וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס קולנוע דרום ל"הבודדים", "עג'מי" ו"ציון ואחיו"

עינב שיף

2.6.2009 / 14:13

שלושת הסרטים זכו בפרס על היותם הסרטים המבטיחים של השנה, לרגל פתיחת הפסטיבל ב- 7 ביוני

פרס פסטיבל "קולנוע דרום" לקולנוע ישראלי יוענק השנה לשלושה סרטים, שהוכתרו על ידי הפסטיבל לסרטים המבטיחים של השנה. השלושה הם "הבודדים" של מנהל בית הספר סם שפיגל לקולנוע רנן שור, "עג'מי" של סכנדר קובטי וירון שני (זוכה ציון לשבח בקטגורית "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן) ו"ציון ואחיו" של ערן מרב. הפרס יחולק באופן שווה בין שלושת הסרטים, כשכל אחד מהם יזכה ב- 20,000 שקלים.

"אלו שלושה סרטים שמבטאים, כל אחד בדרכו, זעקה וכאב בלתי נסלח ומספרים סיפור שהחברה הישראלית מבקשת להדחיק ולשכוח", נכתב בנימוקי הבחירה בסרטים. "סרטים אלו משמיעים את קולם של אלו שנדחו מהחברה ובאמצעות קול זה הם מבקשים להציע אלטרנטיבה ולחולל שינוי. סרטים אלו מטפלים באופן רגיש וחכם בסוגיות קשות של צעירים הלכודים בתוך מציאות אכזרית שאין בה כל סיכוי ובכולם הגיבורים הראשיים מגולמים על ידי לא - שחקנים (Non Actors). על טיפול ייחודי בנושאים קשים וטעונים ויצירת שפה קולנועית מאתגרת, אנו בוחרים להעניק לסרטים אלו את פרס קולנוע דרום לקולנוע ישראלי לשנת 2009".

פסטיבל "קולנוע דרום" יחל ב- 7 ביוני ויימשך עד ה- 11 בחודש בסינמטק שדרות. "הבודדים" הוא הסרט שיפתח את הפסטיבל, באירוע חגיגי במעמד נשיא המדינה שמעון פרס והמשנה לראש הממשלה, סילבן שלום. בנוסף לפיצ'רים, יוקרנו בפסטיבל 27 סרטי סטודנטים ובוגרי מכללת ספיר. מתוכן ישתתפו 17 בתחרות של הפסטיבל. יו"ר צוות השופטים בתחרות יהיה הבמאי רני בלייר וחבר השופטים יורכב מהסופרת מירה מגן ואלברט ווידרשפיל, מנהל פסטיבל הקולנוע בהמבורג ואן דלסט אחראית התוכנית בפסטיבל פריבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully