מההקלטות ועד כל אספקט של המוזיקה. מההכנות לגישה הכללית של המוזיקה והצליל של הלהקה ועד באילו כלים להשתמש. הכל גם נעשה תוך כדי פיתוח מנטלי ללהקה. בין אם תאמינו לזה או לא, אלו המפתחות להצלחה של להקה".

כדאי לקחת את העצות של אייבורי ברצינות. בכל זאת, מדובר באדם שהנדס את אלבום הבכורה המופלא של אריקה באדו וגם ארבעה אלבומים של "הרוטס", כולל את "Things Fall Apart" שעמו היה מועמד עם הלהקה לפרס אלבום השנה בטקס הגראמי. לדבריו, "אין נוסחה או איזשהו סטנדרט בהפקה מוזיקלית. זו הייחודיות של האקט עצמו שמכתיבה את הגישה. הפקה היא למעשה סחיטה של הטוב ביותר מהלהקה בזמן שאתה שומר על המהות שהופכת אותם למי שהם. שום דבר מעבר. לכן הרגע העצוב ביותר בקריירה שלי היה כשראיתי שהכישרון והמזל של הלהקה לא התחברו".

התאכזבת שלא זכית בגראמי?

"ממש לא. עדיין הלכתי לכל המסיבות"

קולולוש יופיעו ביום ה' במועדון לבונטין 7, תל אביב, בשעה 23:30. האלבום השני של הלהקה, “Elements Of Sound” נמצא בחנויות.

  • עוד באותו נושא:
  • קולולוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully