וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לאוסקר

22.1.2009 / 15:57

חוץ מארי פולמן, יש עוד מועמדים לטקס פרסי האקדמיה. הית' לדג'ר קיבל את הכבוד גם הפעם, ביום השנה למותו

אחרי חודשיים של חלוקות פרסים קולנועיים חשובים יותר ופחות הגיעו היום המועמדויות החשובות באמת - המועמדויות לאוסקר.
מלבד "ואלס עם באשיר" הישראלי שמועמד לקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר נספרו גם 13 מועמדויות ל"המקרה המופלא של בנג'מין באטן", 10 לנער החידות ממומביי, 8 ל"מילק", 8 ל"האביר האפל" 5 ל"ספק" ו- 5 ל"פרוסט / ניקסון".

קייט ווינסלט שזכתה ב-2 פרסי גלובוס הזהב, על תפקידיה ב"חלון פנורמי" וב"נער קריאה", מועמדת שוב בקטגורית השחקנית הראשית, אך על תפקידה ב"נער קריאה" (שבגלובוס הזהב הוגדר כתפקיד משנה). ווינסלט מועמדת לצד אן הת'אווי, אנג'לינה ג'ולי ומליסה לואי שלא צפויות לקבל את הפסלון, אך גם בחברת מריל סטריפ שהיתה מועמדת 14 פעמים לאוסקר וזכתה רק פעמיים.

בקטגורית השחקן הראשי מועמד מיקי רורק על "המתאבק", תפקיד שזיכה אותו גם בגלובוס הזהב. המתחרה הגדול שלו הוא שון פן, המשחק את הארווי מילק ההומוסקסואל הראשון שנבחר לתפקיד ציבורי. לצדם גם בראד פיט, פרנק לנגלה וריצ'רד ג'נקינס שלא צפויים לחזור הביתה עם פסל.

הית' לדג'ר שזכה לאחר מותו בגלובוס הזהב, מועמד בשנית בקטגורית שחקן המשנה. היום זהו יום השנה למותו של לדג'ר, שמועמד בקטגוריה לצד תותחים כבדים כמו פיליפ סימור הופמן, רוברט דאוני ג'וניור, ג'וש ברולין ומייקל שנון.

המועמדים לסרט הטוב ביותר

"המקרה המופלא של בנג'מין באטן" של דיוויד פינצ'ר, "פרוסט/ניקסון" של רון הווארד, "מילק" של גאס ואן סנט, "נער קריאה" של סטיבן דלדרי ו"נער החידות ממומביי" של דני בויל.

המועמדים לפרס השחקן והשחקנית הטובה ביותר

שחקן: פרנק לנגלה ("פרוסט/ ניקסון"), שון פן ("מילק"), בראד פיט ("המקרה המופלא"), מיקי רורק ("המתאבק") וריצ'רד ג'נקינס ("האורח")

שחקנית: אן הת'אווי ("רייצ'ל מתחתנת"), אנג'לינה ג'ולי ("ההחלפה"), מליסה ליאו ("Frozen River"), מריל סטריפ ("ספק") וקייט ווינסלט ("נער קריאה").

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שחקנית משנה

איימי אדאמס ("ספק"), פנלופה קרוז ("ויקי כריסטינה ברצלונה"), ויולה דייויס ("ספק"), טראג'י פ. הנסון ("המקרה המופלא של בנג'מין באטן") ומריסה טומיי ("המתאבק").

שחקן משנה

ג'וש ברולין ("מילק"), רוברט דאוני ג'וניור ("רעם טרופי"), פיליפ סימור הופמן ("ספק"), הית' לדג'ר ("האביר האפל") ומייקל שנון ("חלון פנורמי")

הבמאי הטוב ביותר

דני בויל ("נער החידות ממומביי"), סטיבן דלדרי ("נער קריאה"), דיוויד פינצ'ר ("המקרה המופלא של בנג'מין באטן"), רון הווארד ("פרוסט ניקסון") וגאס ואן סנט ("מילק")

התסריט הטוב ביותר

"מילק", "Frozen River", "חופשייה ומאושרת", "ברוז'", "וול-E".

התסריט המעובד הטוב ביותר

"נער החידות ממומביי", "נער קריאה", "פרוסט/ניקסון", "ספק", "המקרה המופלא של בנג'מין באטן".

טקס האוסקר יועבר בשידור חי ב-22 בפברואר בכבלים ובלווין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully