וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התזמורת האנדלוסית - המאבק הופך לאלים

עינב שיף

25.1.2009 / 16:50

המאבק בין התזמורת האנדלוסית להנהלה מקבל תפנית אלימה. אחד המתבצרים טוען כי נפגע בגבו מתקיפה של איש תחזוקה

מאבקה של התזמורת האנדלוסית, עליו דיווחנו הבוקר, תפס תפנית אלימה לפני זמן קצר, כשיושב ראש איגוד האמנים בהסתדרות, דוד גלנוס, הוכה והובהל לבית החולים "איכילוב" כשהוא סובל מפציעות בגב ובאגן. על פי גלנוס, סמנכ"ל התזמורת האנדלוסית מיקי בן עזרי הגיע לבית התזמורת האנדלוסית שבאשדוד עם אדם לא מזוהה אשר תקף את גלנוס. "התחלנו בשביתה היום בבוקר והיינו במשרדים של התזמורת באשדוד והכל היה בסדר", מספר גלנוס לוואלה! תרבות, "התקיים קונצרט מחאה במקום, כשבאיזשהו שלב המנכ"ל והסמנכ"ל רצו להיכנס בכוח לבניין ואנחנו סירבנו. הסמנכ"ל הגיע עם אדם שאני לא מכיר ואיך שהוא הגיע הוא דחף בכל הכוח, כשאנחנו רק ישבנו באותו מקום, מבלי להתנגד בכוח. הוא איים ואמר שהוא יזרוק אותנו מהחלון, דחף אותי, נפלתי לא טוב אחורנית ועכשיו אני מחכה לצילומים. המשטרה לקחה את הבריון לחקירה ולקחה ממני פרטים".

ממשרדו של עופר שטרית, מנהל יחסי הציבור של הנהלת התזמורת נמסר כי "הנהלת התזמורת האנדלוסית הישראלית מכחישה מכל וכל כי פקיד הסתדרות מתל-אביב הוכה על-ידי מי מאנשי התזמורת האנדלוסית באשדוד, והיא רואה בהתנהגותו של אותו פקיד פרובוקציה נוספת שלו. על פי עדויות של אנשים שנכחו במקום, חסם הפקיד את דרכו של איש התחזוקה של מרכז מונארט, שרצה בסך-הכל להיכנס למשרדי המרכז, וכאשר איש התחזוקה ניסה לעקוף אותו ולחלוף על-פניו, החל לפתע הפקיד ב'הצגה' מיוחדת אותה ערך לנוכחים, תוך שהוא קורא להם 'תצלמו, תצלמו'. ברצוננו להדגיש כי לאותו איש אחזקה אין כל קשר עם התזמורת האנדלוסית הישראלית, והוא עובד מרכז מונארט – מה שמעיד על איבוד עשתונות מוחלט מצד אותו פקיד ההסתדרות. הנהלת התזמורת האנדלוסית הישראלית רק יכולה להצטער שאדם שאמור להיות אמון על ייצוג עובדים במו"מ כל-כך רגיש, בוחר לעסוק בפרובוקציות מיותרות, במקום להביא ברצינות ובמקצועיות את טענות הנגנים אותם הוא אמור לייצג".

"זה שקר וכזב", אומר בתגובה גלנוס. "אני בכלל לא מכיר את הבן אדם. בהחלט קראתי לאנשים שהיו במקום לצלם, כדי שיראו מה הם עושים כדי לשבור את המאבק שלנו".

כפי שדווח הבוקר, לפני מספר שעות החלו חברי התזמורת האנדלוסית בשביתה, במסגרתה מתבצרים הנגנים בבניין התזמורת ומונעים את כניסתם של חברי ההנהלה. השביתה הביאה לביטולו של קונצרט שתוכנן להערב, כשהעובדים מוחים על הבדלי השכר המשמעותיים בתזמורת והתנהגותה הכוחנית של ההנהלה, הכוללת איומי פיטורים והתנכלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully