וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: מוטי ביקובסקי - "הגשם הראשון"

עינב שיף

13.1.2009 / 10:53

האיש שעיצב את צליל הגיטרה של אביתר בנאי ועמיר לב עם סינגל בכורה מאלבום סולו ראשון

יח"צ - חד פעמי

מוטי ביקובסקי – "הגשם הראשון"

מחוץ למוזיקה, מוטי ביקובסקי אף פעם לא היה איש של מילים גדולות: כשעבד לצדם של עמיר לב, אביתר בנאי וערן צור הוא נתן לגיטרה שלו לדבר, אותו צליל סלייד כל כך מזוהה וייחודי. כסולן להקת מים, שלמרות שהייתה פעילה כמעט 10 שנים לא הוציאה אלבום, ביקובסקי לא הצליח להתפרץ ברעש, רק כשהוא, גידי רז, שגיא צורף ומוטי מזרחי (איזה סופר גרופ!) פירקו חומות של דיסטורשנים.

גם לרגל הסינגל הראשון מאלבום הסולו שלו, "הגשם הראשון", ביקובסקי לא נותן למילים לשטוף. "לא התאכזבתי כשמים התפרקה", הוא אומר, "החגיגה נגמרה". וזהו, אין הרבה מעבר. "אני הולך קדימה, במהירות", הוא מספר, "אני מפוצץ מעשיית מוזיקה, זה ממלא אותי". כששומעים שוב את אותה הגיטרה, אחת המשובחות שידע הרוק הישראלי בעשר השנים האחרונות, אפשר להסתפק בכך. מי ששמע את "פעם בחיים" של עמיר לב ומיד אחריו את "עומד על נייר" של אביתר בנאי יודע, שגם הם הבינו את זה. "כשאתה מנגן גיטרה", הוא אומר. "אתה הופך אוטומטית לחלק מהעיבוד. השפעתי על אביתר? אביתר מושפע מעמיר, עמיר מושפע מערן צור, שמושפע מאביתר בנאי. זה מקום קטן, כולם משפיעים על כולם".

האלבום יהיה מוכן ליציאה בסוף פברואר. למי שהכיר את מים, קשה להאמין שעבר כל כך הרבה זמן מבלי שהקול של ביקובסקי לא נשמע כל כך הרבה זמן, בוודאי מאז יצאו "אנחנו שטים" ו"הכל עובר" הנפלאים של מים, שכאמור לא הבשילו לתקליט. ביקובסקי מבטיח שההמתנה נגמרה. "אני לא מהמוזיקאים ש'עובדים על חומרים', הוא צוחק. "אני תמיד עובד על החומרים, לכן אני מתכונן כבר לאלבום הבא".

***

מוטי ביקובסקי יופיע בתאריכים הבאים:

14.1 בית זית

16.1 מושב כליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully