וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין אש, יש עשן

הילית וולברג

5.1.2009 / 1:03

"תמרות עשן" מתהדרת ביופי הפקתי ומשחק משובח, אבל טרם מספקת את המימד הנוסף והחשוב של העלילה. הילית וולברג מלכת דרמה

נתחיל דווקא בשורה התחתונה: "תמרות עשן" שעלתה אמש בהוט 3 בהחלט שווה את הצפייה שלכם. היא נראית ומופקת היטב; היא מתהדרת בקאסט מרשים; אפרת בן צור משובחת בתפקיד השוטרת א-לה סקאלי, שי אביבי מבריק כהרגלו, צחי גראד מקפיד כל כך על ההגייה הקיבוצניקית ויושב בול בתפקיד הצ'יף של המשטרה ומבטנו נישא אל יורם טולדנו – הכוכב הבא של הדרמות הישראליות. יותר מכל אלו, יש לנו בידיים עוד סדרה ראויה שלא עוסקת ב"מצב", לפחות לא בדרכים הבנאליות. גם לא ביחסי חילונים-דתיים, ערבים-יהודים, בחורות-בחורים-בחורים. לא כקונספט מוביל. הקונספט פורץ הדרך הוא דווקא בסיפור, על פיו 37 תושבי חברי קיבוץ "תמרות עשן" נעלמו באופן מסתורי וחברי היישובים הסמוכים מנסים למצוא תשובה, כל אחד ומניעיו, תוך שהם מתמודדים עם שרשרת האירועים שפוקדים אותם בעקבות ההיעלמות.

במובן הזה, "תמרות עשן" היא אמריקה. הצילום – אמריקה. המשחק – אמריקה. לעזאזל, אפילו הנוף של רמת הגולן נראה אמריקה. הפתיחה שלה היא מעין שילוב של "דם אמיתי" (המשודרת אצלנו ב-yes) לבין "יריחו" (המשודרת מהתחלה ב-HOT Zone החדש). הסדרה עצמה היא תערובת של "תיקים באפילה" פוגשת את "אבודים" פוגשת את "אדמה משוגעת" - קיבוץ מבודד, מנטליות אחרת ותעלומות על רקע נופים, או דווקא נופים על רקע תעלומות – וכאן בדיוק מתחילה הבעיה.

אופי זו המצאה של מכוערות

נדמה שבהפקה הראשונה בישראל המצטלמת ומשודרת בטכנולוגיית ה-HD, ההתלהבות מהקדמה באה על חשבון העלילה. מרבית הפרק הראשון (וגם את השני בדקנו) עטוף בצילומי נופים מרהיבים שתופסים מעט יותר ממה שמצריכה העלילה, מה שנראה כמו אוננות אינסופית על יופיו של הגולן הפוגעת באופן ישיר בסיפור ובמימד הדרמה שנאבד. אותה דרמה בפרק הראשון, מסתתרת מאחורי אקספוזיציה אינסופית נטולת פרטים, ועד לסופו – הרגע בו דמותה של בן צור מצטטת את המשך הפסוק מספר יואל - לא סומרת ולו שערה קטנה בגוף. לזכות היוצרים (נח סטולמן ועודד דוידוף) יאמר שזהו רק הפרק הראשון, אך בשני – על אף שיפור ניכר – נדמה שהטעות חוזרת על עצמה ובמקום לסיים אותו בדרמה של 3 דקות לפני סוף הפרק (לא נגלה כדי לא להרוס), הוא מסתיים 3 דקות מרוחות אחרי בקטע שלא תורם ולא מספק מידע רלוונטי לצופה.

"תמרות עשן" תופסת את הסקרנות, אבל אוחזת בה אחיזה רפה. אם ב"אבודים" האמריקאית מספקים לנו פרטי מידע ופותחים לנו על חשבונם עוד 7 תיאוריות ושאלות חדשות, ב"תמרות" נותנים לנו אולי רמז אחד על פרק שלם, גם הוא לא מידע מוצק וברור. "תמרות" מפתה את חוש הסקרנות שלנו, אבל לא מפנקת אותנו ב"קליף האנגר" אמיתי. כמו תסמונת הילדה היפה שלא טרחה לפתח אופי, כך פרקיה הראשונים של "תמרות עשן". היופי שלה יחזיק לה עוד 3-4 פרקים, אבל מתישהו היא תצטרך להוכיח שיש בה מעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • תמרות עשן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully