וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובוס הזהב ל"ואלס עם באשיר"

12.1.2009 / 4:10

ארי פולמן חוזר הביתה עם גלובוס הזהב על הסרט הזר הטוב ביותר. גם הית' לדג'ר המנוח זכה לכבוד על תפקידו כג'וקר ב"האביר האפל"

וידאו: רויטרס
עריכה: בת גולן

ארי פולמן, זכה הלילה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בטקס גלובוס הזהב בהוליווד, עבור סרטו "ואלס עם באשיר". פולמן הודה לצוות שלו ולאשתו והקדיש את הפרס לתינוקות שנולדו לחברי הצוות במהלך ארבע השנים בהם עבדו על הסרט. "אני מקווה שיום אחד הם יסתכלו על הסרט הזה והמלחמה הזאת תראה להם כמו משחק וידאו עתיק שאין לו כל קשר אליהם", אמר פולמן בנאום הזכייה שלו. הזכיה בגלובוס הזהב ידועה כזינוק פתיחה לקראת טקס פרסי האוסקר (אם כי בשנים האחרונות הטקס לא מנבא את הזכיות במדויק). לארי פולמן מצפה עוד דרך ארוכה של מועמדויות וזכיות פוטנציאליות בטקס ה-SAG, באוסקר של האנימציה, ה"אנני" וכמובן בטקס הנחשב שיתקיים בפברואר.

דוד פולונסקי, המאייר הראשי של הסרט, ענה לוואלה! תרבות כשהוא צרוד ותשוש: "זה היה לילה קשה. אני מאחל לכולנו לילות קשים כאלו. היינו ב'מנזר' כל הלילה, צרחנו ואין לי מושג כמה שמפניה שתינו. צרחנו כמו במשחקים של מכבי חיפה"

לאן ממשיכים מכאן?

"מקווים לעוד אחד כזה. אני לא מבין מה קטע באוסקר עם הדוקומנטרי (ואלס עם באשיר לא הורשה להתחרות בקטגוריה הדוקומנטרית באוסקר), אבל אני כן מחזיק אצבעות שניכנס לתחרות בקטגורית הסרט הזר והאנימציה ומה שיהיה יהיה"

טוב, לשם ארי כבר לא יוכל לנסוע לבד.

"ככה זה. בקאן היינו ביחד כולנו, בגלובוס הזהב יש רק שני כיסאות. באוסקר כבר לא תהיה להם ברירה, הם יצטרכו לקבל את כולנו"

זוכים גדולים נוספים

הזכייה הראשונה של הערב שייכת לקייט ווינסלט, שהיתה מועמדת 5 פעמים עד כה, אך טרם זכתה. הלילה היא לקחה את פרס שחקנית המשנה על תפקידה בסרט "נער קריאה" ובהמשך הלילה זכתה לכבוד בשנית, הפעם בקטגורית השחקנית הראשית הטובה ביותר על תפקידה בסרט "חלון פנורמי".

בקטגוריה הגברית של פרס שחקן המשנה זכה, די כצפוי, השחקן המנוח הית' לדג'ר, על תפקידו כג'וקר ב"האביר האפל" מסדרת סרטי באטמן. מי שקיבל את הפרס בשמו של לדג'ר היה הבמאי כריסטופר נולן שציין את הפער שנפער בעתיד תעשיית הקולנוע עם מותו של לדג'ר, אך גם את ההיסטוריה הנפלאה של הקריירה שלו, שלא תשכח. לדג'ר זכה לתשואות בעמידה מהנוכחים באולם, ביניהם רוברט דאוני ג'וניור וטום קרוז, שהיו מועמדים עמו באותה הקטגוריה.

גם למיקי רורק היתה סיבה טובה לחגוג את זכייתו בפרס לשחקן הראשי בסרט דרמה, בעיקר כי הצהיר לא אחת שזהו הקאמבק שלו בתעשייה אחרי שכמעט הרס לעצמו את הקריירה בהתמכרות לסמים ובשלל שערוריות.

סרט הדרמה הטוב ביותר ואחד המנצחים הגדולים של הערב הוא "נער החידות ממומביי" של הבמאי דני בויל שגם זכה הלילה בפרס הבימוי והסרט הקומי הטוב ביותר הוא "ויקי כריסטינה ברצלונה" בבימויו של וודי אלן.

באגף הטלוויזיה, הצלחה יחידה ל"בטיפול" האמריקאית נרשמה, כשגבריאל ביירן זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה. אנה פקווין, זכתה בקטגוריה הנשית על תפקידה ב"דם אמיתי". שתי הסדרות הללו משודרות ברשת הכבלים HBO שרשמה לעצמה רוב מרשים של זכיות הלילה, רובן על המיני-סדרה, "ג'ון אדאמס".

גם NBC יכולה לרשום הישג. "רוק 30" של טינה פיי היא הסדרה הקומית הטובה ביותר ואלק בולדווין המשחק בה הוא השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרה קומית. טינה פיי, יוצרת הסדרה, זכתה גם בפרס על תפקידה ויצאה נגד כל המשמיצים באתרי האינטרנט שכותבים דברים "לא כל כך נחמדים" עליה.

בטקס גלובוס הזהב ה-66 שנערך הלילה בהוליווד, מעניק תא הכתבים הזרים בהוליווד את הפרס למצוינות בטלוויזיה ובקולנוע. הבמאי סטיבן שפילברג קיבל השנה כבוד והוקרה על פועלו בתעשיית הקולנוע עד כה. את הפרס העניק לו עמיתו למקצוע, הבמאי מרטין סקורסזה.

כל הזוכים בקולנוע

* שחקנית משנה בסרט: קייט ווינסלט ("נער קריאה")

* שחקן משנה בסרט: הית' לדג'ר ("האביר האפל")

* שחקנית ראשית בסרט קומי/מיוזיקל: סאלי הוקינס ("חופשיה ומאושרת")

* שחקן ראשי בסרט קומי/מיוזיקל: קולין פארל ("ברוז'")

* שחקנית ראשית בסרט דרמה: קייט ווינסלט ("חלון פנורמי")

* שחקן ראשי בסרט דרמה: מיקי רורק ("המתאבק")

* סרט האנימציה הטוב ביותר: "וול-E"

* התסריט הטוב ביותר: "נער החידות ממומביי" של סיימון בופרוי

* הבמאי הטוב ביותר: דני בויל ("נער החידות ממומביי")

* הסרט הקומי/מיוזיקל הטוב ביותר: "ויקי כריסטינה ברצלונה".

* סרט הדרמה הטוב ביותר: "נער החידות ממומביי".

כל הזוכים בטלוויזיה

* שחקן משנה בסדרת טלוויזיה, מיני סדרה או סרט לטלוויזיה: טום ווילקינסון ("ג'ון אדאמס")

* שחקנית משנה בסדרת טלוויזיה, מיני סדרה או סרט לטלוויזיה: לורה דרן ("Recount")

* שחקן ראשי בסדרת דרמה: גבריאל ביירן ("בטיפול")

* שחקנית ראשית בסדרת דרמה: אנה פקווין ("דם אמיתי")

* שחקן ראשי במיני סדרה או סרט טלוויזיה: פול ג'יאמטי ("ג'ון אדאמס")

* שחקנית ראשית במיני סדרה או סרט טלוויזיה: לורה ליני ("ג'ון אדאמס")

* שחקן ראשי בסדרה קומית: אלק בולדווין ("רוק 30")

* שחקנית ראשית בסדרה קומית: טינה פיי ("רוק 30")

* מיני סדרה או סרט לטלוויזיה: ג'ון אדאמס

* הסדרה הקומית הטובה ביותר: "רוק 30"

* סדרת הדרמה הטובה ביותר: "הגברים של שדרות מדיסון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully