וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטים ישראלים מועמדים לפרסים בפסטיבל סן פרנסיסקו

עינב שיף

1.4.2009 / 9:38

"Z32" של אבי מוגרבי, "האגם" של בועז לביא ו"ליבו של עמוס קליין" מועמדים לפרס "שער הזהב" בפסטיבל היוקרתי

“Z32", סרטו התיעודי של אבי מוגרבי מועמד לפרס "שער הזהב" בפסטיבל סן פרנסיסקו היוקרתי, שייערך בעיר בפעם ה-52. הפסטיבל נחשב לפסטיבל הסרטים האמריקאי הוותיק ביותר, המקרין בכל שנה למעלה מ- 150 סרטים מ- 50 מדינות שונות. סרטו של מוגרבי הוכנס לקטגוריה הדוקומנטרית בפרס היוקרתי, המוענק ב- 14 קטגוריות.

“Z32" הוא קו-פרודוקציה ישראלית-צרפתית שהופקה בתמיכת ערוץ 8, קרן רבינוביץ' וקרן הקולנוע הצרפתית CNC. הסרט, שעוסק בחייל צה"ל אשר מחפש על כפרה על מעשיו בשטחים ומצטלם מבלי להיחשף, הוגדר על ידי מוגרבי כ"טרגדיה תיעודית-מוזיקלית". את המוזיקה לסרט הלחין נעם ענבר מלהקת הבילויים לשעבר. הסרט הוקרן בפסטיבל וונציה האחרון וזכה לשבחים רבים. בישראל, הוקרן הסרט לפני כחודשיים בערוץ 8. שווי הפרס אליו מועמד מוגרבי הוא 20,000 דולר.

גם "האגם" של בועז לביא מועמד לפרס "שער הזהב" בקטגורית הסרטים הקצרים בפסטיבל. סרטו בן 26 הדקות של לביא עוסק ביוני, מפוטר טרי המצטרף לאחיו למסע דיג. סרט נוסף המועמד בקטגורית סרטי האנימציה הקצרים הוא יצירתם של מיכאל ואורי קרנות, "ליבו של עמוס קליין", מסע בן 15 דקות אחר חייו של קצין משטרה מזדקן.

שני סרטים ישראלים נוספים ישתתפו השנה בפסטיבל – "הגלגול" של נתי ברץ, שהשתתף גם בפסטיבל ברלין ונרכש לאחרונה להפצה באירופה ו"City of Borders", הפקה ישראלית-פלסטינית- אמריקאית של הבמאית סון יו, העוסקת בסכסוך הישראלי פלסטיני דרך זהות מינית ומגדרית משני צדדיו. פסטיבל סן פרנסיסקו ייפתח השנה ב- 23 באפריל ויעניק פרסי כבוד לרוברט רדפורד ופרנסיס פורד קופולה וכמו כן פרסים לשחקנית אוון רייצ'ל ווד ואלייז'ה ווד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully