וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה פאשיזם שיעלה לנו ביוקר"

עינב שיף

1.4.2009 / 12:13

הקריאה לאפשר רק לאמנים יוצאי צה"ל להופיע על בימות יום העצמאות מרתיחה את מוקי. "האנשים האלה הם חארות" הוא אומר בראיון מיוחד לוואלה! תרבות

היוצר מוקי (דני ניב) יוצא היום נגד יושב ראש ועד ראשי הרשויות המקומיות, שביקש מחבריו לועד לאפשר רק לאמנים יוצאי צה"ל להופיע על בימות יום העצמאות. "הטמטום אותו טמטום", אמר מוקי לוואלה! תרבות. "זה מורכב מפופוליזם זול ומפאשיזם שיעלה לנו ביוקר. המקום הזה צריך להחליט אם הוא רוצה שיהיו בו גם אמנים ואנשי תרבות, או שמספיק לנו רק עם חיילים וכוכבי 'האח הגדול'.

דבריו של מוקי מגיעים בעקבות מכתב ששלח הבוקר יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט. " אני פונה אליכם להתקשר עם אמנים ששירתו בצה"ל, ובכך לעודד את הגיוס לצה"ל ולהוקיע את תופעת ההשתמטות מהצבא", כתב בוחבוט, המשמש גם כראש עיריית מעלות-תרשיחא. "מתן במה לאמנים שאינם שירתו בצה"ל מהווה דוגמא שלילית לקהל הצופים".

"הדבר הזה הוא בושה וחרפה", הגיב מוקי לדברים. "אתה יכול לכתוב לכל הטוקבקיסטים שהייתי בצבא ולכל הליצנים האלו כמו בוחבוט, או ראש אכ"א, אני אומר שזו טעות שתעלה לנו ביוקר. במשך מאות ואלפי שנים העם הצמיח פילוסופים משוררים, הוגי דעות ואמנים, אבל ב-60 שנים של מדינה הפכנו את כולם לחיילים. באופן אישי, אני חושב שאנשים שמעלים את הנושא הזה הם חארות והחברה משלמת את המחיר".

הסכסוך בין אמנים שלא שירתו בצה"ל לשלטונות הוא נושא וותיק, שעלה לסדר היום ביתר שאת בתקופת כהונתו של אלוף אלעזר שטרן בתפקיד ראש אגף כוח אדם בצה"ל. בעבר בוטלו הופעות של מארינה מקסימיליאן בלומין, עברי לידר, אייל גולן ואמנים נוספים אשר לא שירתו בצה"ל או שירתו שירות חלקי ולא הסדירו את הנושא דרך הצבא, כמו שעשה גולן למשל. ממנהליה של מארינה מקסימיליאן בלומין נמסר כי דבריו של בוחבוט לא יפגעו בהופעותיה של בלומין השנה, כיוון שהיא כלל לא תופיע על במות בידור. ממנהליו של זוכה "כוכב נולד 6", ישראל בר-און, ששירת שירות חלקי בצה"ל נמסר כי "ישראל שירת בצבא, עד כה לא ידוע לנו על ביטולי הופעות בנושא". מאשת יחסי הציבור של עברי לידר נמסר כי לידר ומנהלתו האישית אינם בישראל, ולכן אינם יכולים להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully