וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד הבמאים בחר בארי פולמן

עינב שיף

1.2.2009 / 9:00

במאי "ואלס עם באשיר" זכה בקטגורית הסרט הדוקומנטרי על עבודתו מטעם איגוד הבמאים האמריקאים. דני בויל זכה על "נער החידות ממומביי" ועשה צעד נוסף בדרך אל האוסקר

ארי פולמן, במאי "ואלס עם באשיר", זכה הלילה (שעון לוס אנג'לס) בפרס איגוד הבמאים האמריקאי (DGA). פולמן, שהיה מועמד בקטגורית "הבמאי הטוב ביותר בסרט דוקומנטרי" גבר על גונזלו אריחון (Stranded: I've Come From a Plane That Crashed on the Mountains"), אליזבת' פראנסוורת' ופטריסיו לנפרנקו (The Jude and the General), פיטר גילברט וסטיב ג'יימס (" At the Death House Door") וג'יימס מארש ("Man on Wire"), אשר נחשב למועמד המוביל לזכייה בקטגוריה לסרט האוסקר הטוב ביותר, קטגוריה בה נפסל "ואלס עם באשיר" מהתמודדות, כיוון שלא הוקרן בתאריך המתבקש על פי התקנון.

עבור פולמן וסרטו, זוהי זכייה יוקרתית נוספת, לאחר שכבר זכה להישג בפרס "הסרט הזר הטוב ביותר" בטקס פרסי "גלובוס הזהב" והמועמדות לפרס האוסקר באותה קטגוריה. החודש ממתינים לפולמן גם פרסי גילדת הכותבים, האוסקר הבריטי ופרסים נוספים בהם הוא מועמד בקטגוריות שונות.

פולמן, שנמצא כרגע עם בתו בבית החולים, מסר הבוקר לוואלה! תרבות: "אני כבר שבוע במחלקת ילדים ב' עם הבת המהממת שלי ליבי. הוליווד נראית לי מכאן כמו אימאז' הזייתי מסיפור מדע בדיוני של סטניסלב לם".

הזוכה הגדול

הזוכה הגדול של הערב הוא דני בויל, במאי "נער החידות ממומביי" שזכה בפרס "הבמאי הטוב ביותר" בטקס הנחשב למנבא כמעט וודאי של הבמאי הזוכה בפרס האוסקר ואף בקטגורית הסרט הטוב ביותר. בויל גבר כצפוי על מתחריו באוסקר דיוויד פינצ'ר ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"), רון האוורד ("פרוסט/ניקסון"), גאס ואן סנט ("מילק") והבמאי היחיד שלא זכה למועמדות באוסקר, כריסטופר נולאן, במאי הסרט "האביר האפל".

זוכים בולטים נוספים הם פול פייג, עבור בימוי פרק בסדרה "המשרד". פייג גבר על שני פרקים של "רוק 30", הזוכה הגדולה בקרב סדרות הקומדיה עד כה ועל פרקים של "הפמליה" ו"העשב של השכן". בנוסף, הבמאי דן אטיאס זכה בפרס הבימוי הטוב ביותר לסדרת דרמה על עבודתו בפרק בסדרת המשטרה "הסמויה". ברנט גאטס זכה בפרס על בימוי טקס הפתיחה של פסטיבל בייג'ינג, טוני קרול זכה בפרס בימוי הריאליטי על עבודתו ב"הטופ מודל הבאה". דיוויד פינצ'ר ספג מכה נוספת כשגם בקטגורית "במאי הפרסומות הטוב ביותר" הפסיד לפיטר טווייטס

מנבא אוסקר באחוזים גבוהים

טקס פרסי איגוד הבמאים האמריקאי (DGA) נערך הלילה בפעם ה-61 ונחשב למנבא אוסקר ודאי בקטגורית "הבמאי הטוב ביותר" ואף לקטגורית "הסרט הטוב ביותר" לסרט אותו ביים הבמאי הזוכה. ב-13 השנים האחרונות רק שלושה במאים (רון האוורד – "אפולו 13", אנג לי – "נמר דרקון" ורוב מארשל – "שיקגו") זכו בפרס איגוד הבמאים אך לא באוסקר, כשבסך כל שנות קיומו של הפרס רק 6 במאים זכו בפרס האיגוד אך לא בפרס האוסקר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully