וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בסינמטק ירושלים

עינב שיף

4.6.2009 / 20:40

בעקבות המחאה הנמשכת של העובדים על רקע סירוב ההנהלה להסכם קיבוצי, יושבתו ההקרנות של הערב

עובדי סינמטק ירושלים ישביתו את ההקרנות המתוכננות להערב (ה'). זאת, במחאה על סירוב ההנהלה להגיע עם העובדים להסכם קיבוצי, כפי שהתברר לאחר של יומיים של משא ומתן בין הצדדים. במקביל, פנתה הנהלת הסינמטק לבית הדין האזורי לעבודה, בבקשה להוצאת צו שימנע את המשך העיצומים, העלולים לפגוע בפסטיבל ירושלים שייפתח ב- 9 ביולי. עקב הסמיכות לפסטיבל, יתקיים הדיון כבר ביום א' הקרוב בשעה 10:00.

"היה ניסיון מאד רציני של ההנהלה להתקדם ולא להגיע לצורך המשפטי", אומר אילן דה פריז. "הלכנו הרבה מאד לקראת העובדים ויחד עם ההנהלה הציבורית שלנו והקרנות התומכות בנו. נוצר מצב שהנציגות של העובדים לא הצליחה להגיע איתנו להבנה כדי להסיר את איום ההשבתה בתמורה למה שהצענו והצענו הרבה מאד, בתום לב ונתינת תחושת האמון. במקום זה מצאנו מאבק כוחני שמגיע בתקופה מאד קשה. אנחנו חשבנו שהגיע הרגע שזה בלתי אפשרי ולכן ביקשנו סעד מבית המשפט".

"הנושא שהם מתעקשים עליו", ממשיך דה פריז, "הוא נושא שאיננו מאפשר לנו ללכת לקראתם יותר מאשר מה עשינו בתקופה האחרונה. הם לא מבינים שאי אפשר לחתום על התחייבות על לחוזה קיבוצי מבלי שנדע מה תוכנו. למרות זאת, הודענו להם בכתב שאין לנו שום התנגדות עקרונית להסכם קיבוצי ובהחלט אפשר לחתור למיצוי הדיון הזה. אי אפשר לנסות לחייב גוף בתחילתו של משא ומתן, רק כי הם חושבים שהם יכולים להחזיק את הפסטיבל כבן ארובה. זה עניין, רציני ועקרוני. הם מאד מיליטנטיים, אבל דרכם ואני חושב שדרכם היא אגרסיבית ביותר ואני חושב שעל ידי הפעולות האלו הם עושים נזק לציבור ולסינמטק ואני חושב שהם צריכים לחשוב היטב היטב לפני שהם ממשיכים בדרך הזאת, כי זה מעמיד את הפסטיבל בסכנה מוחשית. אנחנו מאמינים כי העובדים מבינים היטב שהפסטיבל חשוב ביותר גם להם ולא רק למוסד ולהנהלה שלו, אלא גם לקולנוע הישראלי, לפרנסתם של העובדים וליצירתם. העניין הוא שהפסטיבל נמצא בשיא הכנתו, התוכנייה תיסגר תוך 10 ימים. אין טעם לשבות, כי הסינמטק, עם כל בעיותיו וקיצוץ תקציב הפסטיבל ב- 25 אחוזים – ממשיך להתנהל. אם זה משחק של כוח בלבד, יש גבול לדברים".

"לא הלכו איתנו מראש ביומיים האחרונים מעבר לדברים שכבר הוצעו לנו בעבר", אומרת ענת ערב מועד העובדים של הסינמק. "ההנהלה ראתה כבר בפברואר אילו נושאים ייכללו בהסכם הקיבוצי. אנחנו ביקשנו מהם לסכם שהמשא ומתן יוביל להסכם קיבוצי. אנחנו מבקשים בסך הכל שלמשא ומתן יהיה תוקף משפטי של הסכם קיבוצי".

"בנושא בית המשפט, היינו מודעים לאיום הזה עוד מקודם", מוסיפה ערב. "נפגשנו עם נציג הועד המנהל אחרי ישיבה פנימית של ההנהלה, הסברנו לנציג הועד את המצב והוא דיבר עם ההנהלה, שהייתה מוכנה לראות אותנו. הוא אמר לנו שאנחנו צריכים לחזור ולדבר תוך 24 שעות. ישבנו עם ההנהלה לפגישות אינטנסיביות, הגענו לאפשרות של פריצת דרך וסיכומים ומה שקרה זה שאחרי 5 שעות של משא ומתן, הסכמנו שעורכי הדין יסכימו לגבש מסמך. בשעה 23:30 בלילה הועברה ההצעה הראשונית של ההנהלה אלינו שנאמר בה שאם אנחנו לא מסכימים לה עד 09:30 בבוקר, אז הם יממשו את האיום שלהם והם אכן מימשו. אנחנו חיכינו להם 4 חודשים, ואנחנו קיבלנו 10 שעות לילה ולא שעות עבודה כדי להחליט. ההצעה הייתה רחוקה מאד ממה שנאמר במשא ומתן. אני חושבת שכך או אחרת, ללא קשר לבית המשפט, עצם זה שפסטיבל הקולנוע תחת ההנהלה הנוכחית מתקיים תחת צו מניעה, זה כבר הפסד של ההנהלה. אם בית המשפט יפסוק נגדנו, לא נעבור על החוק ובמסגרת מה שהחוק יאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully