וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לפרס התיאטרון

24.2.2009 / 14:00

על תואר הצגת השנה יתחרו "אנדה" של בית לסין, "החגיגה" ו"הנפש הטובה מסצ'ואן" של הקאמרי ו"שונאים. סיפור אהבה" של תיאטרון גשר. גילי בן אוזיליו זכתה למועמדות לאחר מותה

הוכרזו המועמדים לפרס התיאטרון הישראלי הבוקר, לקראת הטקס שיתקיים ב-3 באפריל בתיאטרון באר שבע, אז יוכרזו הזוכים המאושרים. פרס התיאטרון הישראלי הוקם לפני 14 שנה במטרה לחשוף את הקהל ליצירה התיאטרונית בישראל.

השנה נערך הטקס בסימן הצדעה לדרום, שתושביו נאלצו להתמודד עם התוצאות של המלחמה וההשלכות על התרבות באיזור.

120 חברי האקדמיה לתיאטרון צפו בכל ההצגות שהגישו מועמדות והצביעו עבור המועמדויות בקטגוריות השונות. התיאטרון הקאמרי מוביל את הרשימה עם 31 מועמדויות. הבימה עם 13, תיאטרון בית לסין עם 12 וגשר עם 10 מועמדויות. בנוסף, זכתה השחקנית גילי בן אוזיליו ז"ל למועמדות לאחר מותה, בקטגורית "השחקנית הטובה ביותר בתפקיד ראשי", על משחקה בהצגה "ירמה" של אנסמבל הרצליה. זו הפעם הראשונה בה שחקן או שחקנית זוכים למועמדות לאחר מותם. בן אוזיליו הלכה לעולמה בגיל 45 בחודש ינואר האחרון, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

המועמדויות נספרו על ידי חבר השופטים בראשות השופט בדימוס שלי טימן, שהציג את המועמדים במסיבת עיתונאים שנערכה בתיאטרון הקאמרי.

במהלך הצגת הדברים, אמר טימן כי "לא כל חברי האקדמיה מילאו את תפקידם נאמנה ולא הלכו לכל ההצגות". הדברים עוררו וויכוח במקום, כשחבר האקדמיה עמוס אורן התקומם כנגד פעילותם של חברים באקדמיה ואמר כי "יש לשנות את השיטה". טימן עצמו יצא כנגד מספר ההצגות שאנשי אקדמיה "נאלצים" לצפות בהם בשבוע. "לפעמים אינך זוכר מה ראית", אמר השופט בדימוס והציע לחלק את טפסי הביקורת של אנשי האקדמיה לאחר כל הצגה אליה הם מוזמנים. מנכ"לית תיאטרון בית לסין, ציפי פינס ציינה כי הסיבה לאי הסדירות בעבודת האקדמיה מקורה בהיותם של החברים אנשי ציבור ולא אנשי תעשייה כמו יוצרים ושחקנים שמסרבים לקחת חלק באקדמיה.

והמועמדים הם

* הצגת השנה: "אנדה" (בית לסין), "החגיגה" (הקאמרי והבימה), "הנפש הטובה מסצ'ואן" (התיאטרון הקאמרי), "שונאים. סיפור אהבה" (גשר).

* שחקן השנה: איתי טיראן ("החגיגה"), דורון תבורי ("אקווס"), יצחק חזקיה ("אמדאוס"), נתן דטנר ("כנר על הגג").

* שחקנית השנה: "אולה שור סלקטר" ("הנפש הטובה מסצ'ואן"), גילה אלמגור ("אוגוסט: מחוז אוסייג'"), גילי בן אוזיליו ז"ל ("ירמה"), קרן צור ("אנדה").

* שחקן משנה: איתי טיראן ("אמדאוס"), אלכס סנדרוביץ ("הלילה ה-12), דרור קרן ("הנפש הטובה מסצ'ואן"), עודד תאומי ("החגיגה").

* שחקנית משנה: אסנת פישמן ("משוגעת"), חני פירסטנברג ("אמדאוס"), "ליליאן ברטו" ("אוגוסט: מחוז אוסייג'"), מיקי פלג רוטשטיין ("משוגעת").

* הקומדיה של השנה: "אלוהי הקטל" (בית לסין), "הזוג המוזר" (הבימה), "הלילה ה-12" (גשר), "שמו הולך לפניו" (תיאטרון חיפה ותיאטרון הקאמרי).

* הצגת הבידור של השנה: "ברודווי פינת פרישמן" (בית לסין), "יהורם גאון – בכל הכבוד" (צח-כרמלי הפקות), "מיקי קם-רגל פה רגל שם" (ציפי מייזלר הפקות), "שירת העצבים" (צוותא")

* מחזמר השנה: "אוליבר" (קרן אור הפקות), "הקוסם מלובלין" (תיאטרון היידישפיל), "כנר על הגג" (הקאמרי), "מייק" (בית לסין).

*מחזאי השנה: הלל מיטלפונקט ("אנדה"), מיכאל גורביץ ("אהובת הדרקון"), ענת גוב ("אוי אלוהים") רועי חן ויבגני אריה ("שונאים. סיפור אהבה").

* במאי השנה: אודי בן משה ("הנפש הטובה מסצ'ואן"), אילן רונן ("אוגוסט: מחוז אוסייג'"), חנן שניר ("החגיגה"), יבגני אריה ("שונאים. סיפור אהבה"), מיכאל גורביץ ("אהובת הדרקון")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully