וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי התזמורת האנדלוסית מפוטרים

עינב שיף

28.1.2009 / 2:09

בישיבת חירום של הנהלת העמותה של התזמורת האנדלוסית הוחלט להפסיק את פעילותה של התזמורת ולפטר את כל עובדיה ונגניה

המאבק בין עובדי ונגני התזמורת האנדלוסית נגד הנהלת התזמורת תופס תפנית קיצונית. בדיון חירום שנערך הלילה, החליטה האסיפה הכללית של העמותה המנהלת של התזמורת להפסיק לחלוטין את פעילות התזמורת, כולל פיטוריהם של כלל העובדים והנגנים השובתים. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 14 נגד 1, התקבלה "לאור ההידרדרות ביחסי העבודה בתזמורת ועל-רקע סירובם של ראשי ועד הנגנים ואנשי ההסתדרות בתל-אביב שתומכים בהם, לנהל מו"מ עם הנהלת החברה במטרה להביא לסיום סכסוך העבודה", כפי שנמסר מהנהלת התזמורת.

מוטי מלכה, מנכ"ל התזמורת, מסר בהודעה כי "צר לי מאוד על-כך שההסתדרות בתל אביב הצליחה להוביל לאיבוד פרנסתם של 50 עובדים, מרביתם מועסקים במשרה מלאה עם משכורות נאות ביותר, וחלקן אף גבוהות, וגם צר לי שאותה הסתדרות סירבה להגדלה משמעותית בשכרם ובהיקף משרתם של חלק מהנגנים שעבדו במשרה חלקית. ההסתדרות 'זכתה' לפרסום על גבם של עובדי התזמורת האנדלוסית, במחיר היקר של איבוד מקור פרנסתם".

עוד מסר מלכה כי מדובר ביום הקשה ביותר עבורו מאז הקמת התזמורת. "היום הכאב הוא חד מתמיד", אמר, "במיוחד על רקע זה שקומץ אנשים בעלי יצר הרס עצמי מפותח, מבעלי השכר הגבוה בתזמורת, הקימו את ועד העובדים של התזמורת בעיקר כדי לדאוג לעצמם". מהנהלת התזמורת נמסר שבדיון החירום עסקו גם בשאלת כספם של מנויי התזמורת, נוכח הפסקת פעילותה. "אנו מתחייבים לטפל בסוגייה החשובה הזו במלוא הרצינות והאחריות", מסר בנושא יושב ראש התזמורת, מיכאל בן ישי.

"אני לא מבסוט מההתנהלות הזו", אמר יושב ראש ועד העובדים של התזמורת, תום כהן. "מהצעדים שלהם בחודשים האחרונים ישנה הרגשה שהם רוצים לסגור את התזמורת. אך אני שומע על הצעדים האלו לראשונה מהתקשורת, אני לא כל כך יודע איך להגיב".

מלשכת דובר ההסתדרות נמסר כי "כל עוד אף אחד לא קיבל מכתב פיטורים, הדבר כאילו לא קיים מבחינתנו. כשנקבל מכתבי פיטורים נדע איך להגיב".

על פי הנהלת התזמורת האנדלוסית, מכתבי הפיטורים יימסרו בימים הקרובים.

החרפת המאבק

המאבק בין עובדי התזמורת והנגנים נגד ההנהלה הסלים ביום א', לאחר פיצוץ המשא ומתן בין הצדדים ביום ה' שעבר. נגני התזמורת ועובדיה התבצרו בבניין התזמורת באשדוד, כשלאחר מכן הוכה יושב ראש איגוד האמנים בהסתדרות, דוד גלנוס. אמש קיימו הנגנים הפגנה וקונצרט מחאה בשוק הכרמל בתל אביב, כשקראו קריאות כגון "די לניצול" והודיעו על ביטול קונצרט נוסף שתוכנן להתקיים בבאר שבע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully