וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ארי: "לבחון הופעת עוואד באירוויזיון"

פנחס וולף ועינב שיף

5.3.2009 / 9:24

הח"כ הטרי מהאיחוד הלאומי טוען כי הזמרת שנבחרה לייצג את ישראל בתחרות הזמר "מתכחשת לכך שישראל היא מדינת העם היהודי"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) פנה להנהלת רשות השידור, בבקשה לשקול מחדש את שיבוצה של הזמרת מירה עוואד כנציגת ישראל באירוויזיון. לפני שלושה ימים נקבע כי עוואד והזמרת אחינועם ניני ישירו בתחרות הזמר שתתקיים בחודש מאי במוסקבה את השיר "בעינייך".

במכתב ששלח לרשות השידור, ציטט ח"כ בן ארי דברים שאמרה עוואד, שלטענתו מהווים חוסר הזדהות עם מדינת ישראל. באחד הציטוטים שמביא בן ארי, אומרת עוואד כי "אם ינגנו את ההמנון, אהיה מאוד עצובה ונבוכה. יהיה לי מאוד קשה ואפילו אזיל דמעות, כי המוט ברור. הדגל, ההמנון והמדינה כולם סמלים יהודיים וישראל לצערי אינה מדינת כל אזרחיה".

בציטוט אחר מפי עוואד שמופיע במכתב נאמר כי "בתוך תוכי, אני לא מרגישה שהמדינה מייצגת את מי שאני, כי זאת מדינה יהודית בהוויתה ואני לא". בעקבות הציטוטים כתב בן ארי לרשות השידור: "כאשר מי שאמורה לייצג את המדינה מעידה על עצמה שהתפקיד שהוטל עליה, יש בו לגרום לה למבוכה והיא אינה רואה עצמה כמייצגת את ההמנון הלאומי, או הדגל הלאומי שלנו ואף מתכחשת לכך שמדינת ישראל היא מדינת העם היהודי".

בן ארי הוסיף כי "יש בכך כדי לבדוק שוב האם הגברת מתאימה לייצג אותנו במעמד זה. אני מבקש מכם לפטור את הגברת ממבוכתה ולשקול חלופה ראויה יותר לייצג את הציבור בישראל. לא חסרים אמנים יוצאי צבא, שהדגל הלאומי הוא דגלם וההמנון הלאומי הוא המנונם והם יוכלו לייצג את הציבור בישראל בנאמנות ובגאווה ולא חלילה במבוכה. אף מדינה לא היתה מרשה לעצמה לשלוח אמן שייחסו להמנונה ולדגלה הוא יחס של בוז וניכור".

לינדה בר, דוברת רשות השידור, מסרה בתגובה לדבריו של בן ארי כי "אחינועם ניני ומירה עוואד, העובדות ביחד מזה תקופה ארוכה נבחרו ע"י ועדה ציבורית וועדה מקצועית של אנשי תוכן מוסיקלי בעיקר בשל כישרונן, יכולתן הווקלית, והמוניטין הרב שצברו כאמניות ישראליות המצליחות גם בחו"ל. האירוויזיון אינו ומעולם לא היה אירוע פוליטי אלא אירוע תרבותי שמטרתו לייצר דיאלוג מוסיקלי בין המדינות השונות הנוטלות בו חלק".

עופר פסנזון, מנהלן של אחינועם ניני ומירה עווד, אמר כי "כולנו שמחים וגאים לייצג את ישראל בתחרות האירוויזיון. אחינועם, גיל ומירה נמצאים כרגע בהופעות באירופה וחוזרים לישראל ב-10 במרץ. נשמח אז להגיב לכל השאלות, הטענות וכו'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully